loader image

Brandová identita a logo firmy – toto sú základné pravidlá úspechu

Marketingoví odborníci sa zhodujú na tom, že brandová identita je dnes jedným z kľúčových aspektov úspechu firmy. Nezáleží na tom, či pôsobíte v online alebo offline svete. Originálne logo na mieru v kombinácii s dobrou komunikačnou stratégiou vám pomôžu vybudovať silnú značku, ktorej budú zákazníci dôverovať.

Návrh brandovej identity a loga je opradeným mnohými legendami a nepravdami. Pri slovenských zákazníkoch sa často stretávame s požiadavkou navrhnúť logo na mieru ešte pred tým, ako má daný projekt zadefinované hodnoty a iné dôležité aspekty brandovej stratégie. Výroba loga by mala byť založená na tom, že výsledná grafika bude naplno odzrkadľovať vašu firmu či projekt. Teda, nemôže byť prvým krokom pri tvorbe brandovej identity.

Logo na mieru môže vyzerať na prvý pohľad jednoducho, no v skutočnosti obsahuje mnohé detaily, ktoré v zákazníkoch vzbudzujú určité pocity. Aj maličkosti ako tvar či farba loga môžu úplne zmeniť pohľad ľudí na váš projekt. Práve preto musí dizajnér pred návrhom loga dobre poznať vašu firmu. Vopred by ste preto mali vedieť, čo budete predávať a kto bude vašou cieľovou skupinou. Na základe týchto dát sa vytvorí kompletná brandová stratégia, ktorej posledným bodom je návrh loga.

Výroba loga – vlastnoručne alebo od profesionálov?

Pri našej práci sa neraz stretávame s ľuďmi, ktorí si chcú logo navrhnúť sami. Nevidia zmysel v návrhu loga od profesionálov, keď si ho vedia vytvoriť aj svojpomocne v rôznych online nástrojoch. Vlastnoručnú výrobu loga však neodporúčame. Totižto, logo firmy nie je len o tom, aby pekne vyzeralo. Za jeho návrhom sa ukrýva veľká psychológia tvarov, farieb a fontov písma, ktorú dostatočne dobre ovládajú len profesionáli. Takzvané „homemade“ logá síce môžu vyzerať pekne, no je pravdepodobné, že nedokážu dostatočne dobre prezentovať vašu spoločnosť alebo projekt.

Logo na mieru musí byť navrhnuté aj s dôrazom na možnosti jeho aplikácie. Podľa toho, kam budete logo umiestňovať, sú navrhnuté rôzne verzie a farebné varianty. Treba myslieť na to, že logo je základným prvkom brandovej identity a práve na základe loga si ľudia o vás robia obraz. Dobré logo vám vydrží aj niekoľko desiatok rokov a poznať ho bude úplne každý. Nepodceňujte jeho význam, nepreceňujte svoje schopnosti a zverte jeho výrobu do rúk profesionálom!

Parametre úspešného loga

Popísať univerzálne kľúčové parametre úspešného loga je prakticky nemožné. Do hry vstupuje množstvo individuálnych faktorov, ktoré zohrávajú rolu v tom, ako bude logo zákazníkmi vnímané. Prvky, ktoré dokážu spraviť logo úspešným, môžeme prezentovať na 3 jednoduchých príkladoch populárnych brandových identít.

McDonald’s

Logo tohto úspešného fastfoodového reťazca je pekným príkladom toho, že jeho návrh by mal byť posledným bodom tvorby brandovej identity. Totižto, charakteristické M bolo navrhnuté až pri tvorbe dizajnu reštaurácií. Keďže skvele zapadlo do architektonického konceptu, McDonald’s sa rozhodol použiť ho ako svoje logo. Vzniklo tak úplne prirodzene, na základe činností firmy. Platí tu staré známe – v jednoduchosti je krása. Žltá farba loga navodzuje optimizmus a pocit šťastia, ktorý je jedným z kľúčových pilierov brandovej komunikácie McDonald’s.

Coca-Cola

Základom úspechu tohto loga sú 3 základné aspekty – jednoduchosť, správna farba a font písma. Červená je symbolom života, emócií, radosti a lásky. A presne to sa snaží brandová stratégia Coca-Coly komunikovať. V jej reklamách vidíte šťastné rodiny, zamilované páry, pozitívne emócie. Príjemný feeling navodzuje aj samotný hravý font písma. A presne to je v tomto odvetví produktov dôležité – aby si ľudia daný nápoj spájali s dobrou náladou. Aj preto nájdete Coca-Colu prakticky na všetkých zábavných spoločenských akciách a podujatiach.

Harvard

Ďalší pekný príklad toho, ako logo odráža hlavné hodnoty a poslanie danej spoločnosti, v tomto prípade vzdelávacej inštitúcie. Jednotlivé prvky loga odkazujú na históriu a tradície, latinské slovo „Veritas“ v preklade znamená pravda. Takto koncipované logo vzbudzuje dôveru, autoritu a spoľahlivosť. Na bohaté tradície odkazuje aj font písma.

Logo na mieru od nás

S návrhom brandovej stratégie vám radi pomôžeme aj my, v Monkeymedia. Logá pre našich klientov navrhuje kreatívny dizajnér Ondro. Výroba loga je spojená s komplexnou analýzou brandovej stratégie, zámeru projektu a cieľovej skupiny. Na základe mnohých vstupných parametrov dokážeme pripraviť originálne logo na mieru, ktoré bude dokonale reprezentovať váš projekt. Stane sa dobre zapamätateľným a potenciálni zákazníci si na základe neho ihneď vytvoria správny obraz o vašom projekte.

Naša práca – logo LUMA Móda

Medzi naše najnovšie práce patrí napríklad tvorba novej brandovej identity pre módny e-shop LUMA Móda. Pôvodná brandová stratégia klienta nekorešpondovala s očakávaniami moderných zákazníkov a vizuálnou prezentáciou, preto sme navrhli jej úpravu. Vytvorili sme úplne nové logo LUMA, ktorého súčasťou je logo icon LM. Ten odkazuje na slovo LU-MA, ale aj LUMA Móda.

„Rozhodli sme sa pre jednoduchý, ľahko zapamätateľný štýl loga. Font písma sme prispôsobili tak, aby pôsobil prémiovo, v potenciálnych zákazníkoch vyvolával dojem kvality, precíznosti, elegancie.“ Ondro, kreatívny dizajnér.

Chcete aj vy posunúť váš projekt na „next level“? Radi si vypočujeme váš príbeh a navrhneme vám funkčné riešenie. Profesionálne navrhnuté logo na mieru a brandová stratégia vzbudia vo vašich potenciálnych zákazníkoch záujem. Vaša značka sa stane zapamätateľnou, obľúbenou a pomôže vám osloviť tých správnych ľudí správnym spôsobom. Tak čo, idete s nami do toho?