Blog


trendy na sociálnych sieťach 2023

Trendy na sociálnych sieťach, ktoré budú kraľovať roku 2023

Príchod nového roka je už tradične časom, kedy mnohí odborníci na sociálne siete predpovedajú, aké trendy na sociálnych sieťach by mohli kraľovať nasledujúcim dvanástim mesiacom. Ak chcete vedieť, čo príde a na čo sa s predstihom pripraviť, ste na správnom mieste. Pripravili sme si pre vás zoznam tých najväčších trendov, ktoré budú definovať rok 2023.

Popularita Youtube Shorts stúpne

Youtube Shorts, krátke videá podobné Reels-om na Instagrame alebo videám na TikToku, si vyžiadajú v roku 2023 oveľa viac pozornosti ako doteraz. Tento trend začal už v roku 2022, kedy Youtube Shorts vygenerovali podľa Adweek približne 30 miliárd zhliadnutí za deň. Toto číslo by však malo nasledujúce mesiace výrazne rásť.

Dôvodom rastu má byť najmä skutočnosť, že tvorcovia si začínajú čoraz viac uvedomovať, ako im Youtube Shorts dokážu pomôcť. Okrem získania nových fanúšikov vedia vďaka nim prilákať aj viac divákov k svojmu klasickému obsahu, čiže dlhším videám.

trendy na sociálnych sieťach 2023

Originálny obsah bude oveľa viac cenený

Ani vás už nebaví scrollovať Instagramom alebo TikTokom a vidieť dookola ten istý typ videí, ktorý kopíruje každý jeden používateľ? V tom prípade máme pre vás dobrú správu. Trendu kopírovania by malo v roku 2023 odzvoniť. Nahradiť by ho mal originálny a zaujímavý obsah. Ten si budú ceniť nielen diváci, ale aj značky, ktoré mnohých tvorcov videí a príspevkov platia.

Značky sa budú zameriavať na UGC

User generated content (UGC), čiže obsah tvorený používateľmi, si v posledných dvoch rokoch vyslúžil veľa pozornosti. Štúdia z roku 2021 odhalila, že až 80 % z opýtaných spotrebiteľov potvrdilo, že UGC výrazne ovplyvňuje ich nákupné správanie. Prečo je tomu tak?

Bežných spotrebiteľov začali po rokoch unavovať perfektné fotky od influencerov, ktorí dostanú za reklamu zaplatené stovky až tisíce eur. Pri výbere produktu sa preto zameriavajú skôr na ďalšie “bežné” osoby, ktoré si produkt samé kúpili a následne sa s dobrou alebo zlou skúsenosťou podelili na sociálnych sieťach.

V roku 2023 by sa mal UGC obsah rozšíriť po všetkých sociálnych sieťach vrátane Youtube, Instagramu, TikToku aj Facebooku a sčasti tak nahradiť, alebo aspoň výrazne konkurovať, bežným influencerom.

Trendy na sociálnych sieťach a SEO optimalizácia

SEO je skratka, ktorá označuje optimalizáciu pre vyhľadávače a s ktorou sa často stretávajú SEO špecialisti, marketéri a copywriteri. Po novom by sa s ňou však mali oboznámiť aj tvorcovia obsahu na sociálnych sieťach.

Najnovšie výskumy ukazujú, že takmer polovica generácie Z nevyužíva na vyhľadávanie produktov a služieb starú dobrú klasiku vo forme Google, ale sociálne siete ako Instagram či TikTok. Ak teda chcete preraziť alebo pritiahnuť na svoj profil viac sledovateľov, zamerajte sa pri písaní popisov na používanie relevantných kľúčových slov.

Transparentnosť a autenticita značiek

Transparentnosť a autenticita značiek nie sú ničím novým. Na jednotlivé spoločnosti sa však vyvíja čoraz väčší tlak, aby používateľom ukázali ako a s kým skutočne spolupracujú. Mnohí odborníci sa preto zhodujú, že v roku 2023 bude tento tlak ešte väčší, čo bude nútiť značky k tomu, aby prehodnotili spôsob komunikácie so sledovateľmi a zákazníkmi.

Niektorí takisto hovoria o tom, že zákazníci budú požadovať, aby sa veľké spoločnosti ujali vedenia pri riešení spoločenských, environmentálnych a politických problémov, čo môže tiež viesť k určitým zmenám v obsahu na sociálnych sieťach.

Skvelým príkladom značky, ktorá rieši globálne problémy, je Ben & Jerry’s. Na jej sociálnych sieťach môžete nájsť príspevky o jej vlastných programoch z oblasti udržateľnosti a podpory životného prostredia. V niektorých prípadoch však využíva svoj hlas aj na vyjadrenie postoja k politickým a spoločenským otázkam.

trendy na sociálnych sieťach 2023

Metaverse sa dostane aj na sociálne siete

Metaverse, v slovenčine označované aj ako metaverzum, predstavuje spojenie fyzického a virtuálneho sveta. A síce je tento trend len vo svojich začiatkoch, pomaly sa dostáva aj na sociálne siete. Nasledujúcich dvanásť mesiacov by ste ho tak mali vídať čoraz častejšie v príspevkoch od vašich obľúbených tvorcov obsahu a značiek.

A v akej forme sa metaverse bude objavovať na sociálnych sieťach? Medzi kľúčové trendy bude patriť tvorba vlastných avatarov, zameranie sa na virtuálnu realitu a NFT.

Niektoré značky nečakali a metaverse do svojho obsahu na sociálnych sieťach už zakomponovali. K nim sa radí napríklad Starbucks. Značka umožňuje zákazníkom nakupovať a zarábať NFT. Iným príkladom je značka Nike, ktorá má svoj vlastný interaktívny svet s názvom NIKELAND. V tom môžu používatelia hrať hry zamerané na šport. Okrem toho má Nike aj NFT a avatarov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Nike (@nike)

Super apps, ktoré kombinujú viac funkcií

Super apps sú charakteristické tým, že kombinujú rôzne funkcie od správ, videí a zábavy až po obchod a platby. Používatelia tak získajú oveľa lepší zážitok a uspokoja nie jednu, ale rovno viacero potrieb.

Odborníci v roku 2023 však neočakávajú vznik nových aplikácií, ktoré budú spadať do kategórie super apps. Podľa ich predpokladov dôjde skôr k rozšíreniu funkcií už existujúcich aplikácií.

Príkladom je TikTok. Ten v posledných mesiacoch pridal viacero funkcií, ktoré kopírujú iné aplikácie, ako napríklad možnosť pridávať dlhšie videá a príbehy. Rovnako je na tom aj spoločnosť Meta, ktorá premieňa WhatsApp na aplikáciu presahujúcu rámec zasielania správ. Vo vybraných regiónoch môžu používatelia najnovšie využívať viaceré komunitné a platobné funkcie.

Sociálne siete ako zákaznícka linka

V roku 2023 sa predpokladá, že čoraz viac podnikov začlení sociálne siete do svojho zákazníckeho centra, vďaka čomu urýchlia riešenie problémov a odpovedanie na otázky ohľadom nákupu. Značky budú okrem toho oveľa častejšie interagovať so svojimi zákazníkmi a sledovateľmi prostredníctvom komentárov, čím môžu zvýšiť svoj dosah aj zisk.

trendy na sociálnych sieťach 2023

Držať krok so všetkými novými trendmi je náročné. Ak na to nemáte čas, alebo vás sociálne siete nebavia, nechajte to na nás. O vaše účty na sociálnych sieťach sa radi postaráme a zaistíme, že vaše príspevky uvidí veľké množstvo používateľov.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999© MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00