Blog


Najväčšie trendy v grafickom dizajne v roku 2022

Rok 2022 so sebou priniesol viacero nových a veľmi zaujímavých trendov v grafickom dizajne. Tie buď nahrádzajú staré známe zaužívané techniky, alebo ich dopĺňajú a zároveň oživujú. Ktoré najviac definujú tento rok a budú dôležité aj pre ten nasledujúci?

Kombinácia 2D a 3D

trendy v grafickom dizajne 2022

Zdroj: Instagram.com

Klasika vo forme 2D sa v roku 2022 spojila s 3D dizajnom, aby vytvorila vizuály, ktoré stierajú hranice medzi digitálnym a reálnym svetom. 3D ponúka dizajnérom nekonečné možnosti a umožňuje im vytvoriť takmer všetko, čo si predstavia.

Kombinácia 2D a 3D vytvára pútav ý kontrast lákajúci pohľady a celkovému dizajnu dodáva hĺbku. Za posledné mesiace si ju obľúbilo množstvo dizajnérov, čo napovedá, že bude jedným z veľkých trendov aj v roku 2023.

3D postavičky

trendy v grafickom dizajne 2022 3D postavičky

Samostatnou kategóriou 3D dizajnu sú 3D postavičky, ktoré v roku 2022 skrášľujú webové stránky, aplikácie, animácie či príspevky na sociálnych sieťach. Pohľady lákajú najmä vďaka svojmu originálnemu vzhľadu a žiarivým pastelovým farbám, do ktorých bývajú zvyčajne odeté.

Žiarivé farby

trendy v grafickom dizajne 2022 žiarivé farby

Vytvárať webové stránky či mobilné aplikácie, ktoré zaujmú a budú vyčnievať z radu, je dnes náročnejšie ako kedykoľvek predtým. Ako sa odlíšiť? Jednou z možností je využiť nový trend charakteristický odvážnym kombinovaním krásnych žiarivých farieb. Výsledkom sú nápadité grafické kreácie, ktoré neprehliadne žiaden návštevník webstránky alebo používateľ aplikácie.

Ak chcete, aby váš výsledný grafický počin strhol ešte väčšiu pozornosť, skombinujte ho s 3D dizajnom. Výrazné farebné 3D postavičky, písma alebo predmety sú dnes zárukou úspechu.

Netradičné písmo

trendy v grafickom dizajne 2022 písmo

Dizajnéri už dlhé roky pracujú s písmom tak, aby neslúžilo len ako zdroj informácií, ale tiež ako štýlový doplnok celku. V roku 2022 sme sa však z elegantných, úhľadných a symetrických písmen presunuli k presnému opaku. Nový trend diktuje nedokonalú typografiu charakteristickú rôznymi veľkosťami či dokonca netradičným umiestnením.

Netradičné písma nemusia byť len statické. V logu, na webovej stránke alebo v mobilnej aplikácii môžu meniť svoj tvar, veľkosť či zoskupenie.

Geometria a symetria

trendy v grafickom dizajne 2022 geometria

Zdroj: Instagram.com

Spolu s výrazne farebnými a prepracovanými trendmi sa v roku 2022 dostala do popredia aj čistá a jednoduchá symetria. Takýto dizajn vyzerá elegantne, nadčasovo a originálne. Kombinuje spravidla 2D grafiku, no je možné, že kvôli vysokej popularite sa doň v priebehu budúceho roka dostane aj 3D.

Návrat Art Deco

trendy v grafickom dizajne 2022 geometria art deco

Zdroj: Instagram.com

Spolu so symetriou a geometriou úzko súvisí trend Art Deco charakteristický čistými a elegantnými líniami. Tento štýl sa prvýkrát objavil v 20. storočí ako priama reakcia na prekombinovanú secesiu. Do chaosu, ktorý secesia vytvárala, prinášal Art Deco pokoj a harmóniu.

V roku 2022 sa Art Deco znova vrátil, aby si zo spleti rôznych abstraktných štýlov mohli vybrať aj milovníci jednoduchosti a minimalizmu. Pre Art Deco sú okrem symetrie príznačné aj ďalšie vlastnosti. Napríklad, používanie kontrastu a tmavších odtieňov. Hlavne čiernej, tmavosivej, tmavofialovej či dokonca zlatej.

Holografický dizajn

trendy v grafickom dizajne 2022 holografický dizajn

Holografický dizajn je v poslednej dobe všade. Stretnúť sa s ním môžete nielen v módnom priemysle a papiernictve, ale aj v digitálnom svete. Vďaka jeho futuristickému vzhľadu a skutočnosti, že aj na statických obrázkoch vyzerá, akoby bol v pohybe, sa vo veľkom využíva pri tvorbe webov, aplikácií, log a animácií.

60. a 90. roky

trendy v grafickom dizajne 2022

Súčasný dizajn ovplyvňujú najmä dve dekády – 60. a 90. roky. Trend 60. rokov sa označuje aj ako psychedelický a je plný rôznych navzájom skombinovaných farieb. Najčastejšie sa využíva pri vytváraní animácií a pohyblivej grafiky, no pomaly sa dostáva aj do typografie a statických častí webov či aplikácií.

trendy v grafickom dizajne 2022 60. a 90. roky

Trend 90. rokov nemá od toho zo šesťdesiatych príliš ďaleko. Charakteristický je množstvom výrazných farieb, zrnitými textúrami a zjednodušenými tvarmi. Na vzostupe sú skôr minimalistické typy písma a geometrické prvky. Často sa kombinuje najmä s 2D dizajnom, ktorý bol pre túto dobu typický.

Polopriehľadné prvky a imitácia mliečneho skla

trendy v grafickom dizajne 2022 mliečne sklo

Jedným z veľmi zaujímavých trendov, ktorý vie krásne vyniknúť v online aj offline priestore, sú polopriehľadné prvky a imitácie mliečneho skla. Tie si skvelo rozumejú napríklad s pastelovými odtieňmi či 3D grafikami.

Polopriehľadné prvky môžu byť dominantou webu, aplikácie či animácie, prípadne len pekným detailom doplňujúcim väčší celok.

Riso tlač

trendy v grafickom dizajne 2022 riso tlač

Zdroj: Instagram.com

Riso tlač, známa aj ako digitálna sieťotlač, je charakteristická výraznými farbami a špecifickou textúrou. Vznikla v roku 1946 ako nástroj na kancelársku prácu, no po krátkom čase si ju obľúbili mnohí umelci, a to hlavne pre jej schopnosť tlačiť obrázky v sýtych farbách. Bohužiaľ, s príchodom moderných tlačiarní sa začala riso tlač vytrácať.

Dobrou správou však je, že v roku 2022 hlási riso návrat v grafickom dizajne, kde výborne dopĺňa ďalšie žiarivétrendy.

Grafiky ako vystrihnuté z papiera

trendy v grafickom dizajne 2022 grafiky z papiera

Grafiky ako vystrihnuté z papiera do grafického dizajnu prinášajú nádych nostalgie a minulosti. Rezanie papiera je totižto tradičným umením, ktorého korene siahajú až do 4. storočia.

Zaujímavé výrezy z papiera môžu byť súčasťou pohyblivých animácií alebo statických obrázkov. Dobre však vyzerajú aj vtedy, keď majú podobu 3D grafík.

Futurizmus

trendy v grafickom dizajne 2022 geometria futurizmus

Zdroj: Instagram.com

Štýl budúcnosti. Aj tak sa dá nazvať futurizmus, ktorý je charakteristický minimalistickosťou, technologickým pokrokom, metalickými odtieňmi a asymetrickými tvarmi. Futurizmus sa inšpiruje sci-fi knihami a snami o ďalekej budúcnosti, ktorú sa snaží priniesť do súčasnosti.

V digitálnom svete sa futurizmus prejavuje používaním tmavých farieb, rôznych abstraktných prvkov, neónových detailov, netradičného písma a zaujímavej grafiky. Štýl sa v roku 2022 spája najmä s 3D a holografickým dizajnom. V niektorých prípadoch však využíva aj polopriehľadné prvky.

Štýl Ukiyo-e

trendy v grafickom dizajne 2022 ukiyo e štýl

Japonský štýl Ukiyo-e predstavuje formu umenia, ktorá prekvitala v období od 17. do 19. storočia a spravidla zobrazovala krajinky, kvety, ženské tváre, postavy z ľudových rozprávok a histórie. Výsledné obrazy boli typické mixom viacerých sýtych farieb, ktoré medzi sebou kontrastovali.

V roku 2022 sa stal štýl Ukiyo-e veľmi obľúbeným v grafickom dizajne. Perfektne zapadá do spleti trendov charakteristických využívaním pastelových a výrazných farieb.

Antidizajn

trendy v grafickom dizajne 2022 antidizajn

V roku 2022 sme zaznamenali taktiež vzostup tzv. antidizajnu. Ten je charakteristický odmietaním tradičných princípov dizajnu a estetiky. Výsledkom sú tak grafiky, ktoré porušujú pravidlá symetrie a kombinovania farieb či iných prvkov.

Antidizajn buď človek miluje, alebo ho neznáša. Často je kritizovaný pre svoju škaredosť a chaos. Na druhej strane, vďaka tomu, že nepozná žiadne pravidlá a hranice, umožňuje dizajnérom vytvárať niečo nové, netradičné a originálne.

Dizajn, ktorý prináša radosť

trendy v grafickom dizajne 2022 radosť

Zdroj: Instagram.com

Posledné roky priniesli množstvo skúšok, ktorými sme si museli prejsť. Grafický dizajn na to priamo reaguje, a preto v roku 2022 prišiel najmä s výraznými, farebnými a hravými grafikami, ktoré zlepšujú náladu, prinášajú radosť a dokážu vyčarovať úsmev na tvári.

Trend hravosti a radosti si získal veľkú obľubu nielen u grafických dizajnérov, ale aj u samotných používateľov webových stránok či aplikácií. Práve preto sa neočakáva, že by ho tak skoro nahradilo niečo iné.

Používate na webe a v reklamných kampaniach aj vy dizajny, ktoré sú v súlade s najnovšími trendmi, alebo sa spoliehate na niekoľko rokov staré grafiky? Kontaktujte nás a povýšte svoju brandovú komunikáciu na NEXT LEVEL!

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00