Blog


ikony smajlíkov skáču po počítači

Online marketing v roku 2024: Aké trendy nás čakajú?

Vo svete marketingu sa vždy môžete spoľahnúť na jednu vec. To, že sa neustále mení a rozvíja. Môžu za to svetové inovácie, ako napríklad umelá inteligencia, ale aj spotrebiteľské správanie či celkovo vonkajšie prostredie. Ako bude vyzerať online marketing v roku 2024? 

Ak chcete uspieť v roku 2024, musíte preto spraviť oveľa viac ako kedysi. Dôležité je riadiť sa trendmi na trhu, ktoré neustále prichádzajú a vytvárať také stratégie, vďaka ktorým sa odlíšite od silnej konkurencie. Aké budú hlavné trendy pre digitálny marketing v roku 2024?

Nezabúdajte: Ľudia uprednostňujú značky, ktoré dokážu urobiť všetko pre dobro spoločnosti a nielen pre svoj zisk.

1. Online marketing a umelá inteligencia (AI)

V roku 2023 bola umelá inteligencia (AI) skutočnou marketingovou bombou a spôsobila revolúciu najmä čo sa týka obsahového marketingu. AI sa začala používať pri písaní textov, tvorbe videí, obrázkov či dizajnu. V roku 2024 bude mať umelá inteligencia tiež svoju kľúčovú rolu, a to vďaka jej technickému pokroku.

Očakáva sa, že sa bude viac zameriavať na cieľovú skupinu a spotrebiteľské preferencie. Ľuďom tak prinesie skutočný zážitkový marketing. Podľa prieskumov má umelá inteligencia obrovský potenciál prispieť aj ku globálnej ekonomike. Dokonca, očakáva sa, že prispeje k svetovému hospodárstvu do roku 2030 viac, ako aktuálna produkcia Indie či Číny.

Vedeli ste, že: 5 dní po spustení v roku 2022 mal ChatGPT od OpenAI neuveriteľných 10 miliónov používateľov?

2. E-mailový marketing

Personalizácia bude pre internet marketing skutočne kľúčová aj v roku 2024. Potvrdili to aj mnohí odborníci, ktorí hovoria o tom, že podniky, ktoré investovali do personalizácie v roku 2023 majú výrazne vyššie zisky. Čo si však predstaviť pod personalizáciou? Môže ísť o obsah šitý na mieru, ponuky na zvýšenie konverzií a individuálna konverzácia prispôsobená každému spotrebiteľovi.

Personalizácia je budúcnosť online marketingu. Už nie je potrebné snažiť sa o oslovenie čo najväčšieho počtu ľudí, ale o oslovenie tých správnych ľudí. A práve v tom spočíva úspech spoločností, ktoré do svojho e-mailového marketingu zaraďujú personalizáciu. Okrem iného, e-mail marketing je skvelým spôsobom zacielenia na relevantné publikuma rozvíjanie vzťahov s potencionálnymi zákazníkmi.

Nezabúdajte: Až 76 % spotrebiteľov uviedlo, že s väčšou pravdepodobnosťou nakupujú od značiek, ktoré personalizujú a až 78 % by takéto značky odporučili na nákup aj svojim známym.

online marketing trendy 2024 chat GPT

3. Instagram Threads

S novými trendmi v roku 2024 nebudú zaostávať ani sociálne siete. Spoločnosť Meta síce spustila novú platformu Threads už v júli 2023, no jej popularita začala na Slovensku narastať len v posledných mesiacoch. Už teraz má približne 160 miliónov používateľov, čo sa môže považovať za úspech.

Threads slúži hlavne na zdieľanie textov a zapájanie sa do verejne dostupných konverzácií. Ak nechcete byť v roku 2024 pozadu, buďte súčasťou Threads aj vy! Podľa prieskumov bude počet používateľov neustále narastať, preto aj vďaka tejto platforme budete mať možnosť osloviť potencionálnych zákazníkov.

Vedeli ste, že: najsledovanejší účet na Threads vlastní Neymar? Tento slávny brazílsky futbalista si získal už neuveriteľných 12 miliónov sledovateľov.

4. Soft skills marketérov

Aj napriek tomu, že AI sa v rámci technických zručností neustále rozvíja a je dostupná pre každého, nie všetky jej stránky sú spoľahlivé. Preto by sa mali marketéri v roku 2024 zamerať viac na svoje soft skills a schopnosti uvažovania. AI to totiž nedokáže na takej úrovni, ako človek.

Medzi soft skills patrí hlavne komunikácia, riešenie problémov, tímová práca, flexibilita a vedenie. Pokiaľ chcete na trhu vyniknúť, nemusíte sa AI vyhýbať. Práve naopak. Je potrebné sa s ňou naučiť správne spolupracovať.

Nezabúdajte: Podľa štatistík dokáže AI spracovať miliardy operácií za sekundu, pričom ľudský mozog spracuje približne len 11 miliónov bitov informácií za sekundu. Systémy AI sú navrhnuté tak, aby sa učili a adaptovali rýchlejšie ako ľudia.

5. Influencer marketing

Už dlhé roky sa influencer marketing považuje za skvelú formu oslovenia veľkého množstva ľudí na sociálnych sieťach. Dnes už nie je nič nezvyčajné, že jeho dosah nie je len na Facebooku či Instagrame, ale aj v tradičných médiách. V roku 2024 sa influencer marketing zameria skôr na mikro či nanoinfluencerov. Namiesto spolupráce s tými najznámejšími osobnosťami sa tak budú môcť presláviť začínajúci influenceri s menším počtom sledovateľov.

Prečo to tak bude? Aj napriek tomu, že nemajú veľké publikum, majú ho cielené na konkrétnu skupinu ľudí, ktorú bude chcieť daná značka odprezentovať. Okrem iného, mnohé štatistiky hovoria o tom, že 4 z 10 spotrebiteľov si kúpili niečo po tom, čo to videli odporúčané u nejakého influencera. Vo všeobecnosti tak ide o približne 39 % používateľov na sociálnych sieťach.

online marketing trendy 2024 chat GPT

6. Vyhľadávanie pomocou hlasu

Internetový marketing ide neustále do popredia a týka sa to aj webových stránok. Hlasové vyhľadávanie totiž naberá na intenzite a v roku 2024 prinesie revolúciu v oblasti SEO. Preto firmy, ktoré budú využívať hlasových asistentov, budú zaručene viac vyhľadávané. Prieskumy potvrdili, že asistenti hlasového vyhľadávania boli použití na 93,7 % vyhľadávacích dopytoch. V roku 2024 sa preto počet používateľov hlasového vyhľadávania odhaduje na viac ako 125 miliónov!

Pokiaľ sa chcete v roku 2024 obrátiť na odborníkov v oblasti marketingu a rozbehnúť tak svoj biznis na plný plyn, kontaktujte nás! Vždy pracujeme v súlade s najaktuálnejšími trendmi, no zároveň využívame naše dlhoročné know-how, vďaka čomu meníme investície do podnikania na hodnotu, ktorá tu ostáva roky.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022