Ako funguje SEO optimalizácia a prečo ju zveriť do rúk profesionálom?

Páčilo by sa vám, ak by na váš web chodili denne stovky nakupujúcich zákazníkov, len tak, bez akejkoľvek platenej reklamy? Toto nie je žiadna fikcia alebo nereálny sen, zabezpečiť to dokáže kvalitná SEO optimalizácia webu. Ako funguje a prečo by ste jej aj vy mali venovať pozornosť?

Cielenie na potenciálnych zákazníkov vo výsledkoch vyhľadávania má v marketingu veľký význam. Ako sme popisovali aj v našom predchádzajúcom článku „Google vyhľadávacia kampaň – toto sú jej najväčšie výhody a nevýhody“, ak človek na internete niečo aktívne vyhľadáva, pravdepodobne je pripravený kúpiť to. Keď chcete novú vŕtačku, do vyhľadávača zadáte napríklad kľúčové spojenie „najlepšie vŕtačky“ a kliknete na niektorý z výsledkov, ktoré sa vám zobrazia ako prvé. Ak vás ponuka zaujme, kupujete. SEO optimalizácia má za cieľ dostať váš web na prvú stránku vyhľadávania, aby ste mohli osloviť práve takýchto ľudí, ktorí sú pripravení nakupovať.

SEO optimalizácia nie je mágia!

Hoci SEO optimalizácia sa mnohým majiteľom webov javí ako nezrozumiteľná spleť kúziel a mágie, v skutočnosti je založená na presne definovaných princípoch. V zásade sa delí na on-page a off-page SEO. Existuje obrovské množstvo faktorov, ktoré sa v rámci optimalizácie pre vyhľadávače zohľadňujú. Toto sú tie najdôležitejšie.

  • On-page SEO – vhodné kľúčové slová zakomponované do textov na webe, rýchlosť načítania webu, bounce rate používateľov, čas strávený návštevníkmi na danej stránke.
  • Off-page SEO – spätné odkazy na váš web z iných relevantných zdrojov, zdieľania na sociálnych sieťach.

Funguje to pomerne jednoducho. Google automaticky neustále skenuje váš web a všíma si jednotlivé SEO faktory. Tie vyhodnocuje a porovnáva s inými konkurenčnými webmi, na základe čoho vytvára poradie, v ktorom sa budú zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania. Teda, keď podniknete kroky k zlepšeniu SEO, Google si to všimne a postupne vás bude vo vyhľadávaní posúvať na vyššie pozície. Štatistiky hovoria, že 75 % používateľov Googlu zostáva na prvej stránke vyhľadávania. Ak je váš web na tretej či štvrtej stránke, je len mizivá šanca, že vám na neho bude prichádzať organická návštevnosť. Vaším cieľom tak musí byť dostať sa na prvú stránku.

Ako prebieha SEO optimalizácia?

Keďže SEO optimalizácia je založená na množstve rôznych úkonov a faktorov, aby ste ju dokázali správne nastaviť, potrebujete mať bohaté skúsenosti z tejto oblasti. Nehovoriac o tom, že jednotlivé SEO faktory sa často menia, udržať s nimi krok tak môže byť náročné. Preto odporúčame zveriť ju do rúk profesionálom. Radi vám s ňou pomôžeme aj my, v Monkeymedia. Najprv musíme detailne poznať váš produkt alebo službu a cieľovú skupinu. Na základe týchto dát zanalyzujeme kľúčové slová týkajúce sa vášho webu a vyhodnotíme, ktoré z nich využijeme v rámci SEO optimalizácie.

Povedzme, že máte e-shop s vŕtačkami. Na základe analýzy kľúčových slov a vašej cieľovej skupiny by sme zistili, že najvýhodnejšie bude cieliť na kľúčové výrazy „najlacnejšie vŕtačky“ a „kvalitné vŕtačky“. Následne vyhodnotíme, ktoré spôsoby SEO optimalizácie využijeme na to, aby sme vaše stránky dostali na prvú stránku vyhľadávania. Vykonáme potrebné úpravy na webe, optimalizujeme texty a zariadime off-page SEO. Musíte však myslieť na to, že SEO optimalizácia je dlhodobý a postupný proces. Nemôžete čakať, že za týždeň uvidíte veľký progres. Avšak, prostredníctvom konzistentnej optimalizácie sa výsledky začnú postupne dostavovať a investícia do SEO sa vám veľmi rýchlo vráti.

Dôležitým benefitom je skutočnosť, že keď sa raz dostanete na prvú stránku vyhľadávania a nepoľavíte vo svojej aktivite, organickí návštevníci budú na váš web chodiť každý deň, dlhodobo. Vy tak budete získavať množstvo nových nakupujúcich zákazníkov prakticky zadarmo. Tak čo, ste pripravení posunúť vaše SEO na nový level? Neváhajte a ozvite sa nám!