Blog


ppc reklamy

PPC reklama na sociálnych sieťach: Ako zlepšiť jej výkonnosť?

PPC reklama je dnes jednou z najdôležitejších súčastí digitálneho marketingu. Marketéri aj firmy ju majú radi najmä vďaka tomu, že je cenovo dostupná a efektívna. Nehovoriac o tom, že sa dá okrem vyhľadávača využiť aj na sociálnych sieťach. Aké všetky výhody vám v tomto smere prináša a ako zlepšiť jej výkonnosť v prípade, že nedosahuje potrebné výsledky?

Čo je PPC reklama?

PPC predstavuje skratku pre anglické slovné spojenie Price Per Click, čiže platba za kliknutie. Na rozdiel od bežnej reklamy, za ktorú zaplatíte nejaký konečný poplatok, v tomto prípade platíte len vtedy, keď niekto na jednu z vašich kampaní klikne.

Väčšina marketérov aj bežných používateľov sa spravidla stretáva s PPC reklamou vo vyhľadávači, kde sa teší veľkej obľube. Okrem toho sa však dá využiť aj na sociálnych sieťach ako je Facebook či Instagram. Dokonca, ponúkajú ju aj obľúbené cenové porovnávače Heureka, Biano alebo Favi.

Podľa toho, kde sa PPC reklama objaví, sa odvíja aj to, ako bude vyzerať. V súčasnosti sa pri prezeraní internetu stretnete s týmito formami:

  • Search Ads – klasická jednoduchá reklama vo vyhľadávaní.
  • Shopping Ads – ide o reklamy v nákupoch určené hlavne pre e-shopy predávajúce rôzne typy produktov.
  • Display Ads – digitálna grafická reklama, ktorej súčasťou býva text, video alebo obrázok. Objavuje sa priamo na webových stránkach alebo sociálnych sieťach.
  • Video Ads – reklama zahŕňa video. Zvyčajne býva súčasťou webových stránok alebo sociálnych sietí.
  • G-mail Ads – špeciálny typ reklamy, ktorý uvidíte len vo svojej e-mailovej schránke od spoločnosti Google.

Pri tvorbe PPC reklamy je dôležité vhodne ju zacieliť a vybrať pre ňu relevantné kľúčové slová. Tým sa dosiahne vyššie skóre kvality, čo vo výsledku znamená nižšiu cenu za klik.

ppc reklama sociálne siete

Platené kampane a sociálne siete

Sociálne siete sú jedným z najznámejších PPC systémov, ktoré pri zadávaní reklamy môžete využiť. Niet sa ale ani čomu čudovať. Okrem toho, že majú veľa používateľov, z ktorých sú mnohí potenciálni zákazníci, sa taktiež pomerne ľahko používajú a poskytujú viaceré spôsoby inzercie.

Ako si však vybrať správnu sociálnu sieť? Veľmi jednoducho. Riaďte sa tým, ktorú používa vaša cieľová skupina najviac.

  • Facebook – ideálne riešenie, ak fungujete v B2C segmente a vaši potenciálni zákazníci sú vo vekovej skupine nad 25 rokov. Štatistiky totižto ukazujú, že mladšie generácie inklinujú k iným platformám a Facebook využívajú len sporadicky alebo vôbec.
  • Instagram – ďalšia platforma, ktorá je vhodná vtedy, keď predávate produkty alebo služby priamo zákazníkom. Minimálna veková hranica sa tu znižuje na 18 rokov. Sieť preto využijete aj na propagáciu sortimentu pre mladšie generácie.
  • LinkedIn – ide o sociálnu sieť, na ktorej sa bude dariť najmä reklamám zo segmentu B2B. Vek tu veľkú rolu nehrá. Dôležité je skôr zacielenie záujmov a správnych oblastí pôsobenia.

Výhody PPC reklamy na sociálnych sieťach

V rámci sociálnych sietí má PPC reklama desiatky výhod. Tými hlavnými sú:

  • Presné a detailné zacielenie – PPC reklamu môžete detailne zacieliť na vašu cieľovú skupinu, vďaka čomu znížite cenu za klik a získate výborné výsledky. Pri jej nastavovaní vyberáte konkrétne mesto, kraj alebo štát. Dokonca, zadať môžete aj okruh niekoľkých kilometrov od zvoleného bodu. Samozrejmosťou je aj voľba pohlavia, veku či záujmov. Tým zabránite, aby sa reklama zobrazovala osobám, ktoré o ňu nebudú mať vôbec záujem.
  • Výhodná cena – PPC kampaň si vyžaduje minimálnu vstupnú investíciu, takže si ju môže dovoliť veľké množstvo inzerentov. Investované peniaze sa pritom dajú sledovať v reálnom čase. V prípade potrieb tak viete kedykoľvek znížiť alebo navýšiť svoj rozpočet.
  • Možnosť kedykoľvek PPC kampaň zastaviť a zmeniť – to, ako sa reklame darí, vidíte aj vtedy, keď je aktívna. Ak by teda nedosahovala požadované výsledky, zastavte ju a zmeňte cieľovú skupinu alebo rozpočet. Dodatočné úpravy sú bezplatné a dajú sa vykonať kedykoľvek v priebehu niekoľkých minút.
  • Merateľné a okamžité výsledky – výsledky z reklamy sledujte už počas toho, ako beží. Následne, keď skončí, získate prehľadné štatistiky, ktoré viete využiť na nastavenie ďalšej reklamy. Efektívne vám pomôžu vyhnúť sa zbytočným chybám a znížiť cenu za klik na minimum.
  • Pre zákazníkov nie je tak otravná – reklamy sú dnes pre zákazníkov rušivým a nepríjemným elementom, ktorý znepríjemňuje prezeranie sociálnych sietí. Dobrou správou ale je, že PPC kampane nemusia byť agresívne. Dajú sa upraviť presne podľa preferencií cieľovej skupiny, čo vo výsledku vedie k tomu, že ich používatelia oveľa lepšie prijmú.

ppc reklama sociálne siete

Tipy, ako zlepšiť výkonnosť PPC kampaní na sociálnych sieťach

PPC kampane sa dajú detailne upraviť, čím sa zvyšuje ich dosah a zlepšujú sa celkové výsledky. Občas sa však stáva, že ich výkonnosť klesá. Čo robiť v takejto situácii? Pomôžte si našimi radami.

Spravte si novú analýzu kľúčových slov

Výber vhodných kľúčových slov je v rámci PPC marketingu zásadný a výrazne vplýva na výsledky reklamy. Ak ste si teda všimli, že posledné kampane neboli tak dobré ako tie predtým, spravte si novú analýzu. Takto zistíte, či sa neobjavili nové slová, ktoré ľudia začali hľadať a ktoré sú pre vás relevantné.

Jednoduchú analýzu kľúčových slov si viete spraviť aj sami prostredníctvom platených či bezplatných nástrojov. Pre väčšie firmy, ktoré do PPC reklamy investujú viac, je ale najlepším riešením nechať celú analýzu na odborníkoch. Tí z množstva informácií vytriedia dáta, ktoré skutočne pomôžu splniť nastavený cieľ.

Tvorte zaujímavý obsah

Agresívne či neoriginálne reklamy dnes nezaujmú a potenciálni zákazníci ich na sociálnych sieťach veľmi rýchlo preskočia. Namiesto toho by ste preto mali tvoriť lákavé kampane s originálnou grafikou. PPC dovoľujú pracovať s videami aj obrázkami a otvárajú vám nové možnosti, ako podporiť predaj a rozšíriť povedomie o vašej značke.

Dbajte na správne texty

Súčasťou PPC reklám majú byť presvedčivé, no nie príliš vnucovacie texty napísané vo vašom tone of voice. To znamená, že keď zákazníkom tykáte, reklama by mala byť tiež vo forme tykania. Prípadne, ak preferujete skôr uvoľnenú a vtipnú komunikáciu, pokojne ju využite aj v reklamných textoch. Snažte sa však o to, aby bola kampaň prirodzená a nie príliš agresívna.

ppc reklama sociálne siete

Kampane pravidelne monitorujte

Predchádzajúce PPC kampane sú zdrojom dôležitých informácií o vašej cieľovej skupine a jej záujmoch. Pred tvorbou nových reklám si ich preto prezrite a popremýšľajte, čo by ste mohli urobiť inak a naopak, čo treba zopakovať.

Ako tvoriť PPC reklamy?

PPC reklamy sú jednoduché a ich tvorbu zvládne aj osoba so základnými poznatkami z marketingu. Netreba však zabúdať na to, že výsledky takejto kampane nemusia byť vždy úplne ideálne. Niektoré z nich nezasiahnu správnu cieľovú skupinu, iné zas nezaujmú.

Ak si chcete byť istí, že vaše PPC reklamy podporia predaj a rozšíria povedomie o značke, nechajte ich tvorbu na odborníkov. Tí spravia analýzu kľúčových slov, zistia, ktoré cieľové skupiny sú relevantné, a spustia tú najlepšiu kampaň.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00