Blog


Čo je to SEO optimalizácia

SEO optimalizácia: Prečo jej venovať pozornosť?

Ak vlastníte webovú stránku alebo píšete texty, so slovným spojením SEO optimalizácia ste sa pravdepodobne už stretli. Niet sa však ani čomu čudovať. Správne nastavené SEO dnes dokáže výrazne pomôcť nielen samotnej stránke, ale taktiež firme alebo jednotlivcovi, ktorý ju vlastní. Tí môžu rozšíriť svoje pôsobenie a zvýšiť zisky. Čo vlastne SEO je a ako funguje?

Čo je SEO optimalizácia?

SEO je skratka, ktorá pochádza z anglického slovného spojenia Search Engine Optimization. V preklade by sme preto mohli povedať, že ide o optimalizáciu pre vyhľadávače.

Hlavnou úlohou SEO je zvýšiť návštevnosť webu priamo z vyhľadávačov, ako je napríklad Google. A to bez toho, aby ste si platili nejakú reklamu. V praxi to teda vyzerá tak, že stránka sa vo vyhľadávačoch objavuje na vyšších pozíciách, vďaka čomu priláka väčšie množstvo návštevníkov.

Onpage a offpage SEO

SEO služby, resp. aktivity môžeme deliť do dvoch základných skupín, a to na:

  • onpage,
  • offpage

Onpage SEO

Onpage SEO predstavuje všetky úkony, ktoré budete robiť na svojom vlastnom webe. Jeho hlavnou úlohou je posunúť vás na vyššie pozície a zlepšiť miery preklikov.

V rámci onpage SEO sa riešia najmä:

  • Nastavenie webu – ide o technické hľadisko. Web by mal byť naprogramovaný tak, aby ho vyhľadávače našli bez väčších problémov.
  • Architektúra webu – proces, ktorý sa zaoberá témami z analýzy kľúčových slov a spôsobom, ako ich zahrnúť do webu.
  • Obsah – tvorba unikátnych textov, ktoré budú zaujímavé, no zákazníkom zároveň poskytnú potrebné informácie.
  • Elementy stránok – nastavenie detailov, ako napríklad meta title, url, meta description a podobne.

SEO optimalizácia prečo je dôležitá

Offpage SEO

Na to, aby bola celková SEO optimalizácia úspešná, musíte myslieť aj na offpage SEO. Jeho hlavná úloha je rovnaká ako pri onpage – zvýšenie pozície vo vyhľadávači. Spolu s tým sa však zameriava aj na získanie konverzií prostredníctvom SERP features a zvýšenie hľadanosti relevantných kľúčových slov.

Do kategórie offpage SEO sa radia tieto úkony:

  • Linkbuilding – čiže získavanie spätných odkazov. Pre Google sú zaujímavejšie stránky, ktoré na seba odkazujú, preto majú lepšie pozície.
  • Brading – keď vašu značku ľudia poznajú a uprednostňujú pred ostatnými, Google jej môže zvýšiť pozíciu.
  • Nastavenie webu v externých systémoch – napríklad v Google mapách a podobne.

Prečo je SEO optimalizácia dôležitá?

O dôležitosti SEO marketingu dnes hovoria mnohí odborníci. Ak stále neviete, či by ste doň mali investovať čas alebo financie, pripravili sme si pre vás niekoľko bodov. Tie vám priblížia, prečo sa oplatí a aké výsledky vám vie poskytnúť.

Zvýšenie návštevnosti webovej stránky

Kvalitne a správne nastavené SEO dokáže webovú stránku posunúť na prvé miesta vo vyhľadávaní, čím efektívne zvyšuje jej návštevnosť. K dispozícii tak máte oveľa viac zákazníkov alebo klientov, ktorým môžete ponúknuť svoje produkty a služby.

Zvýšenie povedomia o značke

Spája sa s prvým bodom. Tým, že bude vaša webová stránka vo vyhľadávači vyššie, dokáže prilákať oveľa viac ľudí. Z niektorých sa stanú zákazníci hneď. Iní si vás zapamätajú a možno u vás nakúpia neskôr, prípadne vás spomenú priateľom a rodine.

Nárast ziskov

Viac návštevníkov zvyčajne znamená aj viac zákazníkov a väčší zisk. Toto ale nemusí platiť vždy. Zákazníci niekedy produkty alebo služby jednoducho nekúpia. Nehľadiac na to, aké dobré SEO budete mať. Dôvodom, prečo sa tak deje, býva často chýbajúci popis alebo chaotická stránka. Práve preto nezabúdajte na prehľadný a moderný dizajn webu a pútavé texty, ktoré nebudú len plné potrebných kľúčových slov.

SEO optimalizácia prečo je dôležitá

Zlepšenie reputácie značky

Jedným z hlavných cieľov SEO optimalizácie je vyzdvihnúť pozitívne stránky vašej spoločnosti či osoby. Zároveň sa však snaží aj o to, aby vo vyhľadávačoch neboli ľahko dohľadatelné negatívne zmienky. Keď teda budú potenciálni zákazníci hľadať obchod, kde by nakúpili, je možné, že ich zaujmete a rozhodnú sa pre vás.

SEO optimalizácia a jej výhody

SEO optimalizácia dokáže priniesť vlastníkovi webovej stránky množstvo výhod a benefitov. K tým najväčším patria:

  • Relevantní návštevníci – na rozdiel od reklamy, ktorá sa môže objaviť aj osobám, ktoré o ňu nemajú záujem, SEO optimalizácia prináša len relevantné návštevy. Webová stránka sa totižto zobrazí iba osobám hľadajúcim konkrétne produkty a služby.
  • Dlhodobé výsledky – keď SEO nastavíte správne, dokáže vám prinášať výborné výsledky po dlhú dobu. Nemá obmedzené trvanie, ako napríklad reklama. Tu si však dávajte pozor na to, aby ste SEO nezanedbávali. Aj napriek tomu, že ho nemusíte riešiť každý jeden deň, raz za čas by ste mu mali venovať pozornosť. Skontrolujte, na akej pozícii sa stránka nachádza a či nie je potrebné niečo upraviť.
  • Jednoduché vyhodnotenie výsledkov – výsledky zo SEO sa dajú pomerne jednoducho merať. Viete si tak skontrolovať napríklad to, koľko návštev vám optimalizácia priniesla.
  • Kvalitnejší web – SEO zvyčajne znamená kvalitnejšie spracovaný web, čo výrazne ovplyvňuje spokojnosť zákazníkov.
  • Zvýšenie dôveryhodnosti – umiestnenie na prvých miestach signalizuje, že vyhľadávač vášmu webu dôveruje. Vďaka tomu sa zvyšuje dôvera aj u potenciálnych zákazníkov, ktorí vás môžu uprednostniť pred konkurenciou.
  • Oslovenie každej cieľovej skupiny – SEO je univerzálne a môžete ho použiť na každú cieľovú skupinu nehľadiac na vek, pohlavie alebo záujmy.
  • Zníženie nákladov na reklamu – keď sa bude stránka zobrazovať medzi prvými výsledkami, bude vám prichádzať oveľa viac návštevníkov. Reklamu tak budete môcť úplne alebo aspoň sčasti vynechať.
  • Propagácia 24/7 – SEO dokáže vašu webovú stránku propagovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Ide o veľkú výhodu, pretože e-shopy sú dostupné nonstop. Ľudia tak u vás môžu nakupovať nielen cez deň, ale aj v noci.

SEO optimalizácia

Ako robiť SEO?

Rozhodli ste sa, že SEO vyskúšate sami? V tom prípade sa držte nasledujúceho postupu:

1. Urobte si analýzu kľúčových slov – na začiatok zistite, ktoré slová a slovné spojenia sú pre vás dôležité a na ktoré budete cieliť. Snažte sa vcítiť do zákazníkov a predstavte si, čo by ste do Google napísali vy.

2. Uistite sa, že máte technicky optimalizovanú stránku – váš web by mal mať čitateľné URL adresy, mapu stránok, relevantné meta popisy a titulky, a správnu hierarchiu nadpisov. Ďalej myslite aj na rýchle načítanie a responzivitu.

3. Vytvárajte relevantný obsah – podľa kľúčových slov tvorte texty, ktoré budú kvalitné a čitateľov zaujmú. Vyhnite sa však tomu, aby články alebo popisy produktov obsahovali príliš veľa kľúčových slov. Mohli by pôsobiť neprirodzene.

4. Do SEO investujte čas – rozširujte portfólio spätných odkazov, sledujte, ako sa stránke darí a zistite, či neexistuje niečo, čo by ste mohli vylepšiť.

5. Analyzujte výsledky – aby ste zistili, či je SEO nastavené správne a robí si svoju prácu, nezabudnite analyzovať výsledky. Porovnávajte ich s predchádzajúcim obdobím a v prípade, že by sa vám nepáčili, popremýšľajte, čo by bolo vhodné zmeniť.

Kvalitné SEO od odborníkov

SEO optimalizácia je komplikovanou oblasťou, ktorej základy sa nenaučíte za jeden či dva dni. Nehovoriac o tom, že pre úspešnú stránku budete potrebovať viac ako len základy. Ak chcete, aby váš web získal vyššie postavenie vo vyhľadávači, obráťte sa na odborníkov s rokmi skúseností. V Monkeymedia vám okrem samotnej optimalizácie vypracujeme aj komplexný SEO audit, ktorý je pre správne nastavenie SEO kľúčový.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022