
Aké ponaučenia si môžeme zobrať z najlepších marketingových kampaní posledných desaťročí?
Vytvoriť reklamnú kampaň, ktorá rozbije internety, osloví desiatky miliónov ľudí a spraví z neznámej firmy spoločnosť preslávenú po celom svete, môže na prvý pohľad vyzerať ako niečo extrémne komplikované. Avšak, v skutočnosti sa stačí držať niekoľkých jednoduchých pravidiel…
Tých sa držali aj spoločnosti, o ktorých vám niečo povieme v najbližších riadkoch. Z množstva super-úspešných celosvetových kampaní sme vybrali niekoľko najzaujímavejších, pričom všetky z nich sú skvelým zdrojom inšpirácie. Predstavujú totiž stelesnenie základných marketingových princípov. Garantujeme vám, že keď si z každej z nasledujúcich kampaní niečo vezmete a pretavíte to do vlastných aktivít, rozhodne nevytvoríte najhoršiu reklamu pod slnkom.
Nike – Just Do It
Ako môžu 3 krátke slovká zvýšiť firemné predaje o niekoľko miliárd dolárov za 10 rokov? Je to jednoduché. Stačí poznať svoju cieľovú skupinu a prostredníctvom jednoduchej kampane zacieliť na emócie. Kým v roku 1988 mal Nike ročné predaje na úrovni 800 miliónov dolárov, v roku 1998 to bolo viac ako 9,2 miliárd. Tento úspech je do veľkej miery pripisovaný práve kampani „Just Do It“.

Aké ponaučenie si z nej môžeme zobrať? Netreba špekulovať nad super-komplikovanými kampaňami, ktoré nikto na prvý pohľad nepochopí. Častokrát je dobré vybrať sa jednoduchou cestou, avšak zároveň efektívne cieliť na emócie potenciálneho zákazníka a naplniť jeho požiadavku. Zákazníkmi spoločnosti Nike sú predovšetkým športovci, ktorí chcú prekonávať limity a neustále napredovať. Slogan „Just Do It“ reprezentuje práve motiváciu a podporu v dosahovaní cieľov. A to je presne to, čo zákazníci tejto známej značky chcú.
Metro Trains – Dumb Ways to Die
Vytvoriť kampaň, ktorá upozorňuje ľudí, aby si dávali pozor v blízkosti tratí a na nástupištiach metra, je podľa mnohých asi jedna z najnudnejších vecí pod slnkom. Veď stačí dať pár upozorňujúcich značiek na vhodné miesta a vybavená vec, no nie? Austrálsky prevádzkovateľ metra Metro Trains sa však rozhodol využiť tak trochu kreatívnejšiu metódu. Vytvoril chytľavú hudobnú skladbu a video, v ktorom hrajú hlavnú úlohu vtipné kreslené postavičky.
Myšlienkou tejto kampane, ktorá debutovala v roku 2012, bolo poukázať na hlúpe spôsoby, ako umrieť, pričom jedným z nich je spadnutie pod vlak. Video sa stalo rýchlo hitom a dnes má viac ako 240 miliónov zhliadnutí na YouTube. Pesničku nájdete aj na iTunes a hrala sa dokonca v rádiu. Tomu sa hovorí organický zásah desiatok miliónov ľudí ako lusk!
Ponaučenie? V kampaniach využívajte kreativitu. Nemusíte ísť rovno na vec a okamžite vykrikovať svoje posolstvo. Častokrát je lepšie zabaliť ho do obsahu, ktorý zaujme a zabaví ľudí. Tí ho budú následne zdieľať a z vašej reklamnej kampane sa stane virál, vďaka ktorému oslovíte milióny potenciálnych zákazníkov prakticky zadarmo.
Blendtec – YouTube kanál Will It Blend?
Ako zaujímavo spropagovať mixéry, aby ste svojou reklamou zaujali čo najviac potenciálnych zákazníkov? Zakladateľovi spoločnosti Blendtec v hlave skrsol unikátny nápad – založiť si YouTube kanál, v každom videu do mixéra hodiť nejakú divnú vec (telefón, bundu, lebku a podobne) a ukázať tak ľuďom, aké kvalitné produkty vlastne predáva.
Výsledok? Kanál sa stal rýchlo veľmi populárnym, dnes má viac ako 850 000 odoberateľov a väčšina videí má stovky tisíc zhliadnutí. Čo bolo potrebné na takýto famózny výsledok? Nič, len kreatívnu myšlienku a niekoľko hodín práce. Aké ponaučenie si môžete odniesť z tohto nápadu? Ukazujte svojim zákazníkom, ako vaše produkty reálne fungujú a ako sa vysporiadajú s náročnými podmienkami. A čo je hlavné – buďte originálni, vymýšľajte netradičné veci a nebojte sa svoje bláznivé nápady pretaviť do reality. Priemerný vie byť každý, ale na super-kreatívne veci si trúfne len máloktorá spoločnosť. A práve tu je priestor na úspech.
Miller Lite – Great Taste, Less Filling
Táto kampaň spustená v roku 1974 bola akýmsi predchodcom dnešného influencer marketingu. Spoločnosť Miller Brewing Company sa ňou rozhodla spropagovať svoje nealkoholické pivo, o ktoré bol v danej dobe extrémne malý záujem. Bolo považované za niečo „ženské“ a muži ho odmietali piť. Vytvorila tak kampaň, v ktorej hrali úlohu praví muži. Tí hovorili o tom, aké je nealkoholické pivo dobré a prečo ho majú radi.

Výsledkom bolo, že nealkoholické pivo Miller po mnohé roky absolútne dominovalo trhu a začali ho čoraz viac piť aj muži. Ponaučenie? Vytvorte okolo svojho produktu takú verejnú mienku, akú o ňom chcete mať. Skvelým riešením je práve využívanie správnych influencerov, ktorí sú pre veľké množstvo ľudí vzorom.
A čo vy? Využívate originálne kreatívne kampane, ktoré vás odlišujú od konkurencie? Ak nie, neváhajte nás kontaktovať. Pomôžeme vám namixovať ten správny marketingový kokteil, prostredníctvom ktorého oslovíte svoju cieľovú skupinu tým správnym spôsobom!
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|