Google vyhľadávacia kampaň – toto sú jej najväčšie výhody a nevýhody

Ak rozmýšľate nad najefektívnejším „mixom“ reklám pre váš produkt alebo službu, nepochybne narazíte na možnosť Google vyhľadávacej kampane. Túto formu propagácie využívajú takmer všetky veľké spoločnosti po celom svete. Bude však výhodným riešením aj pre vás?

Fungovanie Google vyhľadávacích kampaní je v zásade pomerne jednoduché. Jedná sa o spôsob, ako za peniaze „oklamať“ SEO a dostať sa na prvé priečky vo vyhľadávaní. Na to, aby ste mohli spustiť efektívnu Google vyhľadávaciu kampaň, musíte v prvom rade poznať najvyhľadávanejšie kľúčové slová, ktoré sa viažu k vášmu produktu.

Povedzme, že predávate drevené ploty. Pri nastavovaní Google vyhľadávacej kampane zadáte webovú adresu, ktorú chcete vo vyhľadávaní propagovať, charakterizujete cieľové publikum, zvolíte si maximálnu cenu za klik a vložíte kľúčové slová, po ktorých vyhľadaní sa má vaša kampaň zobrazovať. Povedzme, že si vyberiete výrazy „drevené ploty“, „najlacnejšie drevené ploty“ a „kvalitné drevené ploty“. Keď následne niekto do vyhľadávania napíše niektorý z týchto výrazov, na popredných priečkach výsledkov sa mu zobrazí váš web. Je tak veľká šanca, že príde na vaše stránky a drevené ploty si kúpi od vás.

Google vyhľadávacia kampaň a jej výhody

Google vyhľadávacia kampaň prináša množstvo cenných benefitov, kvôli ktorým sa ju oplatí využívať. Toto sú tie najvýznamnejšie.

  • Presné cielenie na potenciálneho zákazníka. Kľúčové slová sú len jedným z parametrov, ktoré zadávate pri nastavovaní kampane. Zvoliť si viete aj veľa ďalších parametrov – lokalitu zákazníkov, vek, pohlavie, záujmy, jazyk a mnohé iné údaje. Máte tak istotu, že vaša reklama sa bude zobrazovať len vašej cieľovej skupine.
  • Platíte len za kliknutie na váš web. Reklama sa môže zobraziť tisíckam ľudí, no vy zaplatíte len za tých, ktorí reálne kliknú na vašu stránku. Vďaka tomu je možné dosiahnuť perfektnú efektivitu využitia rozpočtu.
  • Oslovujete ľudí, ktorí sú pripravení nakupovať. Keď niekto napíše do Googlu výraz „najlacnejšie drevené ploty“, pravdepodobne si chce kúpiť plot a hľadá najvýhodnejšie riešenie. Vaša reklama sa tak zobrazuje ľuďom, ktorí sú pripravení nakupovať, nie ľuďom, ktorí len tak bezcieľne blúdia po internete.

Google vyhľadávacia kampaň a jej nevýhody

Samozrejme, nič nie je bez nevýhod. Aj Google vyhľadávacie kampane majú niekoľko záporov, s ktorými treba počítať. Toto sú 2 najväčšie.

  • Vysoká konkurencia. Google vyhľadávacie kampane využívajú aj najväčšie svetové firmy. Konkurencia je veľká a aby ste ju vo výsledkoch vyhľadávania predbehli, musíte zaplatiť viac a zapojiť poriadnu dávku kreativity. Vo vysoko konkurenčnom prostredí za jeden klik na váš web neraz zaplatíte aj viac ako 1 euro, teda výsledná cena za konverziu môže byť pomerne vysoká v porovnaní s inými formami propagácie.
  • Absencia vizuálnej atraktivity. Ak predávate produkty, ktoré sú založené na dizajne a cielení na emócie potenciálneho zákazníka, prostredníctvom Google vyhľadávacej kampane sa vám budú propagovať ťažšie. V takomto prípade je často lepšie zvoliť propagáciu formou Google alebo Facebook bannerov, v ktorých potenciálny zákazník hneď vidí daný produkt.

Google vyhľadávacie kampane v Monkeymedia

Nie je žiadnym tajomstvom, že nastavovanie Google vyhľadávacích kampaní je pomerne veľká veda. Áno, zapnúť si ich viete aj sami, v podstate na to stačí niekoľko klikov. Avšak, ak nechcete veľkú časť vášho marketingového rozpočtu zbytočne „spáliť“, mali by ste ich správu zveriť do rúk profesionálov. S nastavením a optimalizáciou Google vyhľadávacích kampaní vám radi pomôžeme aj my v Monkeymedia. Po presnom definovaní cieľovej skupiny navrhneme vhodné kľúčové slová a nastavíme parametre kampane tak, aby ste z vášho rozpočtu vyťažili maximum a cena za konverziu bola čo najnižšia. Kontaktujte náspozdvihnite svoje podnikanie na „next level“!