Aké ponaučenia si môžeme zobrať z najlepších marketingových kampaní posledných desaťročí?
Vytvoriť reklamnú kampaň, ktorá rozbije internety, osloví desiatky miliónov ľudí a spraví z neznámej firmy spoločnosť preslávenú po celom svete, môže na prvý pohľad vyzerať ako niečo extrémne komplikované. Avšak, v skutočnosti sa stačí držať niekoľkých jednoduchých pravidiel…
Tých sa držali aj spoločnosti, o ktorých vám niečo povieme v najbližších riadkoch. Z množstva super-úspešných celosvetových kampaní sme vybrali niekoľko najzaujímavejších, pričom všetky z nich sú skvelým zdrojom inšpirácie. Predstavujú totiž stelesnenie základných marketingových princípov. Garantujeme vám, že keď si z každej z nasledujúcich kampaní niečo vezmete a pretavíte to do vlastných aktivít, rozhodne nevytvoríte najhoršiu reklamu pod slnkom.
Nike – Just Do It
Ako môžu 3 krátke slovká zvýšiť firemné predaje o niekoľko miliárd dolárov za 10 rokov? Je to jednoduché. Stačí poznať svoju cieľovú skupinu a prostredníctvom jednoduchej kampane zacieliť na emócie. Kým v roku 1988 mal Nike ročné predaje na úrovni 800 miliónov dolárov, v roku 1998 to bolo viac ako 9,2 miliárd. Tento úspech je do veľkej miery pripisovaný práve kampani „Just Do It“.
Aké ponaučenie si z nej môžeme zobrať? Netreba špekulovať nad super-komplikovanými kampaňami, ktoré nikto na prvý pohľad nepochopí. Častokrát je dobré vybrať sa jednoduchou cestou, avšak zároveň efektívne cieliť na emócie potenciálneho zákazníka a naplniť jeho požiadavku. Zákazníkmi spoločnosti Nike sú predovšetkým športovci, ktorí chcú prekonávať limity a neustále napredovať. Slogan „Just Do It“ reprezentuje práve motiváciu a podporu v dosahovaní cieľov. A to je presne to, čo zákazníci tejto známej značky chcú.
Metro Trains – Dumb Ways to Die
Vytvoriť kampaň, ktorá upozorňuje ľudí, aby si dávali pozor v blízkosti tratí a na nástupištiach metra, je podľa mnohých asi jedna z najnudnejších vecí pod slnkom. Veď stačí dať pár upozorňujúcich značiek na vhodné miesta a vybavená vec, no nie? Austrálsky prevádzkovateľ metra Metro Trains sa však rozhodol využiť tak trochu kreatívnejšiu metódu. Vytvoril chytľavú hudobnú skladbu a video, v ktorom hrajú hlavnú úlohu vtipné kreslené postavičky.
Myšlienkou tejto kampane, ktorá debutovala v roku 2012, bolo poukázať na hlúpe spôsoby, ako umrieť, pričom jedným z nich je spadnutie pod vlak. Video sa stalo rýchlo hitom a dnes má viac ako 240 miliónov zhliadnutí na YouTube. Pesničku nájdete aj na iTunes a hrala sa dokonca v rádiu. Tomu sa hovorí organický zásah desiatok miliónov ľudí ako lusk!
Ponaučenie? V kampaniach využívajte kreativitu. Nemusíte ísť rovno na vec a okamžite vykrikovať svoje posolstvo. Častokrát je lepšie zabaliť ho do obsahu, ktorý zaujme a zabaví ľudí. Tí ho budú následne zdieľať a z vašej reklamnej kampane sa stane virál, vďaka ktorému oslovíte milióny potenciálnych zákazníkov prakticky zadarmo.
Blendtec – YouTube kanál Will It Blend?
Ako zaujímavo spropagovať mixéry, aby ste svojou reklamou zaujali čo najviac potenciálnych zákazníkov? Zakladateľovi spoločnosti Blendtec v hlave skrsol unikátny nápad – založiť si YouTube kanál, v každom videu do mixéra hodiť nejakú divnú vec (telefón, bundu, lebku a podobne) a ukázať tak ľuďom, aké kvalitné produkty vlastne predáva.
Výsledok? Kanál sa stal rýchlo veľmi populárnym, dnes má viac ako 850 000 odoberateľov a väčšina videí má stovky tisíc zhliadnutí. Čo bolo potrebné na takýto famózny výsledok? Nič, len kreatívnu myšlienku a niekoľko hodín práce. Aké ponaučenie si môžete odniesť z tohto nápadu? Ukazujte svojim zákazníkom, ako vaše produkty reálne fungujú a ako sa vysporiadajú s náročnými podmienkami. A čo je hlavné – buďte originálni, vymýšľajte netradičné veci a nebojte sa svoje bláznivé nápady pretaviť do reality. Priemerný vie byť každý, ale na super-kreatívne veci si trúfne len máloktorá spoločnosť. A práve tu je priestor na úspech.
Miller Lite – Great Taste, Less Filling
Táto kampaň spustená v roku 1974 bola akýmsi predchodcom dnešného influencer marketingu. Spoločnosť Miller Brewing Company sa ňou rozhodla spropagovať svoje nealkoholické pivo, o ktoré bol v danej dobe extrémne malý záujem. Bolo považované za niečo „ženské“ a muži ho odmietali piť. Vytvorila tak kampaň, v ktorej hrali úlohu praví muži. Tí hovorili o tom, aké je nealkoholické pivo dobré a prečo ho majú radi.
Výsledkom bolo, že nealkoholické pivo Miller po mnohé roky absolútne dominovalo trhu a začali ho čoraz viac piť aj muži. Ponaučenie? Vytvorte okolo svojho produktu takú verejnú mienku, akú o ňom chcete mať. Skvelým riešením je práve využívanie správnych influencerov, ktorí sú pre veľké množstvo ľudí vzorom.
A čo vy? Využívate originálne kreatívne kampane, ktoré vás odlišujú od konkurencie? Ak nie, neváhajte nás kontaktovať. Pomôžeme vám namixovať ten správny marketingový kokteil, prostredníctvom ktorého oslovíte svoju cieľovú skupinu tým správnym spôsobom!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|