
Ako navrhnúť zapamätateľné logo firmy?
Logo je kľúčom k vybudovaniu si úspešnej značky. Veď si len spomeňte na spoločnosti ako je McDonald, Apple alebo Nike. Pravdepodobne si pri myšlienke na tieto firmy vybavíte ako prvé ich logo. Ako ho vytvoriť čo najviac zapamätateľné a na čo všetko by ste mali pri jeho tvorbe myslieť?
Názov firmy, tvorba obsahu a nastavovanie reklamných kampaní, to všetko je síce veľmi dôležité, no zabúdať by sa nemalo ani na logo. Štatistiky hovoria o tom, že až 90 % prvých dojmov o značke pochádza len z loga firmy. Ide o veľmi rýchle rozhodnutie, ktoré určuje, či sa potencionálny zákazník bude ďalej angažovať alebo nie.
Vedeli ste o tom, že: Prvá verzia loga Apple bola uvedená na trhu už v roku 1976? zobrazovala obraz Isaaca Newtona (známeho fyzika a matematika), ktorý číta knihu pod jabloňou.
Vytvorte si návrh loga
Logo firmy je možné navrhnúť viacerými spôsobmi. Záleží hlavne na zameraní spoločnosti, jej histórii, startupovosti či individuálnych požiadaviek. V každom prípade, na návrh loga si vyhraďte viac času. Vymyslieť niečo za jeden večer je síce fajn, no radšej si to nechajte preležať hlavou a na druhý deň sa k tomu vráťte.
Možno vás napadnú nové veci, ktoré by ste mohli do loga vložiť, aby bolo ešte viac zapamätateľné. Neváhajte si návrhy kresliť na papier, prípadne priamo do programu, v ktorom sa chystáte logo spracovať. Určite sa poraďte aj s kolegami, aby ste spoločne prišli na to najlepšie riešenie.
Praktický tip: Mnohé štatistiky poukázali na skutočnosť, že 60 % z 500 tých najlepších spoločností používa kombinované logá firiem. Tie sú zložené z ikony a slovného označenia. Takéto logá sú častokrát najviac zapamätateľné.
Tipy, ako vytvoriť logo
Zákazníci si vaše logo budú spájať s vašou firmou, produktom alebo službou. Je to prvá vec, ktorú uvidia a môže to vašu reputáciu posunúť vpred alebo, naopak, zničiť. Ak je logo navrhnuté precízne, s ohľadom na detaily, budete mať obrovskú výhodu pred konkurenciou. Čo všetko by ste mali dodržať pri tvorbe loga?
V jednoduchosti je krása
Zapamätateľné logo by malo byť jednoduché a ľahko rozpoznateľné. Prečo? Je to najlepšia cesta k upútaniu pozornosti človeka. Štúdie totiž dokázali, že priemerná dĺžka pozornosti u dospelého človeka je menej ako 8,25 sekundy. Za túto krátku dobu by ste mali zákazníka upútať a logo vám k tomu môže výrazne dopomôcť.
Nezabúdajte: Pri tvorbe jednoduchého loga používajte základné geometrické tvary a snažte sa obmedziť počet farieb. Ideálna je jedna, maximálne dve farby, ktoré budete navzájom kombinovať.
Minimalistický dizajn vyniká aj dnes
Už niekoľko rokov je minimalistický dizajn populárny. Jeho cieľom je klásť dôraz na jednoduchosť a čisté línie. Aj v roku 2023 tento trend naďalej prosperuje, avšak s obratom. Dizajnéri v rámci minimalistického štýlu začleňujú do tvorby loga jemné prechody, negatívne priestorové techniky či abstraktné tvary. Tieto všetky prvky sú dôležité pre dodanie hĺbky a vizuálneho záujmu loga. Spojenie minimalizmu a jemnej komplexnosti tak vytvára zapamätateľné a všestranné značky.
Myslite do budúcnosti
Chcete si zatiaľ vytvoriť logo len na profilovú fotku na Instagrame alebo Facebooku? To je síce dôležité, no mali by ste myslieť aj do budúcnosti, kedy sa váš biznis rozbehne. Logo by tak malo byť čo najviac všestranné.
Predstavte si, ako bude vyzerať vytlačené na vizitkách, firemnom oblečení, v médiách alebo na billboarde. Preto odporúčame používať pri tvorbe loga jasné prvky, ktoré sú ľahko čitateľné. Vyhnite sa malému písmu či nevýrazným farbám, ktoré nedokážu upútať pozornosť.
Zahrňte pohyb a dynamiku
Pohyb a dynamika v logách? Áno! Digitálne platformy a multimédiá naďalej dominujú v oblasti brandingu, a preto logá, ktoré sú dynamické, získavajú čoraz viac na popularite. Logá zahŕňajúce animované prvky umožňujú všetkým značkám vyniknúť v dnešnom dynamickom a rýchlom digitálnom svete. Preto, ak sa chcete odlíšiť od konkurencie na trhu, pohyb a dynamika v logu je tá správna cesta!
Nezabúdajte: Tvorba dynamického loga je síce časovo náročnejšia, no určite sa nad touto voľbou oplatí popremýšľať. Dynamické logo je navrhnuté tak, aby menilo svoj vzhľad na základe rôznych kontextov, prípadne interakcií používateľov. Môže ísť o animované, interaktívne alebo responzívne logá, ktoré prinášajú pútavejší a priam pohlcujúci zážitok z brandu firmy.
Nadčasové logo s emóciou
Ako vytvoriť nadčasové logo, ktoré bude v zákazníkoch vyvolávať emócie? Pri jeho tvorbe sa snažte držať jednoduchosti, vyberte si dobre spracované písmo a v neposlednom rade sa uistite, či je logo univerzálne.
Dizajnéri posúvajú hranice dekonštrukciou, prípadne prekrývaním tvarov. Používajú paletu živých farieb, vďaka ktorej v konečnom výsledku vznikne vizuálne výrazné a dynamické logo. To vyjadruje zmysel pre modernosť či inováciu.
Nechajte to na odborníkov
Aj napriek tomu, že existuje niekoľko bezplatných portálov na vytvorenie loga, nechajte to radšej na odborníkov – dizajnérov. Pokiaľ sa nevyznáte v tvorbe grafiky, zabralo by vám to veľmi veľa času a museli by ste vynaložiť množstvo energie. Vo výsledku by ste možno s vlastným navrhnutým logom ani neboli spokojní. Preto je lepšie všetko odkomunikovať s dizajnérom. Vy mu poviete svoju predstavu a on podľa toho navrhne vaše logo snov.
Chcete si dať vytvoriť profesionálne logo od skúsených dizajnérov? Nechajte to na nás! Okrem samotného loga vám vytvoríme aj komplexnú vizuálnu identitu, respektíve, brand identitu, ktorá dá vašej značke tú správnu tvár. Kontaktujte nás a nakopnite svoj brand na NEXT LEVEL!
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|