úspešný firemný web

Ako vytvoriť úspešný firemný web?

Webová stránka je výborným nástrojom na získanie nových zákazníkov. Nie každá stránka však tento účel splní. Aby sa tak naozaj stalo, je potrebné venovať pozornosť viacerým faktorom. Vďaka nim sa vám podarí vytvoriť naozaj úspešný web, ktorý prinesie rast vášmu biznisu.

Dizajn, ktorý priláka pozornosť

Jedným z faktorov, na ktoré by ste sa mali zamerať, je dizajn. Zaujímavý vzhľad vás odlíši od vašej konkurencie a ľudia si vás o to ľahšie zapamätajú. Vzhľad webovej stránky okrem toho vplýva aj na psychiku. Návštevníci internetu sa u vás môžu cítiť jednoducho príjemne a zanecháte v nich dobrý dojem. Súhra obrázkov, textu a farieb dokáže tiež upútať a zamerať pozornosť na to najdôležitejšie.

Užitočný a kvalitný obsah

Stalo sa vám už, že ste na webe našli text, ktorý ste už pred tým čítali inde? Takýto obsah iste nezaujme. Ani prázdne slová, ktorých úlohou je len vyplniť priestor na stránke. Ak však vytvoríte zaujímavý obsah, ktorý návštevníkov internetu obohatí, budú sa k vám radi vracať. Pri jeho vytváraní je, samozrejme, potrebná aj relevantnosť s vaším zameraním. Originálnym spôsobom môžu byť písané popisy služieb či produktov. Ak chcete zájsť ešte ďalej, píšte o veciach, ktoré ľudí zaujímajú a poskytnú im riešenia na ich problémy a vytvorte na stránke vlastný blog.

SEO optimalizácia

Bez toho, aby si vás návštevníci internetu všimli vo vyhľadávačoch vám ani ten najkrajší dizajn a najkvalitnejší obsah neprinesie očakávaný výsledok. Venujte preto pozornosť tiež SEO optimalizácii stránky. Pozornosť je tu potrebné venovať on-page aj off-page SEO faktorom.

Drobnosti, na ktoré sa často nemyslí

Pri tvorbe webovej stránky sa často niektoré dôležité veci dostanú do úzadia. Aj tieto však majú významný vplyv na budovanie značky, zapamätateľnosť webu a v konečnom dôsledku aj na váš úspech na trhu. Sú to formát URL adries, doména, štruktúra webu, prelinkovanie stránok internými a externými odkazmi, rýchlosť webu, responzívne zobrazovanie, povolenie indexovania stránky a iné. Prejdime si bližšie aspoň niektoré.

Doména

Doména sa zobrazuje v príkazovom riadku prehliadača. Jej úlohou je vystihnúť, čomu sa vaša stránka venuje. Doména odlíši vašu stránku od ostatných, a preto musí byť jedinečná. Je tiež dôležitým faktorom pri budovaní značky. Mala by byť stručná a ľahko zapamätateľná, preto nie je vhodné, aby obsahovala pomlčky či čísla, ktoré sa pamätajú ťažšie.

Namieste je spomenúť tiež koncovku domény. Ak podnikáte v medzinárodnom meradle, vhodnou koncovkou bude .com alebo .eu. Ak sa sústreďujete len na slovenský trh, najvhodnejšou koncovkou je .sk.

Potom, ako si doménu vytvoríte, bude potrebné overenie, či už ju nemá registrovanú niekto iný. Ak nie, zaregistrujete si ju vy.

Štruktúra web stránky

Vďaka prehľadnej štruktúre webu u vás každý nájde, čo potrebuje, bez zbytočného preklikávania sa mnohými stránkami. Zle vytvorená štruktúra má za následok tiež vysokú mieru okamžitých odchodov zo stránky, čo vplýva na vaše výsledky vo vyhľadávaniach negatívne. Praktické rozdelenie obsahu mieru okamžitých odchodov znižuje a predlžuje aj čas, ktorý ľudia na vašej stránke strávia.

Nadpisy

Používanie nadpisov je dôležité pre lepšie štruktúrovaný a ľahšie čitateľný web. Nadpisy, by mali okrem toho obsahovať kľúčové frázy, čo vplýva na SEO.

Meta title a meta description

Názov webu, ktorý sa zobrazí vo vyhľadávačoch, sa nazýva meta title. Jeho úlohou je upútať pozornosť. Mal by byť vytvorený tak, aby návštevník internetu rýchlo pochopil, čomu sa stránka venuje. Dĺžka meta title by mala byť 50 – 60 znakov vrátane pomlčiek. Aj meta title musí byť jednoduchý, jedinečný a ľahko zapamätateľný.

Meta description alebo meta popis stručne vystihuje obsah stránky. Zobrazuje sa vo vyhľadávaniach pod meta title. Pútavý meta popis funguje ako najlepšia reklama a podnecuje ľudí, aby stránku navštívili. Meta popis je potrebné vytvoriť pre každú stránku webu.

Optimalizácia obrázkov

Úlohou obrázkov nie je len prispieť k zaujímavosti dizajnu. Mali by byť výstižne pomenované, pričom názov by mal obsahovať kľúčové slová. Nezabudnite vždy vyplniť aj Alt text — ten sa zobrazí v prípade, že sa z nejakého dôvodu obrázok nenačíta. Vyplnený Alt text je dôležitý tiež pre SEO. Myslite aj na veľkosť obrázkov. Ak by boli priveľmi veľké, môže to ovplyvniť rýchlosť načítania stránky.