Prečo tvoriť firemný blog? Spoznajte jeho hlavné výhody
Blog bol v minulosti čisto súkromnou záležitosťou, ktorú písali blogeri pre svoje potešenie. Dnes ide o jeden z marketingových nástrojov, ktorý nesmie chýbať žiadnej firme. Aké sú jeho najväčšie výhody a na čo myslieť pri jeho písaní?
Blog prináša na web aktivitu
Portfóliá alebo webové stránky, ktoré slúžia hlavne na prezentáciu firmy, pôsobia mŕtvo. Na rozdiel od internetových obchodov, kde sa pravidelne dopĺňajú nové produkty a texty k nim, sa na nich nič nedeje. A to rovno niekoľko rokov.
Mnohým sa takéto riešenie zdá výhodné. Nemusia doň investovať žiadny čas ani financie. Pre Google je však takáto stránka každým dňom menej relevantná. Kvôli tomu ju vo vyhľadávaní posúva stále nižšie, až ju zahltí všetok nový obsah.
Ideálnym spôsobom, ako proti tomuto problému bojovať, je blog, ktorý budete pravidelne aktualizovať. Ten dá vyhľadávaču vždy najavo, že webová stránka žije a je aktívna, vďaka čomu sa oveľa jednoduchšie udrží na popredných miestach.
Správne napísané články zvyšujú návštevnosť webu
Firemný blog pomáha SEO, čiže optimalizácii webu vo vyhľadávačoch. To v praxi znamená, že keď v textoch použijete určité kľúčové slová, ktoré neskôr potenciálny zákazník vyhľadá, môžete sa mu zobraziť na prvých miestach.
Platí, že čím vyššie vo výsledkoch vyhľadávania ste, tým viac zákazníkov získate. Len málokto totižto prejde na druhú alebo tretiu stranu v Google, keď na tej prvej získa všetko, čo potrebuje.
Pred napísaním článku si preto spravte analýzu konkurencie a vašej cieľovej skupiny. Zistite, čo ju zaujíma a aké témy vyhľadáva. Tie, ktoré sú pre vás relevantné, si vyberte a nájdite si k nim vhodné kľúčové slová. Na analýzu kľúčových slov dnes existuje veľa platených aj bezplatných nástrojov. Ich základným funkciám porozumejú aj začiatočníci bez skúseností so SEO.
Kľúčové slová použite v článku a uveďte ich aj v meta dátach či alt textoch obrázkov. Pri ich implementácii ale nezabúdajte na to, že to s nimi netreba preháňať. Obsah preplnený kľúčovými slovami bude pre Google podozrivý a pre zákazníkov nečitateľný. Môže preto napáchať viac škôd ako úžitku.
Pomocou blogu môžete využívať long tail frázy
Kľúčové slová sa delia na short a long tail frázy. Pojem short tail označuje spravidla jedno slovo, prípadne slovné spojenie poskladané z dvoch či troch slov, ktoré má vysokú konkurenciu. Napísaním niekoľkých článkov, v ktorých ho použijete, sa preto v jeho vyhľadávaní nedokážete uchytiť na prvých miestach.
Na druhej strane, long tail frázy sú dlhšie slovné spojenia s nižšou konkurenčnosťou. Váš web sa pri ich vyhľadávaní môže objaviť oveľa vyššie, a to aj po napísaní jedného článku.
Long taily majú síce nižšiu hľadanosť, no ich výhodou je to, že ich vyhľadávajú ľudia, ktorí sú pripravení nakupovať. Prvotnú analýzu trhu prostredníctvom short tailov totižto už majú za sebou a sú vo fáze, kedy im pomerne ľahko predáte svoj produkt či službu.
Relevantné texty sú pridanou hodnotou pre zákazníkov
Praktické texty plné tipov, rád a zaujímavých informácií sú pridanou hodnotou pre mnohých zákazníkov. Odpovedia im na otázky, zjednodušia výber alebo odporučia, čo by si k zvolenému výrobku mali kúpiť.
Napríklad, článok s návodom na to, ako si vybrať telefón, môže odporučiť kúpu ochranného skla a krytu. Zákazník sa tak vyhne zničeniu nového zariadenia a vy predáte viac produktov.
Blog zvyšuje dôveryhodnosť webu
Keď budete písať o veciach alebo službách, ktoré predávate, zákazníka to utvrdí v tom, že ste na danú oblasť odborník. Bude vám veriť a rozhodne sa, že nakúpi radšej u vás ako v e-shope, ktorý má len krátke popisy produktov.
Firemný blog taktiež skvelo pôsobí na psychiku. Zákazníkom dávate zadarmo overené tipy a rady, čím im ukazujete, že vám na nich záleží. Vybudujete si tak dôveryhodnosť, ktorá je kľúčová pri nákupnom rozhodovaní.
Kvalitným blogom sa môžete odlíšiť
Od konkurencie sa viete odlíšiť viacerými spôsobmi. Jedným je pekná, no pritom prehľadná webová stránka vhodná na prezeranie cez počítač, tablet aj mobil. Druhým je zas zvolené písmo, jeho veľkosť a farba.
Okrem toho môžete na odlíšenie použiť aj blog s pútavými textami plnými dôležitých informácií. Ak konkurencia blog vôbec nemá, získate ním veľký náskok. V prípade, že ho píše, si ho prezrite a zistite, čo dokážete urobiť lepšie, aby ste ju predbehli.
Firemný blog je možné použiť na linkbuilding
Zaujímavé články sú výborným nástrojom na linkbuilding, ktorý je ďalšou významnou oblasťou pre SEO. Keď vašich verných alebo potenciálnych zákazníkov budú baviť, prezdieľajú ich na vlastných weboch alebo sociálnych sieťach. Takto vám nielenže spravia úplne bezplatnú reklamu, ale tiež posilnia článok. A to vo výsledku znamená, že sa bude vo vyhľadávaní objavovať oveľa vyššie.
Na blogu môžete propagovať svoje služby
Blog poskytuje priestor na propagáciu vašich vlastných produktov a služieb. V článku ich môžete čitateľom odporučiť a pridať na ne priamy odkaz. Zaistíte si tak, že ich na e-shope nájdu a neodídu bez kúpy.
V článku sa nemusí nachádzať len jeden odkaz. Keď v ňom budete spomínať viacero produktov, pokojne ich prelinkujte všetky. Snažte sa však o to, aby celý text vyzeral prirodzene a zákazník nemal pocit, že slúži len na propagáciu a predaj sortimentu.
Tipy, ako písať blog
Písanie firemného blogu sa na prvý pohľad zdá jednoduché, no spája sa s niekoľkými pravidlami. Keď ich dodržíte, vytvoríte kvalitný content pre zákazníkov aj vyhľadávač. Na čo pri písaní textov myslieť?
- Výber tém – spíšte si všetky témy, ktoré vašich potenciálnych zákazníkov zaujímajú. Inšpirovať sa môžete konkurenciou alebo našepkávačom od Google.
- Analýza kľúčových slov – na základe nej budete vedieť, aké kľúčové slová treba v článkoch použiť. Plus, dokáže vám poradiť, na aké témy sa zamerať a o čom písať.
- Dĺžka článku – odvíja sa od témy a vášho zamerania. Články však nikdy umelo nepredlžujte. To znamená, nepíšte do nich nerelevantné informácie len preto, aby mali o niekoľko desiatok či stoviek slov viac.
- Správny nadpis – snažte sa, aby bol nadpis lákavý, no pritom vystihol tému článku a čitateľ hneď vedel, čo sa v ňom dozvie.
- Tone of voice – čitateľom sa v článkoch prihovárajte rovnako ako na sociálnych sieťach, v newsletteroch alebo priamo na webe.
- Dodatočné prvky – čistý text nepriláka nikoho, takže doň nezabudnite pridať svoje vlastné fotografie, ilustračné obrázky, bannery, gify a videá. Vhodné sú aj farebné tlačidlá lákajúce k nákupu.
- Propagácia článku – po vypublikovaní článok umiestnite na hlavnú stránku svojho webu a sociálne siete. Ak chcete, môžete ho podporiť reklamou, vďaka čomu sa dostane k väčšiemu počtu ľudí.
Kto vám blog napíše?
Blog by mal robiť niekto, kto ovláda psychológiu predaja, gramatiku a štylistiku na vyššej úrovni, baví ho to a z akejkoľvek témy dokáže spraviť zaujímavý text. V prípade, že tento opis sedí presne na vás, jednotlivé články si pokojne píšte sami.
Naopak, ak vás písanie nebaví alebo naň nemáte čas, využite služby copywriterov či agentúr. V Monkeymedia sa postaráme o to, aby vám blog prinášal čo najviac nových zákazníkov a dlhodobo generoval vašej firme hodnotu.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|