chyby firemných stránok

4 najčastejšie chyby na firemných web stránkach

Týchto chýb by sa mal vyvarovať každý, kto chce brázdiť vody internetu a so svojím webom žať úspech a slávu. Používatelia internetu sú čoraz náročnejší. Zavďačiť sa im je skutočná výzva a pokiaľ nechcete zbytočne odradiť stovky potenciálnych zákazníkov, na nasledujúce nedostatky by ste si mali dávať veľký pozor.

Rýchlosť načítania web stránky

Táto zdanlivá banalitka môže mať katastrofálny dopad nielen na návštevnosť vašej web stránky, ale aj na SEO. Je vhodné z času na čas rýchlosť načítavania webu skontrolovať, zanalyzovať, optimalizovať a identifikovať slabé miesta. 

Na zaujatie pozornosti klienta máte menej než jednu sekundu. Ak ho za tento extrémne krátky čas nedokážete presvedčiť, že to, čo ponúkate, je to, čo potrebuje, prehrali ste. Vyvarujte sa preto pretlaku GIFov, videí, animácií a obrázkov s veľmi vysokým rozlíšením. Tie váš web iba spomaľujú. 

Zlé UX a UI

Tieto dve skratky sa v marketingovej brandži skloňujú stále častejšie. Čo vlastne znamenajú? 

UX je skratka anglických slov User Experience. Vyjadruje užívateľskú spokojnosť; funkčnosť webu, dostupnosť dôležitých informácií, intuitívne ovládanie. Všetko musí byť pekne na svojom mieste. Problémom môže byť už len taká maličkosť, ako je umiestnenie vyhľadávacieho poľa inde, ako to návštevník očakáva. Dávajte si na to pozor. Naši experti v Monkeymedia vám radi urobia bezplatnú analýzu vášho webu, ktorá vám ukáže možné nedostatky.

UI, čiže User Interface, je používateľské rozhranie. Inými slovami, UI predstavuje všetky aspekty vášho webu, ktoré sa podieľajú na jeho dizajne. O UI by sa mal postarať šikovný grafik, inak to bude katastrofa. Ľudia sa orientujú podľa toho, čo vidia. Keď sa im niečo nepáči, jednoducho tam nebudú chcieť tráviť čas. 

Nesprávne nastavené SEO

SEO znamená Search Engine Optimization. Nie je to žiaden novodobý výstrelok. SEO má pomerne bohatú históriu. Základom SEO je kvalitný copywriting s prihliadnutím na vhodné kľúčové slová, ale dôležitú úlohu zohrávajú aj mnohé ďalšie aspekty – linky na váš web z iného úspešného webu, rýchlosť načítania webu, popisy obrázkov na webe a podobne. Vďaka všetkým týmto prvkom váš web prehliadače ako Google ľahšie identifikujú a váš web sa z 5. či 4. stránky vo vyhľadávaní môže postupne prebojovať na druhú a prvú stránku. Čo to znamená pre vás? Predsa klientov úplne zadarmo!

Nedostatok infografík a informačných videí

Keď predávate produkt alebo službu, myslite na slová, ktoré raz povedal jeden veľmi múdry človek: “Lepšie raz vidieť, ako dva razy počuť.” Moderne spracované infografiky (obrázky s popisom) pomôžu zákazníkom s identifikáciou vášho brandu. A navyše, sú pre návštevníkov webu nápomocné. Edukujú a poskytujú odpovede na FAQ hravou formou. Animované videá s informačnou hodnotou sú na tom rovnako. Nevyhýbajte sa im. Oživia váš web, návštevníkom jednoduchšie vysvetlia benefity vášho produktu alebo služby, vďaka čomu sa postarajú o rapídny nárast konverzií. S animovanými a dynamickými videami sme našim zákazníkom dokázali priniesť veľmi dobré výsledky. A priniesť ich môžeme aj vám.

sk_SKSlovak