Sprievodca spoluprácou s influencermi

Dobre nastavená spolupráca s influencerom môže podstatne rozšíriť povedomie o značke a zvýšiť predaje so závratnou návratnosťou investície. Mnohé štúdie ukazujú, že reklama v podaní influencera pôsobí na ľudí neporovnateľne prirodzenejšie a dôveryhodnejšie ako tradičné reklamné formáty, vytvorené značkou. Influencer marketing za posledné roky ukazuje vynikajúce výsledky a my vám jednoznačne odporúčame zistiť o ňom viac.

Kto sú influenceri? 

Za influencera môžeme považovať v marketingovom slova zmysle každého, kto dokáže svojim profilom na sociálnych sieťach zasiahnuť také množstvo ľudí, za ktoré sú značky ochotné platiť. Influenceri predávajú firmám priestor na svojich sociálnych kanáloch a propagujú produkty či služby tzv. novodobou formou WOM (word of mouth). Odporúčanie od influencera sa podľa mnohých štúdií ukázalo byť u ľudí dôveryhodnejšie, ako keď produkt či službu odporúča samotná firma. Uvažujete nad spoluprácou s influencerom, prípadne viacerými? Čítajte ďalej.

Influencer marketingová stratégia

K spolupráci s influencerom môžete pristupovať rôznymi spôsobmi. Celebrity a tzv. makro influenceri s 10-tisíc a viac sledovateľmi generujú okamžitý markantný dosah, no za jeden príspevok si vedia vypýtať nemalé peniaze. “Menší influenceri” – mikro influenceri so zásahom od 500 do 10k ľudí majú síce limitovaný zásah, no engagement publika je nepomerne vyšší a cieľová skupina vyhranenejšia. Štúdia SocialPubli ukázala, že generujú až 7-násobne väčší engagement než priemerný makro influencer. 

Preto majú stredne veľké firmy na poli influencer marketingu viac-menej dve možnosti. Spustiť kampaň s jedným “silným” influencerom, ktorý sa stane ambasádorom značky, alebo siahnuť po kombinácii influencerov s nižším zásahom chytrým vyskladaním cieľovej skupiny na základe stratégie značky. Správny výber influencerov je v oboch prípadoch kľúčový, preto odporúčame obrátiť sa na skúsenú marketingovú agentúru, napríklad Monkeymedia. 😉

Zdroj – Facebook

Macro vs. mikro influencer

Najväčšou devízou celebrít a makro influencerov je, že už jedným príspevkom či story na Instagrame viete svoju službu či produkt ukázať obrovskému množstvu ľudí naraz. V prípade menších influencerov odporúčame zásah vyvážiť viacerými súčasne. Mikro influenceri sú väčšinou experti vo svojej oblasti záujmu, či už sa jedná o šport, zdravý životný štýl, módu, fitness, cestovanie… aktuálne na sociálnych sieťach zastrešujú takmer všetky oblasti. Vykazujú lepšie (kvalitnejšie) leady a ľahšie konverzie v porovnaní s makro influencermi a podľa prieskumu TapInfluence je návratnosť investície (ROI) v influencer marketingu až 11-krát vyššia ako pri tradičnej reklame.

Nájdeme vašej značke tie správne tváre

Kvalitní influenceri vedia značke zabezpečiť prirodzenú a autentickú komunikáciu s vytýčeným publikom. Aj pandemická situácia pomohla tomu, že práve mikro influenceri sú vychádzajúce hviezdy sociálnych sietí a tešia sa obrovskému záujmu. Treba však dodať, že títo influenceri si svoju dôveryhodnosť u publika zasluhujú práve tým, že na svojom kanáli nepropagujú len tak hocijakú značku. Najprv si produkt či službu chcú sami vyskúšať, aby vo svojom príspevku mohli vytvoriť úprimné odporúčanie pre svojich verných sledovateľov. Miera kreativity influencer/brand/agentúra závisí od vzájomnej dohody. Obráťte sa na nás a my vám radi poradíme v otázke výberu influencera a v prípade záujmu taktiež zastrešíme celú spoluprácu.