Ktoré faktory najviac odrádzajú zákazníkov od nákupu v e-shope?

Vo svete online obchodu už dávno nepredáva iba cena a značka. Nároky zákazníkov sú čoraz vyššie, a to nielen na predávaný tovar či službu. Do hry vstupuje aj kvalita e-shopu po vizuálnej, obsahovej aj funkčnej stránke. 

Práve vizuálna stránka a funkčnosť webu je pre udržanie zákazníka kľúčová. Ak sa pri jeho prehliadaní stretne s neusporiadaným obsahom, chýbajúcim tovarom, pomalým načítavaním stránky alebo inými nedostatkami, od nákupu na vašom e-shope ho to veľmi rýchlo odradí.

Negatívne recenzie

Štatistiky hovoria jasne. Viac ako 80 % zákazníkov sleduje recenzie na daný eshop. Vyše 40 % z nich sa negatívnym hodnotením nechá od nákupu odradiť. Pri prevádzkovaní eshopu tak klaďte dôraz na budovanie dobrého imidžu a čo najlepšej spätnej väzby. 

Tovar nie je na sklade

Rýchlosť online nakupovania je stále vyššia. Chýbajúci tovar na sklade býva dôvodom na odchod z webu a následné vyhľadanie obdobného tovaru u iného predajcu. V snahe budovať klientelu buďte maximálne flexibilní a pre zákazníkov majte tovar vždy k dispozícii.

Málo možností doručenia

Ak dáte zákazníkovi na výber, spravíte výrazný krok k získaniu jeho dôvery. Platí to aj pri spôsobe doručenia tovaru. Zákazník si rád vyberá z viacerých možností, takže pri doručení mu umožnite zvoliť si medzi poštou, kuriérom a osobným odberom

Bez možnosti reklamácie

Umožniť reklamáciu má podľa zásad obchodovania každý predajca. Ak na takúto možnosť na e-shope neupozorníte, zákazník môže nadobudnúť dojem, že tovar sa reklamovať nedá, čo je ďalším dôvodom na ukončenie nákupu.

Web nie je optimalizovaný pre smartfóny

Podiel nákupov zrealizovaných pomocou smartfónov stúpa každý rok. Pri prevádzke e-shopu tak nezabúdajte na význam optimalizácie vzhľadu vášho webu. Ak nie je kompatibilný s mobilnými zariadeniami, pôsobí neusporiadane až chaoticky, čo zákazníkov ihneď odradí. 

Každá funkčná aj vizuálna chyba na vašom e-shope je ľahko riešiteľná. Zverte nám tvorbu webu aj prípravu marketingovej stratégie a my sa postaráme o elimináciu akéhokoľvek nedostatku, ktorý by zákazníkov od nákupu odrádzal.