Ako funguje Instagram algoritmus v roku 2022?
Algoritmus Instagramu sa pravidelne mení a zlepšuje. Na jednej strane ide o výhodu, pretože príspevky sa používateľom zobrazujú presne podľa ich preferencií. Na druhej strane však zmeny v algoritme komplikujú prácu každému, kto sa sociálnymi sieťami živí. Ako funguje Instagram v roku 2022?
Čo je to vlastne Instagram algoritmus?
Algoritmus Instagramu môžeme označiť ako súbor pravidiel, ktoré hodnotia obsah jednotlivých používateľov a rozhodujú o tom, čo a v akom poradí sa objaví v ich Feede. Nástroje algoritmu analyzujú každý obsah uverejnený na platforme. Zohľadňujú metadáta, hashtagy a rôzne ďalšie metriky.
Hlavnou úlohou algoritmu Instagramu je spríjemniť váš zážitok z používania aplikácie. Sociálna sieť si vás chce pomocou správne zvolených príspevkov udržať a predĺžiť čas, ktorý jej používaním strávite.
Ako funguje algoritmus Instagramu v roku 2022?
Algoritmus Instagramu sa neustále vyvíja a mení. Všímať si to môže aj bežný používateľ, ktorý využíva sociálnu sieť len pre zábavu. Kým v minulosti Instagram radil príspevky chronologicky, dnes ich v predvolenom režime radí podľa niekoľkých základných a sekundárnych faktorov.
Zdroj: Unsplash.com
Základné faktory ovplyvňujúce algoritmus Instagramu
- Vzťahy – všimli ste si, že príspevky vašej rodiny a známych vám vždy vyskočia ako prvé? Nejde o žiadnu náhodu. Fotky, videá či reels osôb, s ktorými komunikujete, navzájom si lajkujete príspevky alebo sa označujete v komentároch, algoritmus uprednostňuje, pretože očakáva, že sú pre vás dôležitejšie ako ostatné.
- Záujmy – medzi prvými príspevkami, ktoré sa vám na Instagrame zobrazia, sú aj tie, ktoré sa úzko spájajú s vašimi záujmami. Algoritmus ich vyberá na základe toho, čo sledujete, čo vyhľadávate a s akým typom obsahu interagujete.
- Relevantnosť – algoritmus Instagramu vyhodnocuje relevantnosť príspevkov na základe ich aktuálnosti a času uverejnenia.
Sekundárne faktory ovplyvňujúce algoritmus Instagramu
Do skupiny sekundárnych faktorov sa radí najmä frekvencia používania platformy. Ak Instagram nepoužívate veľmi často, zobrazuje sa vám len ten najrelevantnejší obsah, čiže príspevky rodiny a priateľov. To predstavuje problém pre firemné účty spoločností a tvorcov obsahu, pretože ich príspevky uvidíte len málokedy.
Ďalším faktorom je počet sledovaných účtov. V tomto prípade platí, že čím viac účtov sledujete, tým náročnejšie je pre firmy dostať sa do vášho Feedu.
Zdroj: Unsplash.com
Ako využiť algoritmus Instagramu vo svoj prospech?
Chcete využiť najnovší algoritmus Instagramu vo svoj prospech? Vyskúšajte tieto tipy:
- Interagujte so sledovateľmi – odpisujte im na komentáre a odpovedajte na ich správy. Instagram chce aktivitu, preto mu ju dajte.
- Pridávajte hashtagy – staré dobré hashtagy stále pomáhajú. Zvyšujú dosah príspevkov a uľahčujú ich hľadanie.
- Nezabúdajte na polohu – aj takýto malý detail dokáže pomôcť. Zvoľte polohu, kde ste príspevok vytvorili, alebo vytvorte vlastnú polohu svojej firmy.
- Vytvárajte kvalitné príspevky – pre Instagram je dôležitá hlavne kvalita. Namiesto veľkého počtu nezaujímavých príspevkov venujte viac času jednému, ktorý budú ľudia lajkovať, zdieľať a ukladať.
- Zaujmite aj pomocou stories – sledovateľov môžete zaujať aj prostredníctvom zaujímavých stories. Pridávajte do nich hudbu, nálepky, lokalitu alebo odkazy. Prípadne využite rôzne nástroje na tvorbu stories, ako napríklad Canva.
- Kombinujte typy príspevkov – okrem fotografií pridávajte aj videá a reelsy.
Zdá sa vám algoritmus Instagramu komplikovaný a neviete, ako ho využiť vo svoj prospech? Zverte svoje sociálne siete do našich rúk a buďte si istí, že vaše príspevky sa zobrazia veľkému množstvu používateľov.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|