
4 tipy na netradičné reklamné kanály: Ktoré sa oplatí vyskúšať?
V dnešnom digitálnom svete už existuje množstvo reklamných platforiem, cez ktoré môžu inzerenti osloviť potenciálnych zákazníkov. Ich počet je vskutku rozsiahly. Sú však aj také, ktoré sú menej známe. Ide o platformy, ktoré síce všetci dobre poznáme, no ich reklamný potenciál nevyužívame tak často, ako je to u reklamných gigantov Facebook, Instagram či Google. Pozrite si prehľad týchto menej tradičných reklamných nástrojov, vďaka ktorým môžete zvýšiť šance, že doručíte posolstvo vašej cieľovej skupine.
Spotify
Táto populárna hudobná streamingová platforma, ktorá má vo svete viac ako 345 miliónov aktívnych používateľov, ponúka aj streamovanie hudby zadarmo. Používatelia, ktorí si za účet neplatia, sú vystavení rôznym druhom reklamného obsahu. Vďaka tomu je to skvelý nástroj pre umelcov, no tiež samotné značky.
Spotify poskytuje hneď niekoľko reklamných formátov. Tým najčastejšie využívaným je nepreskočiteľná audio reklama, vďaka ktorej môžete pomocou zvukových formátov alebo voiceoveru odprezentovať svoje reklamné posolstvo relevantnej cieľovej skupine.
Tento typ reklamy je vhodné zakomponovať do mediálneho mixu na podporenie vašej reklamnej kampane alebo budovania povedomia o značke. Táto platforma poskytuje tiež možnosť bannerovej či nepreskočiteľnej video reklamy. Pomocou nej dokážete osloviť obsahom ľudí, ktorí majú práve otvorenú aplikáciu.
Snapchat
Pred niekoľkými rokmi zaznamenal Snapchat raketový rast aj na Slovensku. Ten mierne zbrzdil TikTok, ktorý ponúka podobné využitie sociálnej siete, s tým rozdielom, že fotografie a videá na Snapchate po zobrazení automaticky miznú.
Ani to však úplne neodradilo používateľov od používanie tejto sociálnej siete. Podľa posledných dát ju využíva len niečo cez 6 % Slovákov do 26 rokov. No práve v tom je benefit – konkurencia je pomerne malá. Aj reklamy sú vďaka tomu lacnejšie ako na zabehnutých sociálnych sieťach.
Medzi obľúbené interaktívne reklamné formáty patria rozšírená realita Lenses alebo Filters, ktoré pomáhajú zvýšiť povedomie o značke, ale dokážu tiež presmerovať návštevníkov na vašu webstránku.
Ďalší netradičný reklamný kanál je Pinterest, ktorý funguje ako vizuálna sociálna sieť pre obrázky a videá. Pokiaľ je váš produkt, služba či značka vhodná na odprezentovanie pomocou pekných vizuálov či fotiek, určite stojí za vyskúšanie. Ideálna môže byť pre dizajnové či architektonické štúdiá alebo módne značky, dekoračné produkty, ale aj spotrebný tovar.
Potenciál tejto sociálnej siete je ale oveľa väčší, a to aj vďaka Pinterest Ads. Medzi obľúbené formáty patria sponzorované “piny”, čo sú v podstate kolekcie fotografií a videí, medzi ktorými sa môže objaviť aj váš produkt alebo služba. Pokročilé možnosti cielenia a kreatívy robia z tejto platformy vhodného kandidáta pre vašu reklamu na sociálnych sieťach.
Adcolony
Tento nástroj sa zameriava najmä na mobilné reklamy. Adcolony umožňuje inzerentovi cieliť svoje reklamy priamo v mobilných hrách prostredníctvom interaktívnych formátov. Obľúbenými formátmi sú in-game reklamy, ktoré sa zobrazujú počas hrania hier a váš produkt či služba môže byť kreatívnym a interaktívnym spôsobom zapojená počas tohto hracieho času.
Rewarded video je zas neprekročiteľný formát, kde používatelia dostávajú odmenu za pozretie reklamy. Či už formou tokenov do hry alebo iných vylepšení herného zážitku. Dynamické end-karty vtiahnu používateľov do samotnej reklamy vďaka ich interaktivite.
Oplatí sa na nich inzerovať?
Hoci tieto platformy nedokážu konkurovať tradičným reklamným kanálom a doručiť rovnako masívny zásah, v marketingovej stratégii určitých značiek majú svoje miesto. Práve prostredie s minimom konkurenčných inzerentov ponúka vcelku lacný mediálny priestor a možnosť zasiahnuť aj nové cieľové skupiny. Preto slúžia skôr ako doplnenie a oživenie vhodne nastaveného mediálneho mixu a nie ako hlavný kanál propagácie.
Ak sa chcete dozvedieť, či aj váš produkt, služba alebo značka spĺňa predpoklady na inzerovanie na týchto platformách, kontaktujte nás a spoločne sa na to pozrieme.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|