loader image

Potrebuje vaša značka social marketing?

Byť „social“ je v dnešnej dobe dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Nevyužívate sociálne siete? Potom ste jednoducho nemoderný. A to nielen v súkromnom, ale aj firemnom živote. V nasledujúcom článku máme pre vás niekoľko dôvodov, prečo sa vám to oplatí zmeniť.

Kým v minulosti bola hlavným mienkotvorným médiom televízia, v dnešnej dobe je to najmä internet a v prípade mladých ľudí sociálne siete. Tie už zďaleka nie sú len formou zábavy, zdrojom hlúpych „vtípkov“ a spôsobom, ako kvalitne zabiť svoj drahocenný čas. Na sociálne siete chodia mladí ľudia aj s cieľom dozvedieť sa aktuálne novinky zo sveta a vzdelávať sa v oblastiach, o ktoré sa zaujímajú. Tento fakt v skutočnosti len posilňuje význam sociálnych sietí z hľadiska marketingu.

Medzi najvýznamnejšie sociálne siete patrí Facebook, Instagram a TikTok. Každá z týchto platforiem je zameraná na špecifický typ obsahu: Instagram na fotky, TikTok na videá a Facebook najmä na názorové statusy. Vhodnou kombináciou reklám na týchto platformách dokážete pokryť obrovské percento vašich potenciálnych zákazníkov priamo v ich „prirodzenom prostredí“.

Buďte tam, kde sú ľudia!

Načo investovať obrovské peniaze do reklamy na ulici, keď aj tak väčšina ľudí pozerá stále do telefónu? Načo strácať množstvo energie budovaním e-mail kontaktov, keď všetci ako prvé po rannom zobudení divoko scrollujú Instagramom? Buďte tam, kde sú ľudia. Predovšetkým mladšie vekové skupiny nájdeme práve na sociálnych sieťach.

Výhoda social media marketingu nespočíva len v množstve ľudí, ktorých zasiahne. Táto forma propagácie sa zároveň vyznačuje mimoriadnou cenovou dostupnosťou a jednoduchosťou. Spustiť propagáciu na sociálnych sieťach dokáže každý, len za niekoľko minút. Ak si dáte naozaj záležať, vaša reklama sa prakticky ihneď stane virálnou. To znamená, že ju ľudia budú sami od seba zdieľať. Vďaka tomu bude váš dosah znásobený, a to úplne zadarmo.

V neposlednom rade zohráva úlohu aj image firmy. Mladí ľudia nechcú produkt alebo službu od firmy, ktorá nepoužíva sociálne siete a jej webová stránka vyzerá ako z roku 1990. Využívaním sociálnych sietí si spravíte image modernej firmy, ktorá ide s dobou.

Mali by ste úplne zanevrieť na iné formy propagácie? Rozhodne nie! Ale pokiaľ chcete záber svojej propagácie rozšíriť a priblížiť sa aj mladším zákazníkom, vo vašom reklamnom pláne iste nesmie chýbať social media marketing.