Nahradí AI copywriterov? Takto už teraz mení svet content marketingu
Umelá inteligencia. Pre niekoho praktický pomocník, pre iných postrach. V posledných mesiacoch zažíva AI obrovský boom hlavne vďaka chatbotovi ChatGPT, ktorý dokáže generovať až pozoruhodne kvalitné textové výstupy. Prirodzene sa tak naskytá otázka – môže úplne nahradiť copywriterov? Zmení v najbližších mesiacoch či rokoch svet content marketingu a SEO na nepoznanie?
Chatbot ChatGPT vyvinula spoločnosť OpenAI, pričom prvýkrát bol ako prototyp oficiálne spustený 30. novembra 2022. Jeho fungovanie je postavené na 175 miliardách rôznych parametrov a vyše 570 GB databáze textov, ktoré boli získavané z miliónov webových stránok.
Výhodou ChatGPT je skutočne jednoduché používanie. Stačí mu napísať akúkoľvek otázku alebo požiadavku, pokojne aj po slovensky. Napríklad, „Napíš, ako funguje automatická prevodovka v aute“? Algoritmy následne bleskurýchlo zanalyzujú kvantum rôznych zdrojov a do príslušného okna vám ChatGPT vygeneruje pomerne kvalitný slovenský text.
Tvorba obsahu prostredníctvom AI
Keď si vyskúšate ChatGPT na vlastnej koži, rýchlo prídete na to, že jeho výstupy sú naozaj veľmi dobré. Darmo by ste čakali gramatické chyby, pochybnú štylistiku či nezrozumiteľné vetné konštrukcie. Áno, text niekedy pôsobí trochu strojovo, nemá žiadnu emóciu a opakujú sa v ňom slová. No na to, že je vygenerovaný robotom, nie je vôbec zlý. Veľa prevádzkovateľov webstránok tak už teraz využíva AI na vytváranie jednoduchších textov.
Aké texty sa dajú vytvárať prostredníctvom AI?
Umelá inteligencia zatiaľ nie je na takej úrovni, aby dokázala sama vyprodukovať vysoko-hodnotný článok s rozsahom 2, 3 či 4 normostrany. Odpovede nástroja ChatGPT obsahujú praktické informácie, no sú pomerne stručné a nejdú veľmi do hĺbky.
ChatGPT sa preto hodí skôr na vytváranie jednoduchého generického textového obsahu. Napríklad, popisov kategórií v e-shope, titulkov článkov, textov na sociálne siete či meta popisov. Na základe odpovedí AI môžete vyskladať aj kompletný článok, no pokiaľ chcete, aby pôsobil prirodzene, nevyhnete sa viacerým úpravám a niektoré pasáže si jednoducho musíte vytvoriť sami.
Nezabúdajte: ChatGPT zatiaľ nie je dobrým generátorom predajných textov. Pokiaľ teda chcete, aby vaše popisy kategórií či meta popisy pre Google zaujali a motivovali používateľa k interakcii, bude lepšie, keď si ich vyladíte sami a nenecháte ich tvorbu 100 % na AI.
Perfektný nástroj na získavanie informácií
Copywriterom a iným tvorcom obsahu dokáže AI významne uľahčiť prácu. Rešerš informácií, ktorý bežne zaberie aj niekoľko desiatok minút, dokáže ChatGPT skrátiť aj na polovicu. Keďže vychádza z obrovskej databázy, ktorú inteligentne prehľadáva, na pravdivosť informácií sa môžete spoľahnúť. Niekedy sa objavia faktografické nedostatky, no zvyčajne sú odpovede presné a relevantné.
Stačí čo najpresnejšie zadať, o akú informáciu máte záujem a ChatGPT spraví celý rešerš za vás v priebehu niekoľkých sekúnd.
Pomocník pri tvorbe kvalitného obsahu
AI je výborným zdrojom inšpirácie. Dokáže bleskurýchlo vygenerovať titulky a slogany, zoznam vhodných kľúčových slov z hľadiska SEO, prípadne zoznamy častých otázok na zvolenú tému. Tým urýchľuje tvorbu kvalitného obsahu a tvorcom dokáže priniesť zaujímavé nápady či návrhy.
Dokáže AI kompletne nahradiť copywriterov?
Z vyššie uvedeného vyplýva, že AI zatiaľ nedokáže 100 % nahradiť copywriterov. Síce vie vytvoriť jednoduché texty s relevantnými informáciami, no pokiaľ chcete svojim čitateľom priniesť naozaj hodnotný obsah, zatiaľ sa na ňu nemôžete spoliehať. Chýba jej emócia a schopnosť presne odhadnúť požiadavky cieľovej skupiny. Ak chcete, aby vaše texty motivovali ku konverzii a pôsobili na emócie čitateľa, bez kvalitného copywritera sa jednoducho nezaobídete.
Zároveň však treba dodať, že AI sa neustále vyvíja a zlepšuje. Je pravdepodobné, že časom bude vedieť vytvárať ešte kreatívnejšie a originálnejšie texty s emóciou. Avšak, tak skoro sa zrejme nedokáže vyrovnať človeku.
Copywriteri teda tak skoro o prácu neprídu. Vďaka AI však vedia pracovať efektívnejšie. Tvorbu generického obsahu môžu nechať na umelú inteligenciu, pričom výsledky z nej upravia do ľudskej podoby – prispôsobia ich cieľovej skupine, dodajú im emóciu a vyšperkujú gramatiku či štylistiku.
Neistá budúcnosť content marketingu a SEO
Kvalitného copywritera síce AI tak skoro nenahradí, otázne však je, ako vlastne bude v najbližších rokoch vyzerať samotný content marketing. Uveďme si jeden príklad.
Predajca vŕtačiek chce zvýšiť svoje tržby prostredníctvom content marketingu. Najme si copywritera a ten vytvorí hodnotný článok na tému „Ako si vybrať vŕtačku“. Do neho vloží CTA prvky, ktoré čitateľa motivujú ku kúpe vŕtačky v danom e-shope. Takýto obsah s dobre vyladeným SEO sa vie umiestniť vysoko vo výsledkoch Google a bude pravidelne prinášať nových platiacich zákazníkov. Kvôli AI však takáto forma content marketingu môže postupne strácať význam
Trend vyhľadávania prostredníctvom AI
Štatistiky ukazujú, že ľudia po celom svete začínajú čoraz častejšie vyhľadávať odpovede na svoje otázky prostredníctvom chatbotov. Napríklad, keď sa ChatGPT spýtate, ako vybrať vŕtačku, v priebehu niekoľkých sekúnd vám vypíše všetky dôležité veci, na ktoré by ste sa mali sústrediť. Nemusíte stráviť niekoľko desiatok minút hľadaním informácií na weboch firiem. Tie tak môžu prísť o návštevnosť a tržby generované vzdelávacím obsahom.
Je tak veľká pravdepodobnosť, že celé vyhľadávanie informácií na internete prejde v najbližšom období revolúciou. Dokonca, vlastný AI nástroj testuje už aj samotný Google. Vyhľadávanie prostredníctvom umelej inteligencie môže do značnej miery zmeniť význam SEO a dnešných content marketing praktík.
Nuž, budúcnosť online marketingu bude vďaka AI veľmi zaujímavá! Ak nechcete prepásť žiadne nové príležitosti a trendy, zverte svoj biznis do rúk odborníkom. Kontaktujte nás a zistite, ako vieme aj vaše podnikanie posunúť na nový level!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|