instagram vs facebook propagácia

Facebook vs. Instagram – ktorá platforma je lepšia na zdieľanie a propagáciu vášho obsahu?

Propagácia na Facebooku alebo Instagrame? Prípadne na oboch platformách? To je otázka, ktorú si social media manažéri kladú pomerne často. Odpoveď na túto otázku nie je jednoznačná, pretože závisí od veľkého množstva faktorov. A to, napríklad, od cieľovej skupiny vášho produktu alebo služby, od obsahu, ktorý viete použiť a komunikovať, až po druh samotného produktu.

Fakt je však ten, že v súčasnosti sú práve tieto dve platformy najpopulárnejšie spomedzi všetkých sociálnych médií. Dá sa povedať, že do určitej miery k tomu prispel aj korona vírus, ktorý priviedol práve na tieto dve siete za uplynulý rok na Slovensku zhruba ďalších 10 % používateľov.

Na aké skupiny ľudí viete v súčasnosti cieliť?

Na Facebooku sú na Slovensku asi 2,7 milióny používateľov a na Instagrame je ich približne o polovicu menej. Stále si však treba uvedomiť, že svoj obsah chcete zamerať na konkrétnu cieľovú skupinu, preto je propagácia na oboch platformách viac než vhodná.

Tu sú však ďalšie fakty, ktoré vám môžu pomôcť rozhodnúť sa, kde svoju propagáciu zamerať. A to hlavne v prípade, že chcete využiť len jedno z týchto médií.

  1. Aktuálne je medzi týmito dvomi platformami synergia a obe sú vlastnené Facebookom, preto viete bez akýchkoľvek problémov sledovať návratnosť svojich investícií na každej z nich.
  2. Ak nemáte obsah, ktorý viete uverejňovať na Instagrame, je lepšie zamerať sa na Facebook. Snažte sa nepoužívať kreatívu, ktorá je primárne zameraná na Facebook, aj na Instagram. Na Instagram potrebujete viac pekných fotiek a obrázkov, ktoré vyniknú v dave.
  3. Máte informácie, ktoré potrebujete uverejňovať pravidelne? Potom je lepší Facebook – pretože práve tam je lepšie komunikovať text a je tiež väčšia šanca, že si ho ľudia prečítajú.
  4. Facebook je skvelá platforma na spravovanie aj zdieľaného obsahu. Na Facebooku veľakrát nie je obsah originálny. Avšak, to vôbec nevadí. Spravidla ide o vybrané blogové príspevky, správy alebo iný obsah z účtov. Instagram je, naopak, predovšetkým o originálnych fotografiách a videách.
  5.  V neposlednom rade je Facebook oproti Instagramu viac flexibilný a je tu viac možností z hľadiska umiestnenia – napríklad, skupiny, iné stránky a podobne.

Keď si nie ste istý, kde bude vaša propagácia fungovať lepšie, jednoducho si obe platformy vyskúšajte! V tomto prípade vám radi pomôžeme aj my, pripravíme kampaň a nastavíme reklamu. Nie je dôležité iba nastaviť propagáciu, ale hlavne sledovať jej výkonnosť a zistiť, ktoré časti fungujú a ktoré nie. Práve na toto mnohí zabúdajú. Preto sme tu my, aby sme vám zabezpečili, že sa vaše peniaze na propagáciu budú využívať efektívne.