LinkedIn ešte neskončil! Ako sieťovať a budovať značku?
1 miliarda. To je počet ľudí, ktorí celosvetovo používajú LinkedIn. Ide preto o najväčšiu sociálnu platformu pre profesionálov. Ponúka veľké množstvo kariérnych príležitostí a možností na spojenie sa s profesionálmi vo vašej oblasti.
Na LinkedIn sa jednoducho nikdy nebudete cítiť bez kontaktu vo svojom profesionálnom živote. Množstvo firiem a lídrov LinkedIn nevyužíva, čo je obrovská škoda. Je však dôležité vedieť, ako správne sieťovať a budovať značku na tejto sociálnej platforme. Vďaka LinkedIn viete dosiahnuť veľký organický zásah vašej cieľovej skupiny a aj to je dôvod, prečo sa považuje za jednu z najefektívnejších sociálnych sietí v rámci marketingu. Pokiaľ sa vašej značke nedarí a chceli by ste svoje podnikanie rozbehnúť na plné obrátky, LinkedIn je platforma, na ktorej sa vám to môže podariť.
LinkedIn a sieťovanie: prečo je dôležité?
Sieťovanie alebo inak povedané, networking vám na LinkedIn umožňuje spoznať nových ľudí a rozšíriť si tak svoj okruh. Vďaka sieťovaniu tak môžete budovať vzťahy s ľuďmi, ktorí vám budú môcť v kariére potencionálne pomôcť. Sieťovanie na tejto sociálnej platforme je výhodné aj z toho dôvodu, že vy sami sa naučíte nové veci a získate vďaka tomu aj cenné poznatky z danej oblasti.
Vedeli ste, že: LinkedIn je dostupný až v 26. jazykoch? To umožňuje globálnym používateľom prístup k sieti v ich rodnom jazyku a aj vy sami sa môžete poprepájať s ľuďmi vo vašej oblasti podnikania, ale z úplne inej krajiny. Máte sa tak možnosť inšpirovať a naučiť mnohé nové veci.
Ovplyvňuje vaše úspechy
Osobná značka hovorí o vás ako o človeku v profesionálnom živote. Dôvodov, prečo sa oplatí budovať vašu osobnú značku je viacero. Dokáže ovplyvniť vaše úspechy, nielen v oblasti profesionálnych vzťahov, ale aj biznisu. Hľadáte si prácu? V dnešnej dobe si personalista otvorí skôr vaše sociálne siete, ešte predtým ako si preštuduje životopis. Keďže je LinkedIn najväčšia sociálna platforma, na ktorej sa prezentuje množstvo profesionálov z pracovného života, je veľká pravdepodobnosť, že informácie o vás budú hľadať práve tam.
Cieľová skupina: ľudia s rovnakými záujmami
Ako na úspešné sieťovanie na LinkedIn? Zamerajte sa na vašu cieľovú skupinu, teda ľudí, ktorí majú rovnaké alebo podobné záujmy ako vy. Výhodou je skutočnosť, že táto sociálna platforma má vstavanú funkciu vyhľadávania. To znamená, že veľmi ľahko môžete nájsť používateľov, na základe ich odvetvia, záujmov alebo, dokonca, aj polohy. Ak nájdete niekoho, o kom si myslíte, že môže byť pre vás dobrým spojením, neváhajte mu poslať žiadosť o spojenie.
Praktický tip: Skvelým riešením je, ak spolu so žiadosťou odošlete aj správu. Napríklad s vaším krátkym predstavením alebo vysvetlením, prečo ste si práve toho človeka vybrali na spojenie. Bude to tak osobnejšie a zároveň sa vám zvýši šanca toho, že vám daný človek žiadosť potvrdí a odpíše aj na správu, čím si môžete vybudovať dobré kontakty.
Na profile si dajte záležať
Predtým, ako sa začnete prezentovať na sociálnej platforme LinkedIn, vyplňte svoj profil. Použite kľúčové slová, aby vás ľudia vedeli rýchlejšie nájsť. Kľúčové slová by mali reprezentovať vaše najväčšie schopnosti a skúsenosti. Štatistiky hovoria o tom, že až 28 miliónov ľudí z celého sveta majú na svojich profilov vyznačené #opentowork, čo znamená, že sú novej práci plne otvorení.
Preto, ak budete hľadať tých správnych ľudí do vašej spoločnosti, je viac než pravdepodobné, že práve na LinkedIn ich nájdete skôr, ako na pracovných inzerátoch. Okrem iného, je dôležité držať sa aj marketingovej stratégie, vďaka ktorej budete môcť na sociálnych sieťach efketívnejšie osloviť nielen potencionálnych zákazníkov, ale aj zamestnancov.
Aktuálna profilová fotka
Optimalizujte si svoj LinkedIn profil na maximum! Inak môžete prísť o veľa príležitostí vášho pracovného rastu. Preto si na profil vložte aktuálnu a profesionálnu fotografiu. Fotka z dovolenky obvykle nie je ideálne riešenie. Dbajte na to, aby odrážala vašu profesionalitu. Práve dobre zvolená profilová fotografia je spôsob, ako hneď na prvý pohľad vzbudiť dôveru. To je nevyhnutné pre správne budovanie obchodných vzťahov.
Buďte aktívni
Pravidelne pridávajte nové hodnotné príspevky, interagujte s ostatnými ľuďmi, zdieľajte a buďte aktívni. Ak si založíte profil, no nebudete tam mať ani jeden príspevok, ľudia vám nebudú dôverovať. Pripojte sa k relevantným skupinám, ktoré majú podobné záujmy. Zapájajte sa do diskusií a zdieľajte užitočné informácie. Iba takým spôsobom môžete LinkedIn vyťažiť na maximum.
Praktický tip: Nechajte si vytvoriť vlastnú brandovú identitu na mieru, ktorá vám zabezpečí rozpoznateľnosť a posilní lojalitu zákazníkov. Vášmu podnikaniu tak udá správnu cestu a vy ju budete môcť využiť aj na LinkedIn.
Neposielajte skopírované správy
Áno, je dôležité spájať sa s ostatnými profesionálmi vo vašom živote, no mali by ste sa vyhnúť skopírovaným a prilepeným správam o pripojení. To hovorí o tom, že ste si nenašli čas pozrieť si profil danej osoby a dozvedieť sa o nej niečo viac. Preto odporúčame, nájdite si čas na napísanie personalizovanej správy, ktorá bude určená konkrétne pre daného človeka.
To ho zaručene osloví, potvrdí vám žiadosť a spojí sa s vami aj po tej pracovnej stránke. Zaberie vám to možno viac času, ako keby ste len tak poslali žiadosť alebo skopírovanú správu, no vedzte, že sa to oplatí.
Chcete na sociálnych sieťach rásť a prezentovať sa v tom najlepšom svetle? Pripravíme vám komunikačnú stratégiu s unikátnou kreatívou! Nastavíme vám social media marketing tak, aby ste dokázali efektívne rozšíriť povedomie o vašej značke a získať konkurenčnú výhodu.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|