loader image
SEO optimalizacia

SEO optimalizácia zvýši vašu viditeľnosť vo vyhľadávaniach

V konkurenčnom prostredí internetu nestačí len mať vlastnú webstránku. Aby si vás vaši potenciálni zákazníci v mori iných ponúk všimli, budete musieť urobiť aj ďalšie kroky. V nasledujúcom článku vám preto prezradíme, čo je to SEO optimalizácia a ako vám pomôže zviditeľniť sa vo vyhľadávaniach.

SEO optimalizacia

SEO optimalizácia — optimalizácia pre vyhľadávače

SEO optimalizácia je súhrn techník a postupov, ktoré zabezpečia, že sa váš web bude zobrazovať na vyšších pozíciách vo vyhľadávaniach. Získate tak viac relevantných návštevníkov, čo následne povedie k vyššiemu objemu predaja a zisku.

  • SEO optimalizácia je kontinuálny proces, ktorému je potrebné sa pravidelne venovať. Na vašu pozíciu vo vyhľadávaní vplýva viac ako 200 on-page a off-page faktorov. Ak si vezmeme v našich končinách najpoužívanejší vyhľadávač  — Google, ide o rýchlosť, zabezpečenie, kvalitu obsahu, prehľadnosť, reputáciu webu, prispôsobenie mobilným zariadeniam a mnoho iných.

Na aké faktory sa zamerať?

SEO optimalizovaná stránka je ako dokonalý organizmus, ktorý sa vyznačuje súhrou všetkých svojich súčastí. Je vyladená po technickej stránke: rýchle načítanie, kvalitný hosting a dostupnosť, má zaujímavý a prehľadný dizajn a kvalitný obsah. Základnými faktormi sú:

Kľúčové slová

Jedným z prvých krokov SEO optimalizácie je analýza kľúčových slov. Na svojom webe by ste mali používať výrazy, ktoré používajú aj vaši zákazníci. Nie je vhodné používanie veľkého množstva odborných termínov, ktorým bežný človek nerozumie.

Kvalitný obsah aj dizajn

Veľmi dôležitou súčasťou SEO optimalizácie je kvalitný a relevantný obsah. Vytvorte si na stránke blog a píšte príspevky na zaujímavé témy súvisiace s vaším podnikaním. Dôležitá je tiež originalita a jedinečnosť. Zaujímavou formou môžu byť napísané aj popisy vašich výrobkov a služieb, benefity pre zákazníkov a iný obsah. Ruka v ruke s vhodným rozčlenením textu a unikátnym dizajnom pritiahnu na vašu stránku viac potenciálnych zákazníkov.

Meta popis, meta titulok a názov domény

Názov domény by mal vystihovať oblasť, ktorej sa venujete a mal by sa dať ľahko zapamätať. Meta titulok a meta popis sa zobrazujú vo vyhľadávaniach. Sú to informácie, na základe ktorých sa ľudia rozhodnú vašu stránku navštíviť alebo nie. Preto by mali byť napísané výstižne a zaujímavo.

To ešte nie je všetko

Dosiahnuté výsledky je potrebné merať a pravidelne vyhodnocovať. Na to vám nepostačí len sledovanie rastu tržieb. Budete musieť skúšať, čo bude najlepšie fungovať práve pre vašu stránku. Na meranie dosiahnutých výsledkov sa dá využiť napríklad bezplatná služba Google Analytics.