Branding vám zarobí milióny: Ako budovať úspešnú značku?
Podľa prieskumov až 59 % spotrebiteľov uprednostní nákup nových produktov od značiek, ktoré pozná. Je preto dôležité nájsť spôsoby, ako vyniknúť a odlíšiť sa od konkurencie. V tom vám môže pomôcť kvalitný branding, teda neustále budovanie značky. Ako na to?
Nestačí budovať len podnikanie. Ak chcete vo vašom segmente vyniknúť, kľúčové je budovanie značky. Čo je to vlastne značka? Zakladateľ Amazonu Jeff Bezos to povedal veľmi presne: ,,Vaša značka je to, čo o vás hovoria iní ľudia, keď vy nie ste v miestnosti.“
Budovanie značky určite jednoduché nie je. Vyžaduje si svoj čas a hlavne, správne nastavenú stratégiu. Branding sa nedá vytvoriť zo dňa na deň, v niektorých prípadoch ani za pár mesiacov. Určite však stojí za to venovať sa mu. Budovanie značky totiž vedie k nárastu potencionálnych zákazníkov, predaju a odporúčaní vašich produktov či služieb.
Nezabúdajte: Brand marketing je dôležitý pre vytvorenie dôvery medzi značkou a zákazníkom. Podľa štatistík až 81 % spotrebiteľov musí najprv dôverovať značke na to, aby vôbec zvážili nákup.
Čo zahŕňa branding?
Branding môžeme nazvať aj ako ,,budovanie značky“. Keďže ide o komplexný proces, zahŕňa tri fázy, ktoré sú priam nevyhnutné. Bez nich by jednoducho kvalitný branding neexistoval. O ktoré 3 fázy ide?
Stratégia značky, brand DNA
Bez plánu by sa nedal postaviť dom. Takisto to funguje aj pri budovaní značky. Dôležitá je analýza toho, ako veľmi ste zapamätateľní a dôveryhodní pre vášho ideálneho zákazníka.
Nevrhajte sa hneď na dizajn, ale prioritne sa zamerajte na stratégiu, ktorá vám pomôže v budovaní kvalitnej značky. Cieľom stratégie je formulovať a komunikovať vaše základné hodnoty. Ak chcete prilákať nových zákazníkov, musíte zistiť, čo vlastne znamená vaša značka a ako ju odkomunikovať ľuďom.
Identita značky
Tak, ako z vás robí osobná identita jedinečných ľudí, podobne to funguje aj u identity značky. Tá je výnimočná v rámci vášho podnikania a vďaka nej sa môžete ľahko odlíšiť od konkurencie na trhu. Čo je to vlastne identita značky? Ide o komplex všetkých prvkov vytvorených spoločnosťou s cieľom ukázať zákazníkovi imidž. Na základe nej značku ľudia dokážu ihneď spoznať. Zahŕňa predovšetkým logo, webový dizajn, grafiku na sociálnych sieťach, reklamu, obsah, správy, ale aj vizitky či iné prvky.
Praktický tip: Vytvorte si dizajn webovej stránky, v ktorej sa bude dať ľahko orientovať a poskytne všetky dôležité informácie. Podľa štatistík ľuďom trvá v priemere len 7 sekúnd, kým si vytvoria dojem o vašej značke. Preto používajte vzory a farby, ktoré sú v súlade s hodnotami brandu.
Brand marketing
Spôsob, akým podnik prináša povedomie o svojich produktoch či službách, sa nazýva brand marketing. Zahŕňa hlavne SEO a obsahový marketing, marketing na sociálnych sieťach, e-mail marketing či platenú reklamu, tzv. PPC. Je dokázané, že až 77 % spotrebiteľov preferuje nakupovanie produktov a služieb u značiek, ktoré pozná zo sociálnych sietí. Brand marketing tak rozhodne má svoje opodstatnenie.
Ako nastaviť úspešný branding?
Chcete sa s vašou značkou neustále posúvať vpred a vynikať na trhu? Zamerajte sa na budovanie brandu. Práve to vám pomôže odlíšiť sa od konkurencie, ktorá je v súčasnej dobe veľmi silná. Čo všetko je pre branding dôležité?
Kto je vaša cieľová skupina?
Značka nikdy nebude fungovať bez analýzy cieľovej skupiny. Na to, aby ste dokázali zákazníkov osloviť, mali by ste poznať ich správanie. Využite preto štatistiky a zamerajte sa na mapovanie cesty zákazníka. To opisuje jednotlivé fázy pred nákupom, počas neho a po ňom. Dôležité je tiež pochopiť problémy zákazníkov a hľadať ich vhodné riešenia.
Napríklad, ak predávate kozmetické prípravky na vrásky, riešite tak hlavne dámsku cieľovú skupinu v strednom a pokročilom veku.
Spravte si prieskum konkurencie
Nie je správne napodobňovať ostatné značky na trhu, no inšpirovať sa určite môžete. Samozrejme, nie úplne, vy ako značka by ste mali byť originálni. Odporúča sa však spraviť prieskum konkurenčných značiek a zamerať sa na ich prednosti, ale aj veci, ktoré nerobia úplne správne. Na základe toho sa totiž budete vedieť so svojou značkou posunúť vpred a vyniknúť na trhu.
Vedeli ste, že: Na svete existuje viac ako 500 000 značiek? Každý sektor má tak veľmi silnú konkurenciu, kvôli čomu približne 90 % startupov zlyhá.
Kľúčové vlastnosti značky
Keď už budete vedieť, aká je vaša cieľová skupina, dajte ľuďom dôvod, aby uprednostnili vašu značku pred inou. Zamyslite sa preto nad kľúčovými vlastnosťami značky a hodnotou, ktorú chcete zákazníkom priniesť. Váš brand by mal byť ľahko zapamätateľný. Preto hľadajte riešenia na problémy ľudí, ktoré nikto iný neponúka.
Napríklad, kľúčovými vlastnosťami značky Apple je čistý dizajn a jednoduché používanie. Táto značka svojim zákazníkom neustále pripomína, že produkty Apple sa môžu používať hneď po vybalení z krabice, bez akýchkoľvek obmedzení.
Vytvorte si svoj ,,brand voice“
Brand voice hovorí o hlase akým komunikujete s publikom. Môže byť profesionálny, priateľský, technický, informatívny či autoritatívny. Vyberte si brand voice, ktorý bude ladiť aj s vašou cieľovou skupinou.
Je to veľmi dôležité aj pri publikovaní príspevkov na sociálnych sieťach alebo blogových článkoch na webe. Preto udržiavajte konzistentný brand voice. Vaši zákazníci ho budú očakávať v rámci rôznych komunikačných kanálov a ľahko tak budú vedieť rozpoznať vašu značku.
Brand voice značky Nike je pozitívny, priateľský a motivujúci. Vďaka tomu tak rezonuje u cieľovej skupiny – nadšencov športu, zdravia a fitness.
Tvorba loga a sloganu
V rámci budovania kvalitného brandu prichádza čas aj na kreatívnu tvorbu. Vytvorenie loga a sloganu je kľúčové a určite by ste tomuto procesu mali venovať viac pozornosti. Logo sa stane vašou identitou, vizitkou a vizuálnym rozpoznaním značky. Preto investujte čas a peniaze do vytvorenia výnimočného loga, ktoré podporí vizuálnu identitu vášho podnikania.
Na základe sloganu vás budú vedieť zákazníci ako značku oveľa ľahšie rozpoznať. Buduje totiž identitu, ktorá vás jednoznačne odlíši od konkurencie. Okrem iného, slogany dokážu v zákazníkoch vybudovať ešte väčšiu dôveru.
Vedeli ste, že: značka Nike používa slogan ,,Just Do It“ už viac ako 30 rokov? Nachádza sa v ich marketingu a reklamách. Táto celosvetovo známa značka však komunikuje aj podobné slogany, ako napríklad: ,,Dream crazy“ či ,,Find Your Greatness“. Vyjadrujú pocity, ktoré spoločnosť chce, aby sa spájali s ich produktami.
Zamerajte sa na efektívnu komunikáciu
Keď už budete mať vytvorený branding, nezabúdajte na efektívnu komunikáciu so svojimi zákazníkmi. Tá môže prebiehať aj prostredníctvom webovej stránky, sociálnych sietí či e-mail marketingu. Čím viac budete zvyšovať povedomie o vašej značke, tým väčšiu dôveru si u ľudí vybudujete.
Chcete dať svojmu podnikaniu správny smer vďaka optimálne nastavenému brandingu? Obráťte sa na nás! Vytvoríme vám brand identitu a marketingovú stratégiu, ktorá vám pomôže uspieť. Kontaktujte nás a odlíšte sa so svojím brandom od konkurencie na trhu.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|