4 marketingové kampane, ktoré skončili fiaskom

Vysoké náklady, perfektné spracovanie a veľký dosah nie je garanciou úspechu. Dobrá marketingová kampaň vyžaduje aj originálny nápad s jasným posolstvom, ktoré vzbudí pozitívny dojem. Práve to chýbalo 4 marketingovým kampaniam, ktoré skončili úplným fiaskom. 

Každá z týchto kampaní mala skvelú štartovaciu čiaru. Pri niektorých to dokonca spočiatku vyzeralo na úspech. Tvorcovia reklám sa však dopustili zásadných chýb, ktoré pochovali ich šance na splnenie cieľa. Na druhej strane, ich neúspech je poučením, akých omylov by ste sa mali vyvarovať. 

1. About You

Ambiciózny predajca módy na istý čas ovládol reklamný priestor. Jeho reklamy sa objavovali všade, čo sa About You vypomstilo. Kvantita predbehla kvalitu, ak sa o kvalite tejto kampane vôbec hovoriť dá. Z reklám ste sa nedozvedeli nič konkrétne, iba informáciu o príchode predajcu na náš trh. Navyše, ich častá frekvencia začala liezť ľuďom poriadne na nervy.  

2. Gillette 

Podľa marketingových expertov sa spoločnosti Gillete podarilo šliapnuť vedľa niekoľkokrát. Za jeden z najväčších „failov“ považujú kampaň zo začiatku roka 2019. Jej zámer poukázať na šikanu a sexizmus zo strany mužov síce niesol jasné posolstvo, no negatívne scény hneď na začiatku reklamy vyvolali zlý a poburujúci dojem.

3. Clairol 

Spoločnosť Clairol uviedla na trh kulmu na vlasy Mist Stick, ktorej predaj zaznamenal aj vďaka vizuálne a obsahovo pútavej reklamnej kampani úspech všade okrem Nemecka. Tam sa jej nepodarilo preraziť kvôli jazykovej chybe. V nemeckom slangu si totiž názov produktu môžete preložiť ako hnoj, resp. výkaly. 

4. Ford

Preklad sa stal osudným aj automobilke Ford. Tá chcela názvom jedného  z modelov ukázať, že auto šliape ako kôň plemena „pinto“. V brazílskom nárečí však tento pojem označuje príliš malý penis. Reklama skončila fiaskom, nakoľko brazílski muži odmietli jazdiť v aute s týmto názvom. 

Reklama bez myšlienky, negatívne scény, zlý jazykový preklad, to sú len niektoré z omylov, ktorých sa môžete pri tvorbe vašej marketingovej kampane dopustiť. V hre sú aj ďalšie chyby, ktorým sa vyhnete, ak tvorbu reklamy a celej marketingovej stratégie zveríte profesionálom. Stačí nás kontaktovať!