Tvorba web stránok: Na čo si dávať pozor, aby ste neodradili zákazníkov?
Spustil som nový web, z reklám na neho začali prichádzať stovky ľudí, no drvivá väčšina z nich opustila vstupnú stránku po niekoľkých sekundách. Kde je chyba? S takýmito príbehmi sa stretávame celkom často. Tvorba web stránok, najmä tých úspešných, si vyžaduje dôraz na viacero drobných detailov. Čo by ste nemali podceňovať, ak chcete, aby vám váš online projekt prinášal výsledky?
Pri tvorbe web stránky myslite na jednu dôležitú vec. Ľudia sú dnes v online svete extrémne rozmaznaní. Niekedy stačí jedna zle zvolená farba, jedno nelogicky navrhnuté menu, dokonca, jedna sekunda naviac v načítaní webu a človek odíde z vašej stránky preč. Vie totiž, že na internete na neho čaká veľa podobných webstránok, ktoré mu poskytnú lepší používateľský zážitok.
Základná rada na úvod preto znie – nepodceňujte ani úplné maličkosti. A teraz konkrétne.
Ako rýchlo sa načíta váš web?
Treba snáď tento bod ešte spomínať? Naše skúsenosti ukazujú, že áno. Stále sa často stretávame s webmi, ktoré sa načítajú veľmi pomaly. A to je problém. Podľa prieskumu KISSmetrics až 40 % ľudí ihneď opustí web, ktorý sa načíta dlhšie ako 3 sekundy.
Tvorba web stránok by preto mala prebiehať s dôrazom na rýchlosť načítania. Existuje viacero spôsobov, ako sa dá rýchlosť webu optimalizovať. Napríklad, zmenou formátu obrázkov.
Nezabúdajte: Nový web môže byť bleskurýchly, no časom bude jeho rýchlosť vplyvom rôznych faktorov klesať. Preto si ju pravidelne testujte a keď treba, optimalizujte.
Tvorba web stránok a logické rozvrhnutie menu
Prídete na web, otvoríte si horné menu, v ňom sa vám roztvorí pod-menu a keď kliknete na nejakú položku, vyroluje sa vám zoznam podstránok, ktorý je tak dlhý, že v ňom musíte scrollovať. Áno, tipujete správne. Nikto sa dnes nechce babrať s takýmto webom.
Dôležité je navrhnúť webovú architektúru tak, aby bola prehľadná a logická. Menu by malo ideálne obsahovať čo najmenej možností. Vyhnete sa tak riziku, že bude pre návštevníkov neprehľadné a začnú sa v ňom strácať.
Naša rada: To, či je architektúra vášho webu prehľadná a zrozumiteľná, si najlepšie otestujete pomocou nástrojov, ktoré zaznamenávajú správanie návštevníkov na stránkach. Vyskúšajte napríklad Hotjar, Smartlook alebo Crazy Egg.
Ľahko čitateľný obsah
Nudné litánie textu dnes už nikoho nezaujímajú. Snažte sa písať stručne, no zároveň trefne. Dlhšie texty rozdeľte na viacero menších odsekov. Používajte grafické prvky, ktoré oživia obsah. Napríklad, pekné ikonky. Prihovárajte sa čitateľom. Namiesto vety „Naša firma sa venuje návrhom moderných záhrad“ sa snažte používať osobnejšie vyjadrenia typu „Navrhneme vám vašu vysnenú záhradu“.
Praktický tip: Nepíšte „suché“ texty bez emócie, no zároveň si dávajte pozor na príliš veľa kreativity. Napríklad, ak ponúkate službu tvorby webov na mieru, radšej použite headline „Profesionálna tvorba web stránok“ ako „Premieňame online sny podnikateľov na realitu“. Ľudia musia ihneď pochopiť, čomu sa venujete. Nechcú to zdĺhavo zisťovať.
Benefity produktov a služieb
Obsah domovskej stránky, respektíve, produktových stránok, by mal byť tvorený predovšetkým prezentáciou kľúčových benefitov. Ako vaše služby či produkty uľahčia zákazníkovi život? Prečo by si ich mal kúpiť? Čo všetko získa? Aké majú zaujímavé parametre?
Aj tu platí, vyjadrujte sa čo najzrozumiteľnejšie. Jeden príklad za všetky. Čo vás rýchlejšie presvedčí o kúpe MP3 prehrávača? Veta „Úložisko s maximálnou kapacitou 1 GB na MP3 súbory“, alebo claim „1000 pesničiek vo vašom vrecku“?
Zreteľné call to action prvky
Povedzte návštevníkom vášho webu, akú akciu od nich očakávate. Tvorba web stránok by vždy mala zahŕňať aj strategické rozmiestnenie vhodných call to action prvkov. Implementujte do jednotlivých stránok tlačidlá, ktoré motivujú človeka k vykonaniu akcie. Napríklad, môžu obsahovať text „Získať cenovú ponuku“, „Viac o produkte“, prípadne „Kúpiť produkt“.
Call to action prvky by mali byť v rámci dizajnu jednoznačne rozoznateľné. Spravte ich dostatočne veľké a dajte im výraznú farbu, ktorú návštevník webu neprehliadne.
Tvorba web stránok a vyladený dizajn
Do detailov vyladený dizajn je alfou a omegou úspešného webu. Je dôležité, aby správne reprezentoval vašu značku, bol zapamätateľný, no zároveň prehľadný. Jeho prvky musia byť navrhnuté v súlade so základnými UX princípmi. A, samozrejme, musí byť responzívny. Dbajte na to, aby sa správne zobrazoval na počítačoch, tabletoch a smartfónoch s najpoužívanejšími operačnými systémami – Windows, Mac OS, Android a iOS. Dobré je optimalizovať ho aj pre 4K rozlíšenie.
Chystáte sa založiť web a záleží vám na tom, aby skutočne prinášal výsledky? Tvorba web stránok je našou parketou. Navrhneme špičkový dizajn, optimalizujeme UX a po technickej stránke vyladíme vašu stránku tak, aby sa načítala rýchlosťou blesku. Kontaktujte nás a povýšte svoje podnikanie na NEXT LEVEL!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|