
Stratégie pre úspešný email marketing v roku 2024: Získajte náskok pred konkurenciou
Email marketing bude aj v roku 2024 kľúčovým nástrojom marketingovej stratégie. Newslettery nám pravidelne plnia schránky a aj keď ich mnohí ľudia považujú za zbytočné, mnohí skúsení marketéri ich považujú za najefektívnejšiu formu komunikácie v digitálnej oblasti.
Vedeli ste o tom, že email marketing sa považuje za jeden z najpopulárnejších marketingových kanálov? Je to najmä z toho dôvodu, že zabezpečuje najvyššiu návratnosť investície. Dôležité je však správne nastavenie stratégie. Prinášame vám odporúčania, ktorých by ste sa mali v roku 2024 zaručene držať, pokiaľ chcete vidieť značnú návratnosť.
Nezabúdajte: Email marketing je cenovo dostupný a aj napriek tomu veľmi efektívny. Preto ho využíva až 77 % marketérov na odosielanie personalizovaného obsahu svojim odoberateľom.
Využite AI na personalizáciu
Schránky vašich odoberateľov sú vo väčšine prípadov preplnené. Pravdepodobne by ste nechceli, aby práve váš email medzi ostatnými zapadol a ostal bez povšimnutia. Preto by ste mu mali venovať vyššiu pozornosť. Zaraďte do email marketingu personalizáciu. Vďaka personalizovanej komunikácii máte možnosť zvýšiť úspešnosť každého jedného emailu, a to o desiatky percent. V prvom rade používajte oslovenia, a to nielen v predmete emailu, ale tiež aj v jeho tele. Výborným riešením je dynamický obsah, a tiež aj interaktívne prvky, ako napríklad produktové gify.
Nie ste dostatočne kreatívni a chcete vymyslieť personalizovaný email, ktorý zaujme? Využite AI – umelú inteligenciu. Tá pomáha marketérom vytvárať chytľavé emaily – vymyslí obsah, názov predmetu, a tiež navrhne aj vhodné obrázky. AI vám zaručene ušetrí čas a energiu, no nezabúdajte, že je to stále len stroj a ľudský mozog na 100 % nenahradí. Pracovať s umelou inteligenciou môžete, no nezabúdajte využívať aj vlastnú kreativitu a autenticitu.
Vedeli ste, že: až 89 % marketérov tvrdí, že vidí pozitívnu návratnosť investícií z personalizácie emailov?
Zamerajte sa na email marketing štatistiky z roku 2023
Používali ste email marketing v roku 2023? Skvelé! Môžete si pozrieť štatistiky, ako vaše emaily fungovali. V dátach nájdete, ako boli odoberatelia aktívni, ktoré emaily ich bavili najviac a aké predmety fungovali najlepšie. Akonáhle si spravíte sumár výsledkov za uplynulý rok, môžete sa viac zamerať na nedostatky a chyby, ktoré ste urobili a ujasníte si tak kroky, ktoré by ste mali v roku 2024 zmeniť pre úspešnejší email marketing.
Všetky zákaznícke dáta budete mať pokope, napríklad, na stránke Leadhub. Vďaka tomuto nástroju budete mať zoznam všetkých zákazníkov a odoberateľov, spolu aj s ich emailovou adresou.
Nezabúdajte: Komunikácia cez sociálne siete je síce trendy a stále patrí na popredné miesta v oblasti marketingu, no štatistiky hovoria o tom, že až 58 % ľudí si najskôr prečíta emaily, ako novinky na sociálnych sieťach či v správach.
Email marketing stratégia pre rok 2024 – vytvorte si jeden cieľ
Mať vytvorenú stratégiu na email marketing, to sa jednoducho oplatí. Posielať emaily len tak, bez premyslenia, by vám zbytočne minulo veľa času a v konečnom dôsledku by vám takéto emaily nepriniesli výsledky, ktoré očakávate. Tak, ako je dôležitý social media marketing, tak je to aj pri email marketingu.
V roku 2024 bude trendy jeden cieľ. To znamená, že vy ako firma by ste sa mali sústrediť len na jedno hlavné oznámenie. Premyslite si, čo chcete vašimi emailmi dosiahnuť. Získať viac potencionálnych zákazníkov? Osloviť partnerov na spoluprácu? Povýšiť povedomie o vašej značke? Nech už ide o čokoľvek, s email marketingom to budete vedieť ľahko dosiahnuť.
Nezabúdajte na CTA prvky
CTA (call to action) prvky by vám v emaili rozhodne chýbať nemali. Dajte jasnú výzvu na vykonanie akcie. Napríklad: ,,Získajte“, ,,Nakúpte“, ,,Objednajte si“ alebo ,,Prečítajte si.“ Jednoducho čokoľvek, čo bude súvisieť s vaším emailom a budete s tým stotožnení. Neodporúča sa odoberateľov spamovať emailmi a neustále ich nútiť tým, aby si u vás nakúpili. Skúste sa vcítiť do ich kože a premyslite si, čo by sa vám, ako bežnému človeku páčilo, aby vás dokázal mail osloviť.
Praktický tip: V emaili budete mať pravdepodobne hlavný cieľ – oznámenie, ktoré chcete dať do povedomia odoberateľov. Skúste ho umiestniť na začiatok emailu, aby si ho ľudia hneď všimli a prečítali. Štatistiky hovoria o tom, že ideálna dĺžka emailu je 75 – 100 slov. Ak je email v takejto dĺžke, dokáže priniesť mieru odpovede až vo výške 51 %.
Používajte nadpisy a odseky rozdeľujte
Páčil by sa vám email, kde by bol text súvislý, v jednom veľkom odstavci a rovnakej veľkosti? Pravdepodobne by ste si ho celý ani neprečítali. V roku 2024 by mali emaily predstavovať ľahkosť a zároveň aj jednoduchosť. Nepoužívajte cudzie slová a píšte neformálnym štýlom.
Trendy je aj tykanie v emailoch, vďaka čomu budete vy ako osoba, firma alebo eshop, pôsobiť veľmi priateľsky, a tiež aj dôveryhodne. Ak budete text rozdeľovať do odsekov, meniť veľkosť písma a niektoré dôležité slová vyznačovať hrubým písmom, vašich odoberateľov to zaručene osloví a budú sa tak vedieť ľahšie orientovať v texte.
Významné udalosti? Využite ich!
Black Friday, Vianoce či svetové dni? Využite ich naplno! Takéto akcie a významné dni predstavujú pre každého marketéra obrovský nárast v predajoch a príležitostiach k rozšíreniu zákazníckej základne. Skúste sa od konkurencie odlíšiť a vytvoriť email, ktorý bude jednoducho iný. Nevnucujte odoberateľom svoje akcie, ale podajte ich priateľským tónom. Výborným riešením je zaujímavý obsah emailu, ktorý odoberateľov zaujme. Akciu tak môžete spomenúť až na konci emailu, ako ,,čerešničku na torte.“
Predmet emailu je kľúčový
Ako sa hovorí, prvý dojem môžete urobiť len raz. To isté platí aj v email marketingu. Prvý dojem v tomto prípade zohráva email. Skúste použiť kreativitu (pokojne na to využite aj AI a inšpirujte sa) a vymyslite predmet emailu, ktorý sa jednoducho bude odlišovať od tých ostatných, ktoré má každý z nás v schránke.
Skúste byť vtipní, dať do predmetu nejakú zaujímavosť a nalákať tým odoberateľov k tomu, aby si mail otvorili a prečítali si ho. Dĺžka predmetu by mala byť ideálne v rozmedzí 30 – 70 znakov. Medzi top slová, ktoré môžete použiť aj na webstránku, reklamu, plagát alebo predmet emailu patrí: ,,Objavte, láska, výsledky, ušetrite, peniaze, bezpečnosť, vy…“. Tieto slová sú v marketingu mimoriadne silné a môžete vďaka nim posunúť svoje podnikanie na inú úroveň.
Správny čas na posielanie emailov? Toto je on!
Chcete vďaka emailom zvýšiť angažovanosť? Väčšina zdrojov uvádza, že by ste mali posielať emaily v čase od 9:00 – 12.00. Najodporúčanejší čas je ráno, okolo 9-tej hodiny, pretože práve vtedy si väčšina z nás kontroluje emaily. Štatistiky uvádzajú, že ide až o 55,2 % ľudí.
Vyhnite sa odosielaniu emailov vo večerných hodinách, napríklad po 21:00. Ľudia si v tomto čase email neprečítajú a do rána bude na spodnej priečke, pretože ho predbehnú emaily, ktoré boli odoslané priamo ráno.
Potrebujete pomôcť s vaším email marketingom? Kontaktujte nás! V rámci marketingovej stratégie vám navrhneme emaily, ktoré efektívne oslovia vašich potencionálnych zákazníkov alebo partnerov.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|