Blog


Google nástroje marketing

Performance marketing: Prehľad Google nástrojov, ktoré sa oplatí používať

V online prostredí je viacero marketingových postupov, ktoré vám pomôžu dosiahnuť stanovené ciele vášho biznisu. Jedným z nich je aj výkonnostný marketing. 

Už zo samotného názvu je jasné, že kampane výkonnostného marketingu sú orientované na výkon, a teda ich hlavným cieľom je prinášať merateľné výsledky v podobe zvýšenia predajov na vašom webe či e-shope. No a práve Google disponuje hneď niekoľkými nástrojmi, vďaka ktorým môžete predávať viac.

Google Analytics je základ

To, čo dokážete zmerať, dokážete aj ovládať. Aj takýto výrok sa často spája s výkonnostným marketingom. Aby ste však mohli zbierať dáta z vášho e-shopu či webu, potrebujete analytický nástroj. Najpoužívanejším je práve Google Analytics. Vďaka nemu viete presne vyhodnotiť nielen to, koľko nákupov vám kampane priniesli, ale aj to, odkiaľ zákazníci prišli. Taktiež budete mať reálny obraz o publikách, akvizícii, správaní zákazníkov a konverziách. Viac sme o tom písali v predchádzajúcom článku.

Google analytics marketing

Pripojenie cez Google Tag Manager

Na to, aby Google Analytics mohol nepretržite zbierať dáta, budete musieť vložiť do vášho webu alebo e-shopu sledovací kód. S tým vám pomôže opäť nástroj od Google, Google Tag Manager. Vďaka nemu zvládnete implementovať úryvky týchto kódov, takzvané tagy, na web aj bez pokročilých znalostí programovania. Upravovať a pridať môžete nielen ten pre Google Analytics, ale aj pre ďalšie Google služby či analytické nástroje tretích strán, akým je napríklad aj Facebook Pixel.

Informácie o produktoch v Google Merchant Center

Pre reklamy v Google je potrebný produktový feed, ktorý združuje pokope všetky informácie o produktoch, ktoré predávate. Ten viete poľahky nastaviť a vložiť do Google Merchant Center. Tento nástroj je ideálny na správu produktových feedov, ktoré obsahujú obrázok produktu, URL adresu, popis, cenu a ďalšie atribúty. Ako vám to však pomôže so zvýšením predajov? Vďaka týmto feedom budete môcť efektívnejšie vytvárať kampane v ďalšom nástroji od Google.

Reklamy vo vyhľadávaní cez Google Ads

Google Ads je reklamný systém, ktorý priamo súvisí so zvyšovaním predajov. Je jednou z najefektívnejších foriem online reklamy v súčasnosti. Rozšíreným typom kampaní sú reklamy vo vyhľadávacej sieti Google. Tie fungujú na princípe PPC (Pay-Per-Click), čiže platby za kliknutie. Z rozpočtu sú vám stiahnuté prostriedky len za používateľov, ktorí kliknú na vašu reklamu. Kampane sú tak vhodné najmä pre typy produktov a služieb, po ktorých je na trhu dopyt. Pomocou vhodne zvolených kľúčových slov máte príležitosť zobraziť potenciálnym zákazníkom vo vyhľadávaní práve vašu značku.

Google Ads marketing

Displejová reklama v obsahovej sieti Google Ads

Oboznámte cieľovú skupinu s vašimi produktami či službami vďaka bannerovej reklame v obsahovej sieti Google Ads. Vaše pútavé vizuály, či už statické alebo dynamické, sa tak budú zobrazovať na partnerských weboch, ale aj v Google službách ako Gmail či YouTube. Reklamy môžete cieliť podľa záujmov, konkrétnych stránok, segmentov, miest, ale aj množstva ďalších možností. Práve vďaka vizuálne atraktívnym bannerom môžete potenciálnych zákazníkov konvertovať na kupujúcich. Zaujímavou alternatívou sú video kampane na YouTube. 

Inteligentné nákupné kampane končia, privítajte Performance Max

Donedávna ste mohli v Google Ads vytvárať aj takzvané inteligentné nákupné kampane, ktoré sa spolu s obrázkom produktu zobrazovali najmä vo výsledkoch vyhľadávania. Tie však nahradil pokročilejší formát, Performance Max. Tento typ reklamy, zameraný na maximálny výkon, kombinuje okrem inteligentných nákupných kampaní aj kampane vo vyhľadávacej sieti, obsahovej sieti, na YouTube a v Gmaili. Navyše, všetko za vás prevezme umelá inteligencia a strojové učenie Google. Stačí zvoliť reklamný cieľ, dodať textové či grafické podklady a poskytnúť Googlu relevantné parametre publika. Google už sám vyhodnotí, kde bude najrentabilnejšie vašu reklamu umiestniť.

Zdroj: Google

Pokiaľ chcete zvýšiť vaše predaje pomocou nástrojov Google, no radi by ste ich správu zverili do rúk profesionálov, obráťte sa pokojne na nás. Radi vám pomôžeme s ich nastavením a správou.



 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999© MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00