loader image
marketingova strategia

Potrebuje váš biznis online marketingovú stratégiu?

Vybudovať úspešnú firmu je proces. Od začiatku, kedy vlastníte len dobrý nápad, cez jedinečné produkty až po rastúci okruh spokojných zákazníkov budete musieť prejsť dlhú cestu. Na podporu vášho rastu budete okrem iného potrebovať kvalitnú online marketingovú stratégiu.

Čo vám prinesie online marketingová stratégia

Online marketingová stratégia je zameraná na zvýšenie návštevnosti vašej webovej stránky. Vychádza z vašich podnikateľských cieľov a má za úlohu zvýšiť povedomie návštevníkov internetu o vašom podnikaní. Zvýšená návštevnosť by sa mala odraziť vo vyššej predajnosti produktov a vyšších ziskoch.

Online marketing sa tak stáva jednou z najdôležitejších vecí, ktoré môžete urobiť pre svoj rast. Zahŕňa všetky činnosti v online prostredí, ktoré sú zamerané na podporu predaja vašich výrobkov alebo služieb. Na upútanie pozornosti môžete pritom využiť viacero nástrojov. Patria sem SEO optimalizácia stránky, aktívny profil firmy na sociálnych sieťach, e-mail marketing, PPC reklama a mnohé iné.

Správne zacielenie

Iste budete súhlasiť s tým, že investície do marketingových nástrojov, ktoré neprinesú žiadny výsledok, sú zbytočne vyhodenými peniazmi. Základom úspechu je preto správne zacielená marketingová stratégia. Mala by zohľadňovať odpovede na nasledovné otázky:

  • Aké sú vaše plány a ciele? Aké máte možnosti na ich dosiahnutie?
  • Kto je vaša cieľová skupina? Aké sú jej potreby a kde sa nachádza?
  • Ktorými marketingovými kanálmi cieľovú skupinu oslovíte najviac efektívne?
  • Ako budete vyhodnocovať efektivitu zvolených online nástrojov?

Ako vypracovať online marketingovú stratégiu?

Online marketingová stratégia vám pomôže stanoviť si správny smer. Vaša investícia do zviditeľnenia vášho podnikania vám tak prinesie želaný výsledok. Na základe odpovedí na otázky uvedené v predchádzajúcom odseku vyberiete najefektívnejšie nástroje na dosiahnutie vašich cieľov. Nezabudnite si stanoviť tiež výšku rozpočtu, ktorú si môžete dovoliť investovať a vyberte kľúčové ukazovatele výkonnosti (KPI), podľa ktorých budete merať efektivitu jednotlivých nástrojov.

A čo konkurencia?

Ak chcete na trhu uspieť, mali by ste dobre poznať svoju konkurenciu. Preskúmajte, aké nástroje využíva a ktoré jej prinášajú rast a vyššie zisky. Sledujte aj to, čo v komunikácii s potenciálnymi zákazníkmi nie je efektívne. Pomôže vám to zistiť, akých spôsobov zviditeľnenia sa by ste sa mali vyvarovať.