Grafický dizajn webov: Prvky, ktoré vás odlíšia od konkurencie
V dnešnej modernej dobe môže byť v rámci webov náročné vyniknúť, ale nemusí. Ak použijete vhodné grafické prvky, jednoducho sa odlíšite od konkurentov a stanete sa zapamätateľnými. Práve grafický dizajn predstavuje kľúčovú úlohu vo vytváraní prvého dojmu zákazníkov z vášho webu. Chcete ním zaujať? Tieto moderné prvky by vám na webe nemali chýbať!
Webdizajn nie je len o vytváraní pekných stránok. Ide hlavne o vytvorenie prehľadného webu, ktorý sa bude ľahko používať. Štatistiky dokazujú, že až 14,42 % ľudí opustí webovú stránku kvôli jej zlej funkčnosti. Dokonca, v prieskume Top Design Firms uviedlo 42 % respondentov, že by opustili web, ktorý nemá vyladené funkcionality a ktorý sa ovláda obtiažne.
Nezabúdajte: Keď bude na webe fungovať všetko tak, ako má, je čas pridať grafické prvky, ktoré spravia vašu stránku jedinečnou. Tejto oblasti je potrebné venovať dostatok času, preto je odporúčaný grafický dizajnér. Jeho prácou je vytvoriť z vášho webu skutočný unikát. Bez skúseností to jednoducho nejde a zbytočne by ste sa nad tým sami trápili.
Mikro videá a interakcie – aký majú význam?
Motion dizajn a animácie sú stále IN a majú pred sebou ešte dlhú budúcnosť. Statické prvky na webe tak idú čoraz viac do úzadia. Ľudia zbožňujú mikro videá, interakcie a jednoducho všetky pohyblivé či animované efekty.
Videá na webe, okrem iného, dokonale nahrádzajú dlhosiahle texty. Jednoduchšie dokážu vysvetliť návštevníkovi stránky celú pointu. Štatistiky z roku 2021 poukázali na skutočnosť, že videá majú medzi používateľmi na internete celkový dosah až 92 % v rámci celého sveta.
Na webe sú tiež vítané mikrointerakcie, ktoré dokážu používateľovi webu priniesť ešte väčší zážitok z celej stránky. Medzi najpoužívanejšie mikrointerakcie spustené používateľom patrí napríklad prejdenie prstom, prekliknutie alebo rolovanie. Mikrointerakcie môžu byť tvorené interaktívnymi ikonami či symbolmi s animáciami.
Obsah v ,,kontajneroch“ a boxoch
Grafika na webe ide popredu aj vďaka prvkom ako sú kontajnery a obsahy v boxoch. Používateľ sa prostredníctvom týchto grafických prvkov na webe výrazne ľahšie orientuje, a to aj čo sa týka prezerania si webovej stránky na mobilnom zariadení.
V súčasnej dobe používa tento minimalistický štýl mnoho webových stránok a aplikácií pre mobilné zariadenia, ako napríklad Revolut, ktorý posunul obsah v boxoch ešte na vyššiu úroveň.
Scrollytelling a jeho benefity
Poznáte ten pocit. Nachádzate sa na webovej stránke a ak chcete zistiť nejaké bližšie informácie, neustále sa musíte vracať na domovskú stránku a preklikávať sa kategóriami. To je pre používateľov častokrát veľmi otravné a preto prichádza na rad ,,scrollytelling“. Čo to znamená?
Ide o akési vizuálne rozprávanie príbehu. Scrollovaním po stránke sa neustále objavuje niečo nové, vizuálne a interaktívne. Takéto grafické prvky sú na webe zaručene vítané, pretože dokážu udržať dlhšiu pozornosť návštevníkov danej stránky.
Vedeli ste, že: existuje aj tzv. paralaxový prechod? V rámci takéhoto interaktívneho prechodu sa informácie pohybujú na jednej strane a na druhej sú nahradené vizuálom – obrázkami, prípadne videami.
Emocionálny dizajn je prvoradý
Na trhu plnom možností robí emocionálny dizajn rozdiel medzi úspešnou a neúspešnou aplikáciou tým, že spúšťa emocionálnu reakciu. Vo všeobecnosti ide o koncept, ktorého cieľom je predvídať a tiež aj prispôsobiť potreby svojich používateľov. Preto je potrebné venovať viac času a úsilia do zlepšenia grafickej stránky webu.
Je dôležité zamerať sa na potreby zákazníkov a cieľovú skupinu. Prečo? Až 71 % zákazníkov odporúča značku na základe ich citového vzťahu k nej. Ľudia jednoducho milujú, keď majú pocit, že ich značka pozná a rozumie im. To môžu mnohí ľudia vycítiť aj vďaka vášmu webu.
Praktický tip: Zaujíma vás, čo v iných ľuďoch vyvolá dizajn na vašej stránke? Pýtajte si od zákazníkov spätnú väzbu prostredníctvom online prieskumov. Zaujímajte sa o ich pocity a dojmy z webu.
Jednoduchšie prvky prilákajú pozornosť
Grafický dizajn na webe by mal zahŕňať čo najjednoduchšie prvky. Príliš veľa možností a interakcií by totiž používateľa mohlo skôr odstrašiť, ako prilákať. Pôsobilo by to chaoticky a ľudia vo všeobecnosti majú radšej poriadok a organizovane uložené jednoduché prvky na webe.
Základom je, aby sa v ňom vyznali a nestrávili dlhé minúty hľadaním dôležitých informácií. Zjednodušenie v dizajne UI/UX umožňuje používateľom rýchlejšie dosiahnuť svoje ciele na webe.
Nezabúdajte: Umiestnite dôležitý obsah do popredia, aby ste používateľom a potencionálnym zákazníkom uľahčili prácu hľadaním informácií. Bude to pre nich výrazne komfortnejšie a môžete tak dosiahnuť to, že sa v budúcnosti na váš web vrátia. Je totiž dokázané, že len 16 % ľudí si obsah na webe prečíta celý. 79 % ľudí prebehne stránku za pár sekúnd a už sa na ňu nevráti.
Soft gradienty a blury
Ešte pred rokom boli IN výrazné a živé prechody. Aktuálne však prevládajú skôr jemné, prípadne viacfarebné pastelové prechody, a to z viacerých dôvodov. V prvom rade pridávajú úplne iný rozmer a jedinečnú atmosféru v dizajne používateľského rozhrania.
Kombinácia jemného rozostrenia a farebného prechodu je možné použiť v rámci toho istého prvku, prípadne na viacerých prvkoch tvoriacich jeden objekt. Čo sa týka gradientov, existujú dva druhy, a to lineárny alebo gradiálny.
Lineárne prechody sa vytvárajú s použitím dvoch farieb, medzi ktorými je prechod sledujúci dráhu čiary. Môže ísť o vertikálne, horizontálne alebo diagonálne prechody. Radiálne prechody sú tvorené dvomi alebo viacerými farbami, ktoré sú umiestnené do kruhu. Farby vytvárajú prechod od stredu kruhu k vonkajšiemu okraju.
Interaktívna typografia prináša zážitok
Veľká interaktívna typografia vyniká svojou vizuálnou stránkou a motivuje návštevníka webu k interakcii. Používatelia sa preto opakovanie radi vracajú na web, aby našli ešte viac informácií. Od jemných animácií až po plnohodnotné interaktívne zážitky sa veľká typografia stáva tou najlepšou voľbou pre webové stránky, ktorých cieľom je na trhu vyniknúť a upútať pozornosť od samotného začiatku.
Využitie mockupov v dizajne
V súčasnej dobe je k dispozícii široká ponuka jedinečných mockupov, vrátane fotorealistických. Pridaním mockupu do návrhu docielite svieži a jedinečný vzhľad, ktorý sa bude odlišovať od konkurencie. O čo vlastne ide? V grafike predstavuje mockup reálny 3D model, na ktorý môžete aplikovať vlastnú 2D grafiku. Takýto efekt slúži k ešte lepšej prezentácii produktu či služby používateľom.
3D grafika na webe je IN
Podobne ako prechody, aj 3D objekty získavajú čoraz väčšiu popularitu. V ére webu 3.0 je táto aplikácia celkom aktuálna. Okrem finančnej sféry a sveta kryptomien sa totiž 3D používa aj na firemných weboch s abstraktnými lineárnymi ilustráciami. 3D grafika sa, okrem iného, nachádza až na 48 % webových stránok, pričom 78 % používateľov potvrdilo, že sa radi opakovanie vrátia na stránku s takýmito interaktívnymi prvkami.
Túžite po webe, ktorý vás odlíši od konkurencie? Naši dizajnéri sa postarajú o to, aby vaša webstránka vynikla a vzbudila v návštevníkoch tú správnu emóciu. Kontaktujte nás a dodajte vášmu online priestoru jedinečný charakter!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|