Blog


7 tajomstiev Google Ads expertov

Týchto sedem praktík a skillov stojí za každou úspešnou Google Ads kampaňou aj bez megalomanských rozpočtov.

Google Ads patria dlhodobo do zlatého štandardu digitálneho marketingu. A profíka v Google Ads nerobí len znalosť skratiek. Dôverná znalosť aukčných mechanizmov určite patrí k profesionalite každého Google Ads špecialistu, ale sama o sebe úspech PPC kampane nezaručí.

Metriky PPC kampaní sú nutnosť každého Google Ads špecialistu, ale za ich výkonnosťou a pridanou hodnotou pre zadávateľa stoja iné zručnosti. Toto je 7 tajomstiev supervýkonných Google Ads PPC kampaní, ktoré používajú elitní profíci. Pomáhajú sa vyhýbať nevýkonným kľúčovým slovám, znižovať náklady na jeden klik, zaistiť lukratívnejšie zobrazovanie vo vrchnej časti, šetriť čas a peniaze.

Sedem tajomstiev profesionálnych Google Ads profesionálov pre neprekonateľné kampane

 

1. Prediktívne algoritmy pre turbo keywordy

Správne kľúčové slová a frázy sú alfou a omegou akejkoľvek PPC kampane. V dobe veľkých dát a prevládajúceho dataizmu už nie je priestor pre intuíciu. K výberu kľúčových slov treba pristupovať s analytickou mysľou a strategickým plánovaním. Predikčné algoritmy Google Ads ponúkajú spoľahlivé projekcie objemu vyhľadávania.

Aj vďaka tomuto nástroju a správnej identifikácii cieľového publika nastavujú Google Ads profíci kľúčové slová s chirurgickou presnosťou. A nepodceňujú prípravu. Pri odlaďovaní menej výkonných, irelevantných, či zavádzajúcich kľúčových slov už následne pomôžu aj optimalizačné algoritmy Google. Treba však správne začať.

2. AIDA v jednom riadku

Každá úspešná kampaň má slová. Okrem kľúčových aj hlavný text kampane. Elegantný, presvedčivý, stručný, autentický, výstižný, ušitý na mieru cieľovej skupine, bez klišé a prvoplánového predaja. Podľa typu produktu či služby aj vtipný, nečakaný, prekvapivý, poučný, neprehliadnuteľný, zapamätateľný, pútavý. Kompletná AIDA zhustená do jedného, maximálne dvoch riadkov.

Aj to sú parametre textu s vysokou konverziou. Preto musí byť každý Google Ads profík aj zručný copywriter. Alebo si privolá jedného na pomoc. Google Ads vyhodnocuje úspešnosť reklamných textov takmer na počkanie, aj preto sa varianty s vyššou CTR vykryštalizujú relatívne rýchlo. Okolnosti sa rýchlo a často menia a texty nie sú vytesané do skaly. Profíci pravidelne kontrolujú úspešnosť a upravujú textácie podľa potreby a výkonnosti.

3. Priamy zásah mikro-targetingom

Geografické zacielenie umožňuje zamerať PPC kampane na konkrétne lokality. Čím špecifickejšie zadanie pre kampaň, tým efektívnejší výsledok. Experti posúvajú geo-targeting na vyššej úrovni s veľmi špecifickým cielením na niche skupiny vo forme mikro-targetingu. Google Ads profíci ladenia parametre cielenia do posledného detailu a využívajú tak množstvo dát a analytiku, ktorú im Google ponúka v podrobnej konfigurácii cieľového publika a potenciálnych zákazníkov. Stratených, či zábudlivých zákazníkov privádzajú naspäť dômyselným remarketingom.

4. Negatíva s obrovskými pozitívami

Ostrieľaní Google Ads experti venujú prinajmenšom rovnaký čas analýze a nastavovaniu vylučujúcich slov ako tých kľúčových. Mnohí zadávatelia, ale aj niektorí správcovia Google Ads účtov, ich stále podceňujú. A to ja napriek preukázateľnej potrebe pracovať s negatívnymi slovami pre jednoznačnejšie zacielenie na relevantné skupiny používateľov. Správne vychytanie vylučujúcich slov zvyšuje CTR, pričom zároveň znižuje náklady na preklik. Ideálna kombinácia.

5. Umenie bidovať

Bidding je jedným z najdôležitejších aspektov úspešnej kampane Google Ads. Príliš vysoká cena za kľúčové slovo je mrhanie klientovými peniazmi a prehlbovanie nedôvery klienta v marketéra zodpovedného za kampaň. Príliš nízka cena zase nedostane kampaň pred dostatočný a relevantný počet očí. Každý PPC expert už musí mať „nacítený“ trh pre pripravovanú kampaň a poznať jednotlivé parametre kľúčových slov.

Tajnou zbraňou PPC profikov je štatistika aukcií. Tam môžu správcovia kampaní odhaliť konkurenčné bidy a podľa nich upraviť stratégiu. Ponuky možno upraviť na základe ôsmich rôznych premenných vrátane zariadenia, polohy, plánovania reklamy, najlepšieho obsahu, metód zacielenia, remarketingových zoznamov, interakcií a demografických údajov. Úprava cenovej ponuky si vyžaduje pokročilé znalosti služby Google Ads. Spolupráca s odborníkom na Google Ads môže ušetriť drahocenný čas, peniaze zbytočne spálené na špekulácie a nepodarené experimenty.

6. Viac rozšírení, viac pozornosti

Zatiaľ čo v prípade kľúčových slov neplatí čím viac, tým lepšie, v prípade rozšírení je opak pravdou. Smrteľným hriechom každej kampane je nevyužívať možnosti, ktoré Google Ads ponúka pri rozšíreniach. Pri lokálnych kampaniach sú rozšírenia s pridaním adresy povinnou jazdou.

V súčasnej dobe s absolútnym preferovaním mobilných verzií je zobrazenie kontaktného telefónneho čísla nevyhnutnosť, hlavne v prípade B2B kampaní. Každý Google Asd expert s nadšením využije aj ďalšie formáty a využije ich synergický efekt. Dobre namiešaná kombinácia rozšírení môže do PPC kampane navyše priniesť sitelink, ceny, štruktúrované snippety, či appkové rozšírenia.

Každé rozšírenie má svoje špecifiká a neprehliadnuteľné štatistiky s rozličnou relevantnosťou podľa typu a zamerania kampane. Reklamná sieť Google zahŕňa obrovské množstvo webových stránok súperiacich o prchavú pozornosť publika. Vložením atraktívneho obrázku zvyšujú Google Ads experti konverzie bez väčšieho navýšenia rozpočtu, čo by bol zločin nevyužiť. Navyše, obrázky môžu osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorí ani neplánovali nakupovať.

7. Vymaznané pristátie

Účelom každej PPC kampane je priviesť správnych potenciálnych zákazníkov na vašu stránku. A tam musia nájsť všetko, čo hľadajú a potrebujú vedieť do 3 sekúnd. Každý správny Ads expert si najprv skontroluje, kam presne klientovi posiela zákazníkov. A zároveň pozná elementárny rozdiel medzi „home page“ a „landing page“.

A landing page musí byť optimalizovaná nielen kvôli dosiahnutiu vyššieho počtu konverzií s menšími nákladmi, ale aj správnej navigácii v predajnom „funneli“. Ten musí byť hladký, bezstarostný a jednoznačný. Nielen nastavenie Google Ads kampane je kombinácia umenia a vedy. Je to aj vyladenie vstupnej stránky navrhnutej s jasným a jediným cieľom.

Google Ads profíci sa neboja testovať „landing page“ a navrhovať zlepšenia prospievajúce priamočiarej a intuitívnej nákupnej skúsenosti. S optimalizáciou vstupnej stránky pomáha aj Google, svojim používateľom ponúka službu Google Optimize. A/B testovanie landingových stránok nebolo nikdy jednoduchšie a dostupné s takýmto množstvom insightov. Google Ads experti sa obídu bez Hotjaru.

Ôsme tajomstvo: Kontinuálna údržba a pružné ladenie

PPC profíci nezabúdajú, že prostredie online reklamy sa mení zo sekundy na sekundu. Aj preto si kampaň pravidelne sledujú, vyhodnocujú jej výkonnosť a sú vždy pripravení na nenápadné, aj keď významné ladenie. Skúsení Google Ads experti využívajú všetky možnosti, ktoré im Ads platforma ponúka, a preto dokážu z kampaní pre klientov vyťažiť maximum.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022