Blog


tvorba príspevkov na sociálne siete

Tvorba príspevkov na sociálne siete: Na čo myslieť?

Tvorba príspevkov na sociálne siete nie je náročná. Je však v rámci nej dôležité myslieť na niekoľko pravidiel, ktoré zaistia, že výsledok bude pre sledovateľov zaujímavý a budú s ním interagovať. Aby sme vám celý proces zjednodušili, pripravili sme si prehľadné zhrnutie všetkých základných pravidiel, ktoré by ste mali určite poznať.

Prečo je premyslená tvorba príspevkov na sociálne siete dôležitá?

Ešte pred tým, ako sa pustíme do samotných pravidiel spojených s tvorbou príspevkov na sociálne siete, si povieme pár dôvodov, prečo je celý tento proces tak dôležitý.

Podľa najnovších štúdií používa Instagram, jednu z najpopulárnejších sociálnych sietí, viac ako 500 miliónov používateľov denne. Facebook je na tom dokonca ešte lepšie. Denne ho používajú viac ako 2 miliardy ľudí po celom svete.

Tieto štatistiky potvrdzujú, že sociálne siete sú skvelým miestom na získanie nových zákazníkov alebo klientov, na hľadanie rôznych spoluprác a podobne. Aby ste však mohli druhého človeka zaujať, musíte vytvárať originálne príspevky, ktoré budú kvalitné, poskytnú pridanú hodnotu a vyjdú z davu. Ako na to? Využite naše tipy, ktoré vám prinášame v dnešnom článku.

Správne rozmery príspevkov

Sociálne siete sú charakteristické tým, že každá má svoje vlastné rozmery príspevkov, ktoré podporuje. Kým Instagram je charakteristický najmä štvorcovými rozmermi, Facebook už roky využíva kombináciu štvorca aj obdĺžnika.

Rozmery príspevkov na sociálne siete sa pravidelne menia. V roku 2023 platia tieto rozmery:

  • Instagram
    • Profilová fotka – 320 x 320
    • Klasický príspevok – 1080 x 1080
    • Príspevok typu landscape – 1200 x 566
    • Portrét – 1080 x 1350
    • Reels – 1080 x 1920
    • Stories – 1080 x 1920
  • Facebook
    • Profilová fotka – 170 x 170
    • Klasický príspevok (štvorcový) – 1200 x 1200
    • Príspevok typu landscape – 1200 x 630
    • Portrét – 630 x 1200
    • Stories – 1080 x 1920
    • Titulné fotografie v profile – 1200 x 630
  • Twitter
    • Profilová fotka – 400 x 400
    • Príspevok typu landscape – 1024 x 512
    • Titulná fotografia v profile – 1500 x 500

Pri používaní týchto rozmerov sa budú príspevky zobrazovať používateľom správne. Nebudú orezané a nebude v nich chýbať žiadna informácia.

V prípade, že používate nástroje na tvorbu príspevkov, ako je napríklad Canva, s rozmermi si nemusíte robiť starosti. Nástroj upraví veľkosť príspevku podľa zvolenej sociálnej siete za vás.

tvorba príspevkov na sociálne siete

Stopercentná gramatika

Ešte pred tým, ako príspevok uverejníte, skontrolujte text, ktorý sa nachádza priamo v ňom, prípadne v jeho popise. Ak štylistika a gramatika nie sú vašimi priateľmi, nechajte, nech text skontroluje niekto iný.

Zlá gramatika, zbytočné preklepy a ďalšie chyby nemajú na ľudí dobrý vplyv a znižujú dôveryhodnosť značky. Práve preto si na ne dávajte pozor.

Plánovanie obsahu

Plánovanie obsahu je skvelým pomocníkom, ktorý zaistí, že príspevky vyjdú vždy v daný deň a čas. A to aj bez toho, aby ste ich museli sami ručne na sociálnu sieť nahadzovať. Obsah môžete plánovať priamo cez Facebook Business Manager, prípadne cez aplikácie tretích strán.

Plánovanie obsahu taktiež podporuje praktickosť a prehľadnosť práce. V kalendári uvidíte, či máte pripravené všetky príspevky a či sa niektoré neopakujú. Nehovoriac o tom, že ak napríklad na Instagrame vytvárate peknú farebnú mriežku, v ktorej sa striedajú nejaké farby, nepomýlite sa, pretože pred sebou vidíte, aký obsah budete publikovať nasledujúce dni.

tvorba príspevkov na sociálne siete

Menej textu, viac vizuálu

Mnoho ľudí, ktorí využívajú sociálne siete, nemajú čas na čítanie dlhých popisov a príspevkov s množstvom textu. Väčšina z nich chce zaujímavý obrázok alebo video, ktoré im v 10 či 20 sekundách poskytne všetky potrebné informácie.

Ak potrebujete, do príspevku môžete umiestniť jednu krátku vetu, no snažte sa byť kreatívni a všetky informácie povedať zaujímavou grafikou alebo originálnym videom.

Kvalitné fotografie

Nikto z vašich sledovateľov nechce vidieť nekvalitné a rozostrené fotografie. Ľudia túžia po pekných príspevkoch, ktoré budú môcť aj zdieľať. Ak nie ste odborníkom na fotenie, správu sociálnych sietí môžete nechať na niekoho, koho baví stláčať spúšť.

Na tvorbu kvalitných fotografií nepotrebujete drahú zrkadlovku. Stačí vám aj bežný smartfón, ktorý máte neustále po ruke. Ak objavíte niečo, čo by sa mohlo hodiť do vášho feedu, odfoťte to. Možno fotku neskôr upravíte, doplníte o nejaký krátky text a uverejníte ju.

V prípade, že nemáte dostatok fotiek a premýšľate, že by ste používali tie, ktoré sú voľne alebo za poplatok dostupné vo fotobankách, nerobte tak. Takéto príspevky majú oveľa nižší dosah ako tie s autentickými a vašimi autorskými fotografiami. Ľudí jednoducho príliš nezaujmú.

Posledným riešením je najať si fotografa. Ten vám spraví profesionálne a kvalitné fotografie, ktoré následne budete môcť používať. V takomto prípade ale musíte počítať s vyššími nákladmi.

tvorba príspevkov na sociálne siete

Zaujímavé informácie

Ak chcete, aby sa vaše príspevky dostali k širšiemu publiku bez platenia reklamy, vytvárajte obsah, ktorý budú ľudia zdieľať. Mnohí používatelia radi zdieľajú zaujímavé fakty, vtipy alebo citáty. Keď toto všetko obalíte do pekného dizajnu so správnymi rozmermi, môžete sa tešiť na desiatky nových sledovateľov.

Výzva k akcii

Chcete, aby príspevky podporili predaj nejakej služby alebo produktu? V tom prípade nezabudnite ľudí vyzvať k tomu, aby tak urobili. Mnohí robia chybu v tom, že po vymenovaní výhod určitého výrobku príspevok nijako nezakončia. Zákazníci tak nie sú dostatočne motivovaní k tomu, aby klikni na e-shop a pokračovali k objednávke.

Výzva k akcii, známa aj pod skratkou CTA (Call To Action), by mala byť výstižná a krátka. Môže byť napríklad v znení “Nakupujte teraz”, “Zistite viac” alebo “Mám záujem”.

tvorba príspevkov na sociálne siete

Tvorba príspevkov na sociálne siete nemusí byť náročná

S tvorbou príspevkov na sociálne siete sa spája viacero pravidiel. V našom článku sme spomenuli niektoré z tých základných, na ktoré by ste nemali zabúdať. Ak vás však sociálne siete nebavia, alebo na ne nemáte čas, môžete sa obrátiť na nás. Veľmi radi vám s nimi pomôžeme.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00