
Najnovšie trendy v obsahovom marketingu: Ako zaujať a angažovať svoju cieľovú skupinu?
Dnešný svet je plný reklám. Na ľudí vybiehajú zo všetkých strán a aj to je dôvod, prečo je veľká časť z nich znechutená. Obsahový marketing preto nie je len o publikovaní kvalitného obsahu, ale aj o tom, kedy ho publikujete, ako sa prihovárate cieľovej skupine a čím dokážete hneď na prvý pohľad zaujať pozornosť potenciálnych zákazníkov.
Dáme si jeden jednoduchý príklad. Predávate služby alebo produkty a vaším jediným cieľom je získať za predaj peniaze. Všetko tak robíte preto, aby ste boli v zisku ale akosi zabúdate na ľudí, ktorí si dané veci od vás kupujú. To je NESPRÁVNE! Pokiaľ chcete z davu konkurentov vyniknúť, myslite na svojich zákazníkov.
Ľudia hovoria o svojich potrebách a vy by ste ich mali vnímať. Na rôznych platformách tak môžete spraviť zaujímavé prieskumy alebo kvízy. Napríklad, ak v rámci vašich služieb ponúkate tvorbu webových stránok, pokojne môžete vytvoriť ankety k tejto téme. Čo sa daným ľuďom páči, aký web by si oni predstavovali a čo si myslia o svojom aktuálnom, ak ho majú.
Vedeli ste, že: až 93 % marketérov sa zhodlo, že interaktívny obsah je úspešnejší pri vzdelávaní kupujúcich ak ho porovnáme so statickým obsahom? 88 % odborníkov potvrdilo, že interaktívny obsah značky vás výrazne odlišuje od konkurencie.
Kľúčová je marketingová stratégia
Riešiť obsahový marketing, publikovať obsah a tvoriť kampane bez akéhokoľvek zamerania, to rozhodne nie je správna cesta, ako na trhu uspieť. Áno, môžete sa trafiť a osloviť väčšie publikum ľudí, ale rozhodne je to len o náhode. Pokiaľ chcete všetko vsadiť na istotu, riešením je tvorba marketingovej stratégie. Tá predstavuje akési zmapovanie, ako budete obsah používať na dosiahnutie svojich marketingových a obchodných cieľov.
Čo všetko by malo byť v marketingovej stratégii zahrnuté? Predovšetkým vaša cieľová skupina, typy obsahu, ktorý tvoríte, spôsoby jeho propagovania či metriky, ktoré použijete na meranie jeho úspechu.
Nezabúdajte: Pokiaľ je vaším cieľom prilákať nových zákazníkov, stratégia marketingu by mala byť zameraná na tvorbu informatívneho a vzdelávacieho obsahu. Takto sa vaša značka postaví na pozíciu lídra v danom odvetví.
Krátke videá rastú na popularite
Rada na dnes – tvorte krátke videá. Tie sú čoraz viac populárnejšie a rozhodne sa vďaka nim budete vedieť odlíšiť od konkurencie a istým spôsobom vyniknúť. Štatistiky hovoria o tom, že krátke videá získavajú až 2,5 krát väčšiu interakciu ako dlhé videá. Približne 66 % marketérov považuje krátky obsah videí za ten najpútavejší.
Krátke videá by mali mať maximálne 15 sekúnd, z dôvodu, že v dnešnej dobe ľudia jednoducho nevedia udržať dlhšiu pozornosť na jednom videu. Hovorí sa, že generácia Z považuje 30 sekundové video už za príliš dlhé. Neváhajte krátke videá publikovať na online platformách ako je Instagram, YouTube, Tik Tok či Facebook.
Obsahový marketing: Ľudia preferujú natívnu reklamu
Bežní sledovatelia už dávno nemajú radi klasické reklamy – tie častokrát na internete blokujú a venujú im tak výrazne menej pozornosti. Do popredia sa dostáva natívna reklama, ktorá je prirodzene zakomponovaná medzi bežnými článkami. Nespôsobuje rušivý vplyv a pôsobí maximálne prirodzene. Výhodou je, že dokáže splývať formátovo, ale aj vizuálne spolu s obsahom platformy. Štatistiky potvrdili, že až 68 % ľudí s väčšou pravdepodobnosťou dôveruje natívnym reklamám na redakčných stránkach ako reklamám na sociálnych sieťach.
Praktický tip: Predtým, ako začnete s publikovaním natívnej reklamy, zamyslite sa nad tým, kto je vašou cieľovou skupinou. Na efektívne zacielenie svojej reklamy musíte mať informácie hlavne o demografických údajoch a záujmoch vášho publika.
Obsahový marketing a tvorba blogu
Prečo pridávať blogové príspevky? Odpoveď je jednoduchá! Nerobí to každá spoločnosť a vy tak môžete na trhu vyniknúť. Vďaka blogu môžete zdieľať podrobné informácie, poskytovať návody, prípadne ponúkať hodnotné informácie o konkrétnej téme.
Skvelým riešením, ako zaujať cieľovú skupinu je tiež zdieľanie záberov zo zákulisia vašej značky. Proces výroby, popis produktov či služieb alebo reálne skúsenosti zákazníkov so službou alebo produktom. To sú veci, ktoré dokážu zaujať veľké publikum ľudí.
Nezabúdajte: AŽ 44 % odborníkov z oblasti marketingu tvrdí, že blogové príspevky by ste mali publikovať 3 – 6 krát mesačne. To je frekvencia, ktorá je zvládnuteľná a ktorá neodradí ľudí z vášho publika. Je to určite lepšie, ako keby ste publikovali blogové posty každý jeden deň. Takto si budete môcť premyslieť témy, ktoré majú pridanú hodnotu.
Merajte svoje úspechy
Ak chcete vedieť, aký obsah vaše publikum preferuje, využite metriky. Existuje veľa spôsobov, ako merať úspešnosť obsahového marketingu, čo zahŕňa aj návštevnosť webových stránok, mieru zapojenia či konverzie. Výsledky týchto meraní vám pomôžu poskytnúť cenné informácie o efektívnosti vášho obsahu a usmernia vás, čo by ste mali zlepšiť.
Praktický tip: Úspešnosť obsahového marketingu vám odporúčame sledovať aspoň každý mesiac. Je dôležité pravidelne sledovať svoje metriky a podľa potreby upraviť aj svoju stratégiu.
Pokiaľ chcete zaujať svoju cieľovú skupinu, určite do obsahu zahrňte aj personalizáciu. Môže vám pomôcť pri zvýšení interakcií, pretože vaše cieľové publikum sa vďaka personalizácii bude cítiť pochopené a vypočuté.
Chcete aj vy zaujať a angažovať svoju cieľovú skupinu prostredníctvom obsahového marektingu? V Monkeymedia vám pripravíme marketingovú stratégie na mieru, postaráme o social media marketing a tvorbu obsahu na váš web. Kontaktujte nás a vyniknite od konkurencie na trhu!
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|