Blog


Správa sociálnych sietí chyby

Správa sociálnych sietí: Najväčšie chyby, ktorým sa vyhnúť

Sociálne siete sú pre mnohé firmy jedným z najdôležitejších kanálov, ktoré používajú na komunikáciu so zákazníkmi a zvýšenie predaja. Aby z nich však mohli vyťažiť maximum, musia dodržiavať určité pravidlá a vyhýbať sa zbytočným chybám. Tie môžu v konečnom výsledku spôsobiť vysoké straty a dostať značku do nepríjemných situácií. Prečo je premyslená správa sociálnych sietí dôležitá a s akými najčastejšími chybami sa môžete v rámci nej stretnúť?

Kupujete si falošných followerov a lajky

Kupovanie falošných followerov alebo lajkov je chyba, kvôli ktorej si budete musieť v budúcnosti s veľkou pravdepodobnosťou založiť nový účet. Dôvodom je skutočnosť, že takýmto rozhodnutím porušujete pravidlá sociálnych sietí. Ak by Instagram, Facebook alebo iná platforma zistila, že ste si sami zvýšili počet svojich sledujúcich alebo srdiečok pod príspevkom, môže vám natrvalo zablokovať účet.

Zablokovanie účtu však nie je jediným problémom. V mnohých prípadoch sociálna sieť automaticky znižuje dosah všetkých ďalších príspevkov, ktoré daný profil vypublikuje. Ak sa vám teda zdá, že sa príspevkom nejako nedarí, príčinou budú práve falošné účty.

Okrem toho netreba zabúdať ani na to, že nakupovanie falošných sledovateľov nepôsobí práve najlepšie. Profil s tisíckami sledujúcich, ktorý má len 20 či 30 lajkov na príspevkoch, znižuje dôveryhodnosť značky u mnohých zákazníkov.

Správa sociálnych sietí chyby

Správa sociálnych sietí je aj o komunikácii

Sociálne siete umožňujú komunikáciu oboma smermi, vďaka čomu môžete zistiť, o čo majú vaši zákazníci záujem. Takýmto spôsobom dokážete zvýšiť predaj a následne aj zisk. Práve preto sa svojich sledovateľov pýtajte rôzne otázky, robte ankety a dovoľte, aby sa pýtali aj oni vás.

Tvoríte obsah, ktorý ľudí nezaujíma

Na sociálnych sieťach sa každú minútu uverejnia milióny rôznych príspevkov. Na to, aby ste vynikli a sledovateľa skutočne zaujali, musíte vytvárať niečo netradičné a originálne. Monotónne a nudné príspevky sa totižto stratia v množstve ďalších a nezískajú takmer žiadnu pozornosť.

Nebojte sa experimentovať s rôznymi farbami alebo vzormi. Vyskúšajte aj odlišné typy písma alebo zaujímavé fotky. Nezabúdajte ani na kombinovanie viacerých typov obsahov. Spolu s klasickými fotografiami pridávajte aj reels, klasické videá či príbehy.

Kombinovanie a experimentovanie je dôležité, no na druhej strane myslite na to, že príliš veľa farieb a štýlov môže pôsobiť chaoticky. Snažte sa preto, aby príspevky vyzerali jednotne a odrážali vašu značku. Zvoľte si jeden alebo dva štýly, ktoré budete striedať (ideálne tie, ktoré používate na webe alebo v logu) a ľudia pri pohľade na ne budú vedieť, že ide o vás.

Správa sociálnych sietí chyby

Ignorujete negatívne komentáre a sťažnosti

Bežnou súčasťou sociálnych sietí sú komentáre. Tie umožňujú rozvíriť diskusiu a zvýšiť dosah príspevkov, vďaka čomu sa váš obsah dostane medzi oveľa väčší počet ľudí. Okrem výhod sa však s touto funkciou spája aj zopár negatív. K nim sa radí napríklad to, že ju používatelia môžu využívať aj na vyjadrovanie skutočných alebo nereálnych negatívnych skúseností s vaším produktom, službou či spoločnosťou.

Riešenie negatívnych komentárov je náročné a komplikované. Bohužiaľ, ide o bežnú súčasť správy sociálnych sietí. Dobrou správou je, že spôsobov, ako odpovedať na nepríjemné reakcie, je viacero. Rozhodne ich však neignorujte. Na recenziu či komentár reagujte čo najskôr a slušne. Nevyvolávajte hneď hádky, aby sa celá situácia neotočila proti vám.

Ak by ste problémy nechceli riešiť verejne, poskytnite nespokojnému zákazníkovi e-mailový kontakt, cez ktorý môžete v komunikácii pokračovať. Prípadne ho nasmerujte na súkromné správy, kde budete vedieť celú vec vyriešiť oveľa lepšie.

Správa sociálnych sietí chyby

Správa sociálnych sietí a publikácia v správnom čase

Čas je dôležitý faktor, ktorý výrazne ovplyvňuje to, aký dosah bude mať váš príspevok. Na internete nájdete viacero informácií o tom, kedy je najlepšie vypublikovať pripravený obsah. Pravdou ale je, že neexistuje jedna presne vymedzená hodina, ktorá je tá najlepšia pre všetkých.

To, kedy je ideálne vypublikovať váš obsah, sa odvíja od množstva faktorov vrátane oblasti, v ktorej podnikáte alebo fungujete, a cieľového publika. Vo všeobecnosti však platí, že príspevky je ideálne uverejňovať skôr počas dňa. Vyhýbajte sa večeru, noci a príliš skorému ránu.

Správa sociálnych sietí chyby

Snažíte sa byť na všetkých sociálnych sieťach

Správa sociálnych sietí, čiže plánovanie, príprava, tvorba a uverejňovanie príspevkov, vás bude niečo stáť. Ak to budete robiť vy sami, zaplatíte za to hodinami v práci navyše. Ak to necháte robiť niekoho iného, budete vás to stáť peniaze. Práve preto si dobre premyslite svoju stratégiu a to, ktoré sociálne siete sú pre vás relevantné.

Používať všetky sociálne siete, ktoré sú dostupné, je zbytočné a neefektívne. Najlepšie spravíte, keď zistíte, ktoré platformy využíva vaša cieľová skupina najviac, a na tie sa následne zameriate. Klasikou je Instagram a Facebook, ku ktorým môžete doplniť Youtube, TikTok či Twitter.

Správa sociálnych sietí chyby

Propagujete príspevky, ktoré ľudí nezaujali

Vypublikovali ste príspevok a všimli ste si, že nie je tak úspešný ako ten predtým? S veľkou pravdepodobnosťou zvažujete jeho posilnenie platenou reklamou. A síce sa môže tento krok zdať logický, v skutočnosti ide o presný opak. Ak váš príspevok ľudí nezaujal organicky, je takmer isté, že nezaujme ani tých, ktorí ho uvidia v rámci platenej reklamy.

Ak chcete zvýšiť svoj dosah a získať nových zákazníkov, propagujte príspevky, ktoré sú úspešné organicky.

Správa sociálnych sietí chyby

Správa sociálnych sietí od odborníkov

Chyby v rámci marketingu na sociálnych sieťach môžu spôsobiť zbytočné komplikácie. Nehovoriac o tom, že vás môžu stáť desiatky až stovky eur. Ak sa im chcete vyhnúť, je dôležité, aby ste si premysleli stratégiu a vytvorili detailný plán, podľa ktorého budete postupovať.

Správa sociálnych sietí je časovo náročná. Ak na ňu nemáte kapacitu, môžete sa obrátiť na nás. O vaše sociálne siete sa radi postaráme a pomôžeme vám dosiahnuť vynikajúce výsledky. 

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999© MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00