Blog


web prvky monkeymedia

7 kľúčových prvkov na weboch, ktoré okamžite zaujmú vašich zákazníkov

Chcete efektívne osloviť viac potenciálnych zákazníkov v online svete? V tom prípade sa nezaobídete bez webovej stránky. Avšak, nie je web ako web. Pokiaľ má vzbudiť správnu emóciu a motivovať ku konverzii, potrebujete sa odlíšiť od konkurencie. Ako na to a ktorými prvkami dokážete efektívne upútať pozornosť návštevníkov?

V prvom rade by ste mali mať určenú svoju brandovú identitu a príbeh vlastnej značky – čo robí, ako to robí, o čom hovoria jednotlivé produkty alebo služby? Takýmto spôsobom budete unikát na trhu, jednoducho sa odlíšite. To dosiahnete aj vďaka tomu, že si vytvoríte webstránku, ktorá osloví potencionálneho zákazníka. Je pravda, že webstránka sa dá zrealizovať za pár dní, ale ak je to práca narýchlo, vo výsledku nestojí za to. Vyhraďte si na ňu viac času, odzrkadlí sa to na jej prevedení a následných získaných interakciách.

Dôležité atribúty webu, ktorým venovať pozornosť

Ak chcete, aby mala vaša webová stránka zmysel, zahrňte do nej prvky, ktoré udržia pozornosť zákazníkov. Štatistiky hovoria o tom, že priemerný čas, ktorý bežný človek strávi na webovej stránke je len 54 sekúnd. To je doba, počas ktorej musí váš web zaujať. Našťastie, existuje niekoľko zaujímavých prvkov, ktoré to dokážu. My vám prenášame prehľad siedmich najzaujímavejších, ktoré jednoducho stoja za pozornosť.

1. Rýchlosť načítania stránky

Priemerná doba načítania webových stránok sa odhaduje 2,5 sekundy na počítači a 8,6 sekundy na mobilnom zariadení. Potvrdili to odborné štatistiky, ktoré skúmali weby umiestnené na prvých rebríčkoch týkajúcich sa ich kvality. Snažte sa však o čo najkratšiu dobu načítania, nakoľko až 53% používateľov mobilných telefónov opustí webové stránky, ktoré sa načítajú dlhšie ako tri sekundy a takmer 10% používateľov internetu opustí web už po 2 sekundách.

Ako urýchliť načítanie webovej stránky? Zamerajte sa na optimalizáciu obrázkov. To znamená, že by ste mali zmeniť veľkosť obrázkov a ich formát. Čím väčší súbor totiž na webovú stránku nahráte, tým dlhšie sa bude web načítavať užívateľom. Taktiež obmedzte počet pluginov a skriptov, nakoľko mnohé webové stránky ich majú zbytočne veľa a stránka sa kvôli tomu spúšťa pomaly.

2. Pútavý headline a vizuál

Pravdepodobne ostanete na webovej stránke, ktorá je už na pohľad atraktívna. Preto sa pri jej tvorbe zamerajte aj na obrázky, vizuály, no v neposlednom rade tiež na pútavý headline. Obrázky vo všeobecnosti priťahujú pozornosť užívateľov a vyvolávajú v nich emócie. Ak má váš web obrázky, ľudí to vyzve k tomu, aby si ho celý prešli a strávili na ňom viac času. Štúdie potvrdili, že webové stránky s fotografiami mali až o 94 % vyšší nárast počtu zobrazení stránok v porovnaní s obsahom, ktorý bol bez obrázkov.

web prvky

Aký je to pútavý headline? Taký, ktorý je kreatívny, stručný a hodnotný zároveň. Mal by vyzvať užívateľov k interakcii a zaujať ich už na prvý pohľad. Pri vytváraní pútavého headlinu buďte špecifickí, používajte čísla, opýtajte sa otázku, ako prvé dajte kľúčové slovo a umiestnite pôsobivé slová hneď na začiatok nadpisu.

3. User friendly menu nesmie chýbať

Čo znamená user friendly menu? Ak navštívi bežný užívateľ vašu webstránku po prvýkrát, nemal by byť z nej zmätený. Hneď by mal vedieť, čo sa kde nachádza, ako sa na danú podstránku dostať a na čo kliknúť. User friendy menu na webe by malo byť prehľadné, aj pre menej zdatných ľudí v technickej oblasti.

Menu na webovej stránke, ktoré je ľahko čitateľné a zrozumiteľné, automaticky zvyšuje aj spokojnosť zákazníkov, predaj a počet ľudí, ktorí navštívia vašu stránku. Ako vytvoriť user friendly web? V prvom rade ho optimalizujte aj pre mobilné zariadenia, zjednodušte na ňom navigáciu a uistite sa, že obsah je ľahko čitateľný.

4. Jednotnosť farieb užívateľov priláka

Aby váš web nepôsobil na používateľov príliš chaoticky, kľúčové je udržať jednotnosť farieb celého webu, a to vrátane odkazov či komponentov. V tomto smere vám pomôže vypracovaná brandová identita, v ktorej budete mať presne určené, aké farby, fonty písiem, prvky a logo používať.

Výber farby pre webstránku je však dlhodobý proces a na to sú potrební odborníci z marketingu. Tí totiž prispôsobia farbu vašej značke, jej príbehu a všetkým, čo za ňou stojí. Správny výber farieb závisí od celej psychológie, nakoľko majú schopnosť ovplyvniť emócie a náladu užívateľov hneď v momente, kedy sa na váš web dostanú.

Nezabúdajte: Webová stránka musí mať prispôsobené farebné schémy a celkový vizuálny dojem. Tieto faktory sú rozhodujúce v tom, či vytvoria na zákazníka pozitívny prvý dojem a presvedčí ich, aby na stránke ostali čo najdlhšie.

5. Interaktivita v podobe vizuálnych prvkov

Celkový podiel oslovených užívateľov vo výške až 92 %? Presne taký predstavujú videá na webe, ktoré nahrádzajú dlhé texty. Je to skvelý spôsob, ako užívateľovi vysvetliť, čo všetko nájdu na webe, o čom je vaša značka a čo konkrétne ponúkate. Ľudia jednoducho preferujú mikro videá, pohyblivé či animované efekty. Takýmto spôsobom sa totiž zvyšujú aj celkové interakcie a zvyšuje návštevnosť webu.

Skvelým riešením sú aj mikro interakcie, medzi ktoré patrí, napríklad, prejdenie prstom, rolovanie alebo prekliknutie. Môže ísť o drobnú animáciu alebo vizuálnu odpoveď, ktorá sa používateľovi zobrazí v podobe reakcie na akciu. Vaša webová stránka tak bude pre ľudí zaujímavejšia a zároveň aj zábavnejšia.

6. Sekcia s článkami a podcastami

Webové stránky, ktoré majú výlučne statické vizuály a ,,suché informácie“, nedávajú návštevníkom dôvod vrátiť sa opäť. Je to pre nich nudné a v marketingu platí, že nuda jednoducho nepredáva. Je to tak. Preto zahrňte na svoj web obsah, ktorý budete pravidelne pridávať. Napríklad, vytvorte si blogovú sekciu, kde budete uverejňovať užitočné a hodnotné články.

web prvky monkeymedia

Do popredia sa čoraz viac dostávajú aj podcasty, najmä také, v ktorých sa hovorí o praktických tipoch, prípadne úspechoch a zaujímavých informáciách z praxe. Takýmto spôsobom budú mať užívatelia chuť navštevovať váš web pravidelne a postupom času si vytvoria aj dôveru voči vašej značke.

7. SEO a používanie meta tagov

Váš web môže byť hodnotný, informatívny a krásny po vizuálnej stránke, no je dôležité, aby bol aj web friendly. To znamená, že je kľúčové, aby webová stránka fungovala vo všetkých hlavných vyhľadávačoch, využívala meta tagy, alt tagy a zahŕňala aj SEO (optimalizácia pre vyhľadávače).

Nezabúdajte: Úlohou SEO je maximalizovať umiestnenie vo vyhľadávačoch a získať čo najvyššiu návštevnosť. K tomu dopomôže aj kvalitný obsah s optimalizovanými nadpismi, obrázkami a značkami.

Mať webovú stránku, ktorá je moderná, nadčasová a prináša vysokú pridanú hodnotu, je sen každého podnikateľa. Tento sen sa však môže stať realitou aj vďaka Monkeymedia! Vytvoríme vám web na mieru, ktorý vás odlíši od konkurencie a vzbudí vo vašich zákazníkoch tú správnu emóciu.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00