Ako sa zmení Instagram v roku 2022?

Instagram posledné roky expanduje, užívatelia neustále pribúdajú a dnes je už neodmysliteľnou súčasťou marketingového mixu našich klientov. Svet sa ale neustále mení a Instagram sa musí meniť s ním. Rok 2022 má byť pre túto vizuálnu sociálnu sieť významným, čo oznámil CEO Instagramu Adam Mosseri spolu s kľúčovými prioritami na svojom Twitteri. Ako sa zmení povaha Instagramu v tomto roku?

Instagram sa v 2022 bude zameriavať na videá, správy, tvorcov a transparentnosť

Užívatelia sa môžu tešiť na nové kreatívne nástroje na úpravu videí a viac funkcií v Reels. IG zdvojnásobí svoj “focus” na videá a časová os bude uprednostňovať video formát. Mosseri vyhlásil, že Instagram už nebude iba aplikáciou na zdieľanie pekných fotografií, ale skonsoliduje všetky zdroje, aby sa stal rovnocennou video platformou a produkt Reels sa chystá ďalej rozširovať.

Túto zmenu a záujem o formát krátkych zostrihaných videí spôsobil TikTok svojím prudkým rastom minulý rok. Aktuálne je jedinou appkou, ktorá nespadá pod Meta, s viac ako 3 miliardami stiahnutiami.

IGTV vs. Reels

Ešte v októbri minulého roka Instagram vyhlásil, že IGTV je domácou základňou pre video formát a bude zhromažďovať videá z feedu a live streamy. Ikona IGTV je hneď napravo od Reels, ktorá je umiestnená aj “v popredí”, v strede dolnej lišty. Vidíme u Reels taktiež väčšiu trakciu a dosah. Podľa všetkého môžeme očakávať, že Instagram bude tieto dve funkcie zlučovať a prikloní sa práve k Reels.

Video-centrický obsah na Instagrame sa stretol s kritikou u fotografov, ktorí nakoniec nemali inú možnosť, ako sa prispôsobiť a používať na propagáciu snímok a statických obrázkov napríklad formu prezentácie. Z mnohých sa stali video-makeri.:D

Väčšia užívateľská kontrola

Ďalšou kľúčovou prioritou v tomto roku bude transparentnosť. Mosseri prostredníctvom svojich sociálnych kanálov informuje ľudí, ako funguje Instagram. Začiatkom roka publikoval “Stories” o algoritme aplikácie a predstavil nové funkcie ovládania pre užívateľov. Už teraz môžeme napríklad skryť z príspevkov “liky”, či nastaviť citlivý obsah, ktorý nechceme v “Explore” vidieť. V 2022 by sme mali dostať taktiež možnosť customizovať svoj feed, vybrať si spôsob zobrazovania ako chronologický, štandardný – daný IG algoritmom alebo sa nám budú zobrazovať príspevky iba od stránok nami označených ako “obľúbené”.

Instagram rajom influencerov

Aj keď je Instagram globálne jednou z najobľúbenejších sociálnych sietí, je stále iba taký dobrý, ako tvorcovia obsahu, ktorí prostredníctvom neho zdieľajú. To je aj dôvod, prečo sa Instagram zameriava na spôsoby, ako dokáže oceniť dobrých tvorcov. Mosseti sa vyjadril, že najdôležitejšou vecou, ktorú môžu pre tvorcov contentu urobiť, je pomôcť im zaistiť si vďaka tejto platforme živobytie. Tým vznikne win-win stav, v ktorom influenceri dostanú viac stimulov a príležitostí na zarábanie na IG, čo ich povzbudí, aby sa hrnuli na platformu aj svojimi fanúšikmi a followermi, ktorým budú na sociálnej sieti servírovať príťažlivý obsah, čo pritiahne ešte viac užívateľov.

Buďte IN aj vďaka videám na IG z produkcie Monkeymedia

Ak ste značka, ktorá pohotovo reaguje na trendy, radíme vám pustiť sa do krátkych promo videí na Instagram. S tvorbou krátkych dynamických videí máme v Monkeymedia bohaté skúsenosti, preto budeme radi, ak sa obrátite práve na nás.

Na základe vstupných údajov o vašej značke, cieľoch a cieľovej skupine navrhneme a vytvoríme video reklamu, šitú na mieru vašej identite. Videá prispôsobujeme taktiež sociálnym médiám, pre ktoré sú určené. Sadneme si za stôl a budeme sa veľa pýtať. Čo predstavuje vaša značka alebo spoločnosť. Aké sú vaše hodnoty a ciele. Kto sú vaši klienti, čo hľadajú a čo potrebujú. Následne navrhneme koncept reklamného videa zameraného na vašu cieľovku.

Portfólio našich videí pre klientov a viac informácii o video produkcii Monkeymedia nájdete v tomto linku.

Zdroj: https://9to5mac.com/2021/12/29/instagram-priorities-2022/