Ako vytvárať Instastories, ktoré zaujmú?
24 hodín. To je doba počas ktorej môžete zaujať publikum svojimi instastories. Konkurencia je však silná a môže sa stať, že ľudia sa vašimi stories na Instagrame len rýchlo preklikajú a nevenujú im tak absolútne žiadnu pozornosť.
Denne sa na Instagrame vypublikuje 500 miliónov stories. Prečo by si mali ľudia všimnúť práve váš príbeh? Dajte im na to dôvod a ukážte, že vám záleží ma tvorbe stories. Ako ich vytvoriť čo najviac zaujímavo a ktoré funkcie by ste pri ich publikovaní nemali prehliadnuť?
Čo sú instastories?
Príbehy na Instagrame sú miestom, kde ľudia a firmy zdieľajú vertikálne obrázky a videá. Tie vymiznú po 24 hodinách. Preto by mali byť navrhnuté tak, aby boli zapamätateľné, zábavné a hodnotné. Podľa štatistík každý deň vypublikuje stories na Instagrame približne 86,6 %. Okrem iného, až 31 % instagramového reklamného rozpočtu amerických značiek ide do reklám instastories.
Praktický tip: Ak ste so svojím vytvoreným instastory spokojní, môžete si ho na profile ponechať aj na viac ako 24 hodín, a to vďaka výberu. Takéto príbehy sa tak stanú súčasťou vášho profilu a ktokoľvek si ich bude môcť kedykoľvek pozrieť. Môžete si ich rozdeliť aj do kategórií, ako napríklad ,,o mne“, ,,práca“ či ,,zábava“.
Takto vytvoríte nezabudnuteľné stories
Prečo sú insta stories dôležité? Pomáhajú v budovaní povedomia o vašej značke, zvyšujú návštevnosť webu a uľahčujú nakupovanie priamo v aplikácií. Rozhodne sa tak oplatí stráviť nad ich tvorbou viac času. Vďaka inovatívnym funkciám na Instagrame sa vám však práca uľahčí.
Vedeli ste, že: prvých 50 zobrazení príbehu na Instagrame je zoradených chronologicky? Po 50 – tich zobrazeniach sú používatelia zoradení podľa interakcie. Na vrchu sa tak nachádzajú ľudia, s ktorými najčastejšie komunikujete, nie vaši stalkeri.
Používajte hashtagy
Používanie hashtagov v instastories? Áno! Fungujú v podstate rovnako ako v popisoch príspevkov. Ak vložíte do svojej story hashtagy, Instagram automaticky pridá vašu instastory do podobne označeného obsahu. Osloviť tak môžete väčšie množstvo ľudí vo vašom regióne, odvetví a s podobnými záujmami.
Štatistiky hovoria o tom, že hashtagy v Instagram stories majú priemerný dosah 9 000 používateľov. Viac ako 130 miliónov používateľov pritom používa hashtagy súvisiace s nakupovaním. Ak nechcete, aby hashtagy ,,bili do očí“, môžete ich ukryť. Napríklad tak, že dáte na nich nálepku, emoji alebo ich zakryjete farbou.
Hrajte sa s písmom
Do instastories vždy napíšte len to podstatné a výstižné. Ľudia nemajú čas čítať dlhé popisy a pravdepodobne by ich to ani nebavilo. Chcete, aby si ľudia text vo vašej story všimli? Zapojte svoju kreativitu. Označte jednotlivé slová, meňte ich veľkosť, štýl a farbu.
Populárna je kombinácia dvoch fontov, geometrické tvary či dúhové farby. Kreativite sa v tomto prípade medze nekladú. Dávajte si však pozor na to, aby bol text ľahko čitateľný a aby ste vystihli jeho podstatu.
Praktický tip: Čo sa týka použitia farby textu, uprednostnite vaše firemné farby. Ľudia si ich tak ľahšie zapamätajú a budú si vás ako spoločnosť s nimi spájať, čím povýšite povedomie o vašej značke.
Guma a jej čaro
Pokiaľ sa chcete s tvorbou svojej instastory vyhrať, skúste zmeniť farebné pozadie. Nebojte sa, nebudete musieť vyfarbovať pozadie dlhé hodiny. Instagram má funkciu – kliknete na možnosť ,,kresliť“, vyberiete si vami preferovanú farbu a pridržíte prst na obrazovke. Pozadie sa následne zmení a vy môžete začať gumovať. Veľa ľuďom sa s touto funkciou nechce zabávať, pričom nejde o nič náročné. Vy sa tak budete mať možnosť ľahko odlíšiť od konkurencie.
Instastory s gifkami
Ak chcete do svojho príbehu zaradiť aj poriadnu dávku humoru a vytvoriť tak instastory, ktoré nielen zaujme, ale aj pobaví, použite GIFká. Mnohí používatelia ich prehliadajú, čo je škoda. Na výber je totiž pestrá ponuka pohyblivých a statických obrázkov, ktoré dodajú vašej instastory prijateľnú atmosféru. GIF má za úlohu upútať pozornosť sledovateľov. Použiť ich tak môžete pri zdieľaní dôležitých informácií a šokujúcich správ.
Vytvorte koláže
Pri vytváraní instastory si môžete všimnúť funkciou ,,Layout“ na ľavej strane obrazovky. Keď kliknete na ikonu ,,zmeniť mriežku“, vybrať si môžete požadovanú možnosť koláže. Nemusíte sa obmedzovať na použitie len jednej fotografiedo jednej story. Koláž si môžete vytvoriť aj vopred, pomocou aplikácií, ktoré sú na to určené.
Nezabúdajte: Mnohé prieskumy hovoria o tom, že publikovanie dvoch príbehov na Instagrame za deň je ideálne množstvo na podporu rastu značky.
Zapájajte publikum
Poskytnite vašim sledovateľom jednoduchý spôsob interakcie. Napríklad, vďaka vytvoreniu ankety vo vašej instastory. Ide o veľmi obľúbenú interaktívnu funkciu. Môžete klásť akékoľvek otázky a vaším sledovateľom poskytnúť niekoľko možností na odpoveď.
Následne si môžete pozrieť výsledky a urobiť si tak prieskum. Ukážete tak svojim followerom, že vám záleží na ich názore. Skvelým riešením je aj možnosť otázok, ktorú si vložíte do instastory. Následne môžete prezdieľať otázky publika s vašimi odpoveďami.
Nezabúdajte: Ak niekto položí otázku vo vašej instastory, jeho používateľské meno budete vidieť len vy. Pokiaľ však chcete dopriať svojím sledovateľom vyšší komfort, môžete im dať možnosť anonymných otázok, pomocou platformy ngl, ktorá má plnú integráciu s Instagramom.
Potrebujete vymyslieť instastories, ktoré zaujmú a oslovia vašu cieľovú skupinu? Nechajte to na nás! Navrhneme efektívnu content stratégiu, ktorá posunie vašu komunikáciu na sociálnych sieťach na NEXT LEVEL!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|