
10 spôsobov, ako marketingová stratégia zachráni vaše investície do reklamy
Spustiť reklamy bez jasného cieľa rozhodne nie je dobrý nápad. Ak chcete, aby boli efektívne a prinášali vám potencionálnych zákazníkov, kľúčová je správne navrhnutá marketingová stratégia. Vďaka nej môžete dosiahnuť úspech a vyniknúť tak spomedzi silnej konkurencie na trhu.
Pokiaľ chcete byť v podnikaní úspešní, marketingová stratégia je kľúčová pre dosiahnutie úspechu. Vytvorenie plánu marketingovej stratégie pomáha značkám zacieliť na správne publikum, zvýšiť zisky a rozvinúť viaceré príležitosti na predaj. Mnohí ľudia sa však rozhodli investovať priamo reklamy, bez toho, aby mali vytvorenú marketingovú stratégiu pre svoju značku. Je to rozumné rozhodnutie? Určite nie.
Jednoducho povedané, investovanie do reklám bez marketingovej stratégie je vo svete digitálneho marketingu nákladnou chybou. Takýto prístup častokrát vedie k chýbajúcim jasným cieľom, nízkej relevantnosti, únave publika či nízkej návratnosti investícií. Prinášame vám 10 dôvodov, ako vám marketingová stratégia dokáže zachrániť investície do reklamy.
1. Zvýšite povedomie o značke
Vytvorenie úspešnej marketingovej stratégie vedie k zvýšeniu povedomia o značke. Vaša značka sa totiž môže prezentovať na rôznych platformách a ide tak o skvelý spôsob, ako odrážať hodnoty, produkty či služby vašej značky. Marketingová stratégia navyšuje úspešnosť vytvorených kampaní a vy sa tak dostanete ľahko do povedomia mnohých ľudí.
Vedeli ste, že: marketingová stratégia Coca – Coly zahŕňa hlavne SEO, email marketing, content a video marketing? Štatistiky potvrdili, že táto spoločnosť využíva televízne a tlačené reklamy, vonkajšie billboardy, digitálny marketing, sociálne médiá a sponzorstvo rôznych podujatí či športov.
2. Vaša značka bude aktuálna
Dodržiavanie marketingovej stratégie vám zabezpečí, že vaša značka zostane relevantná a aktívna. Tieto vlastnosti sú priam nevyhnutné na prilákanie nových potencionálnych zákazníkov. Marketingová stratégia vám tak pomôže udržať sa v rámci aktuálnych trendov a získať dôveru v potencionálnych zákazníkoch.
Nezabúdajte: Súčasťou marketingovej stratégie je aj komplexná vizuálna identita kampaní či postov. Zahŕňa grafické prvky a farebnosť pre lepšie zacielenie publika.
3. Efektívne nastavíte marketing
Na základe správne vytvorenej marketingovej stratégie môžete sledovať výkonnosť svojho marketingu a následne prehodnocovať, kam minúť svoj rozpočet. Vďaka nastavenému rozpočtu si tak môžete naplánovať, aké marketingové techniky a zdroje použijete. Z marketingovej stratégie tak budete môcť vyťažiť maximum.
4. Presne zacielite na publikum
Spustiť reklamy bez toho, aby ste poznali vašu cieľovú skupinu, je veľká chyba. Zbytočne prídete o peniaze, ktoré investujete do reklám, pretože tie nebudú účinné. Na to je dobrá marketingová stratégia. Pri jej tvorbe sa totiž detailne zanalyzuje cieľové publikum vašej značky a vy tak môžete spustiť reklamy so zaručenou úspešnosťou. Napríklad, ak predávate produkty na akné, je zbytočné cieliť na ľudí v strednom a pokročilom veku. Správne zacielenie by v tomto prípade bolo najmä na dievčatá a ženy vo veku 15 – 25 rokov.
5. Marketingová stratégia navýši predaj
Marketingová stratégia sa považuje za nevyhnutnú súčasť propagácie vašich produktov alebo služieb. Umožňuje vašej značke osloviť širšie publikum ľudí, vybudovať si prítomnosť na rôznych platformách a v neposlednom rade aj zvýšiť mieru konverzie. Jednoducho povedané, uľahčuje prilákanie nových potencionálnych zákazníkov a tým navyšuje predaje.
Marketingová stratégia je tak rozhodne investícia, ktorá sa vám vyplatí a určite by ste tento krok k vybudovaniu úspešnej značky preskočiť nemali. Mnohí si myslia, že ide len o stratu peňazí, ale vôbec to tak nie je. Vaša značka môže vďaka marketingovej stratégii úspešne rásť.
6. Budete výnimoční
Väčšina firiem má obmedzený rozpočet na propagáciu svojej značky. Preto mnohé z nich preskočia vytvorenie marketingovej stratégie a pustia sa hneď do reklám. Vypracovanie kvalitnej marketingovej stratégie dáva vašej značke smer a zameranie, na základe čoho sa vy môžete odlíšiť od konkurencie a získať tak náskok.
Pokiaľ máte marketingovú stratégiu, môžete merať svoje ciele, posilňovať výkonnosť a vyťažiť zo svojho rozpočtu maximum. Nebudete tak spúšťať reklamy a jednotlivé kampane bez akéhokoľvek premyslenia. Marketingová stratégia vám pomôže vykresliť hodnoty vašej spoločnosti, na základe ktorých vytvoríte úspešné kampane.
Vedeli ste, že: až 48 % spoločností, ktoré majú stratégiu content marketingu využívajú blog? Najpopulárnejšími formátmi obsahu blogu sú články s návodmi, novinky či trendy.
7. Dosiahnete nastavené ciele
Vďaka marketingovej stratégii si môžete vo vašej spoločnosti vytvoriť väčšiu štruktúru a organizáciu. Svojej značke tak poskytnete schopnosť riadiť úspech vašej marketingovej taktiky a na základe toho zlepšite aj jej prognózy.
Bez akýchkoľvek obmedzení sa môžete sústrediť na dosiahnutie veľkých cieľov vo vašej spoločnosti. Budete presne vedieť, aké kampane vás počas nasledujúcich 12 mesiacov čakajú a tomu prispôsobiť správny marketing.
8. Rozpočet zainvestujete efektívne
Samozrejme, každá firma chce mať výsledky hneď, ale takto to z dlhodobého hľadiska určite nefunguje. Spustiť reklamy bez jasných cieľov, analýz a hodnôt je len strata peňazí. S marketingovou stratégiou budete vedieť, kam investovať vaše financie. A nielen to. Aj aktivity a čas, vďaka čomu to prinesie vašej spoločnosti tie najlepšie a hlavne, dlhodobé výsledky.
Investovať do marketingovej stratégie sa zaručene vyplatí aj z dlhodobého hľadiska. Spustenie reklám bez jasných cieľov totiž nemusí vždy vyjsť. Teda, väčšinou to nevyjde a ak áno, je to len o šťastí. Svoje peniaze by ste však nemali zbytočne vyhadzovať, preto je marketingová stratégia pre vás istotou. Ak je správne vytvorená, máte zaručené efektívne výsledky.
Praktický tip: Predávate štýlové čelenky pre dievčatá? V takomto prípade je investovanie do billboardov alebo tlačovín zbytočné. Namiesto toho ich môžete efektívne osloviť priamo na sociálnych sieťach. Preto je dôležité zanalyzovať si svoju cieľovú skupinu a na základe toho vytvárať kampane a ďalšie súčasti úspešnej marketingovej stratégie.
9. Rýchlo sa prispôsobíte zmenám
Marketingová stratégia uľahčuje aj identifikáciu potenciálnych rizík. Budete sa tak môcť na nich pripraviť a flexibilne reagovať. Vaša marketingová stratégia sa môže ľahko prispôsobiť akýmkoľvek zmenám. Aj to vás môže ako firmu posúvať vpred, pretože budete môcť flexibilne reagovať na zmeny v spotrebiteľskom správaní a trendoch vo vašej oblasti.
10. Získate lojálnu zákaznícku základňu
Vďaka marketingovej stratégii si môžete vybudovať lojálnu zákaznícku základňu. Napríklad, vedeli ste o tom, že spoločnosť Apple sa pomocou marketingovej stratégie zaradila medzi najhodnotnejšie značky na svete? To jej pomohlo vytvoriť si lojálnu zákaznícku základňu. Spoločnosť Apple sa v rámci marketingovej agentúry totiž zamerala hlavne na jednoduchosť, inovácie a dizajn.
Chcete aj vy povýšiť svoje podnikanie na NEXT LEVEL? Kontaktujte nás! Vypracujeme vám komplexnú marketingovú stratégiu, vďaka ktorej oslovíte nových zákazníkov a udržíte si tých aktuálnych.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|