Case study Fiorangelo: takto sme pomocou kreatívnej kampane získali vyše 11 000 unikátnych návštev webu!

Svetoznáma značka Fiorangelo pochádzajúca z Talianska sa špecializuje na výrobu vysokokvalitných módnych kúskov. Jej primárnou cieľovou skupinou sú bonitnejšie ženy vo veku 35 – 50 rokov. Požiadavkou klienta bolo vytvoriť efektívnu kampaň zameranú na návštevnosť webu a brand awareness na Slovensku. Rozhodli sme sa pre kreatívnu kampaň, ktorá sa nakoniec ukázala ako to najlepšie riešenie. Prečo?

Úlohou kreatívnych kampaní je cieliť na emócie potenciálneho zákazníka. Pri vymýšľaní reklamy sme sa preto oblúkom vyhýbali akýmkoľvek performance kampaniam, ktoré by obsahovali len fotku topánok a cenovku. Takéto reklamy na vás denne vyskakujú z každého rohu, nepodnecujú žiadne emócie (teda, aspoň pokiaľ nevidíte nejakú ultra-super zľavičku) a pre klienta, akým je Fiorangelo, by nemali požadovaný efekt.

Kreatívna myšlienka je základ úspechu

Vypili sme zopár káv, dumali sme, rozmýšľali, až sme prišli na skvelý nápad.

Z ktorého obdobia života máte tie najlepšie spomienky? Poväčšine z časov, keď ste mali 18, 20, 25 rokov, všakže. Ženy patriace do cieľovej skupiny značky Fiorangelo si svoju mladosť užívali v 70. – 90. rokoch minulého storočia. Z ponuky produktov sme preto vybrali retro kabelku a topánky, ktoré sa nosili práve v týchto rokoch a teraz sa vracajú do módy. Originálnym spôsobom sme ich zasadili do reklamného banneru, ktorý sme propagovali na Facebooku. Zvolili sme jednoduchý, no trefný claim: „Lebo láska k nim je navždy…“

Čo sme tým dosiahli? To najdôležitejšie – vzbudili sme silné emócie. V ženách sme prebudili spomienky na krásne časy, keď si užívali mladosť a presne takýto štýl topánok a kabeliek nosili. A ako sa tieto emócie prejavili na výsledkoch?

Pozoruhodné výsledky, ktoré stoja za pozornosť

Čo spravíte ako prvé, keď vás na Facebooku niečo veľmi zaujme? Dáte like, srdiečko, prípadne daný príspevok zdieľate so svojimi priateľmi. A ak vás daný post naozaj osloví, s veľkou pravdepodobnosťou pridáte aj komentár. Presne toto sa nám podarilo dosiahnuť našou Fiorangelo kampaňou. Bežala presne mesiac, pričom počas tohto obdobia sme do nej investovali 786 €. Avšak, vďaka obrovskej interakcii sa stala veľmi rýchlo virálnou, preto sa nám podarilo z tohto rozpočtu vyťažiť maximum.

Počas jedného mesiaca náš propagovaný príspevok zasiahol 93 000 ľudí, získal 744 likov, 50 zdieľaní a 146 komentárov. Záujem u cieľovej skupiny sa nám podarilo vzbudiť natoľko, že ženy sa v komentároch označovali, písali svoje zážitky a spomienky.

Prostredníctvom kampane sa nám podarilo dostať na web 11 142 unikátnych návštev, čo znamená, že cena za konverziu (návštevu webu) bola na úrovni cca 7 centov. To je skvelý výsledok vzhľadom na to, že v módnom segmente sa priemerná cena za konverziu pohybuje na úrovni 25 – 45 centov. Okrem iného, za jeden mesiac propagácie tejto kampane sme zvýšili brand awareness značky Fiorangelo 1000-násobne v porovnaní s celým uplynulým rokom! A to všetko len vďaka kreatíve…

Čo bude ďalej?

Samozrejme, jednou úspešnou kampaňou naša práca nekončí. Záujem sme už vzbudili, teraz je našou úlohou priniesť na web ľudí, ktorí aj reálne nakúpia. To už spravíme prostredníctvom performance remarketing kampaní. Tie budú cielené na návštevníkov webu, ktorých sme oslovili už našou prvou kreatívnou kampaňou. Keďže sme u nich vzbudili silné emócie a o značke Fiorangelo už vedia, ich ochota vykonať konverziu v podobe nákupu bude oveľa vyššia. Sami sme zvedaví, aké výsledky sa nám podarí dosiahnuť!

A čo vy? Používate unikátne kreatívne kampane a virálne posty na oslovenie vašej cieľovej skupiny? Pokiaľ nie, možno aj v tejto chvíli prichádzate o stovky či tisícky potenciálnych zákazníkov. Vyskúšajte ich aj vy, my vám s nimi radi pomôžeme. Stačí nás kontaktovať!