Blog


influencer marketing

Influencer marketing: Ako nájsť vhodných influencerov?

Influenceri dnes pre značky predstavujú jeden z najdôležitejších nástrojov v oblasti marketingu. Kvalitne spracovaným obsahom vedia svoje publikum presvedčiť k nákupu a podporiť tak predaj vybraného produktu či služby. Ak však chcete, aby spolupráca dosahovala tie najlepšie výsledky, je potrebné zvoliť si správneho influencera. Ako na to? Riešením je influencer marketing.

Čo je influencer marketing?

Influencer marketing je typ online marketingu, ktorý zahŕňa spoluprácu značky s influencerom. Ten prostredníctvom sociálnych sietí propaguje produkt alebo službu svojmu publiku, čím podporuje jej predaj.

Influencer marketing funguje hlavne vďaka vysokej miere dôvery, ktorú si influenceri vybudovali u svojich fanúšikov. Mnohí z nich preto vedia bez problémov spraviť úspešnú reklamu na takmer akýkoľvek výrobok.

V rámci influencer marketingu je však dôležité dodať, že úspešnosť reklamy závisí na viacerých faktoroch. Najväčší vplyv má pritom cieľová skupina. Ak si totižto vyberiete influencera, ktorý pôsobí v úplne inej oblasti ako vy, spolupráca nebude úspešná nehľadiac na lojalitu sledovateľov.

Výber vhodného influencera

Presný návod na to, ako si vybrať vhodného influencera neexistuje. Každá značka či spoločnosť majú iné potreby a predstavy. K dispozícii je ale niekoľko tipov a rád, ktoré vám v tom pomôžu.

influencer marketing

Rozhodnite sa, aké veľké publikum chcete osloviť

Influenceri sa podľa veľkosti publika delia do štyroch základných skupín, ktorými sú:

  • Mega influenceri – majú viac ako 1 milión sledovateľov. Ide o známe osobnosti, medzi ktoré sa radia aj speváci, herci či športovci. Mega influenceri sú charakteristickí tým, že nemajú špecifické zameranie, vďaka čomu sú k dispozícii pre značky a spoločnosti z rôznych oblastí. Plus, majú veľký dosah. Publikovaný obsah sa zobrazí tisícom profilov na viacerých sociálnych sieťach. Ich mínusom je len to, že sú veľmi drahí.
  • Makro influenceri – druhí najväčší influenceri na trhu. Počet ich sledovateľov je od 100 000 do 1 milióna. Na rozdiel od mega influencerov získali slávu prostredníctvom samotného internetu. Niektorí rozbehli kariéru na Youtube, kde nakrúcali vlogy, iní si zas svoje publikum vybudovali prostredníctvom zaujímavých fotografií na Instagrame. Makro influenceri sú o niečo lacnejší ako mega influenceri, no ich ceny sú stále pomerne vysoké. Nie sú preto ideálni pre malé a začínajúce značky.
  • Mikro influenceri – ich publikum tvorí od 10 000 do 100 000 sledovateľov. Mnohí z nich sa zameriavajú len na určitú oblasť, v ktorej sú aj odborníkmi. Práve preto im ľudia dôverujú a nechávajú si od nich poradiť. Propagácia produktov nie je u mikro influencerov drahá. Nehovoriac o tom, že ak značka pôsobí v rovnakej oblasti, reklama bude veľmi prirodzená.
  • Nano influenceri – radia sa sem profily s počtom sledovateľov od 1 000 do 10 000. Ich najväčšou výhodou je to, že publikum, ktoré si nazbierali, je lojálne. Menšie značky tak vďaka reklame získajú výborné výsledky.

To, pre ktorú z alternatív sa rozhodnete, sa odvíja hlavne od vašich finančných možností. Mega influenceri sú ideálni pre veľké spoločnosti s neobmedzeným rozpočtom. Naopak nano influencerov si môžu dovoliť aj začínajúce firmy.

Myslite na cieľovú skupinu

Na základe cieľovej skupiny sa zahraniční aj slovenskí influenceri delia na:

  • Univerzálnych influencerov bez špecifického zamerania – zvyčajne ide o celebrity, ktoré sledujú ľudia s rôznymi záujmami. Sú preto vhodným nástrojom pre značky s cieľom zasiahnuť čo najširšiu časť populácie.
  • Influencerov so zameraním na určitú oblasť – sledujú ich ľudia, ktorí sa zaujímajú o určitú oblasť, napríklad o kozmetiku, módu alebo zdravý životný štýl. Počet ich sledovateľov je menší, no výsledky spolupráce môžu byť lepšie ako v prípade univerzálnych influencerov. Reklama totižto zarezonuje s takmer celým publikom, nie iba s jeho určitou časťou. Tento typ influencera je preto ideálny pre značky, ktoré sa zameriavajú na vybranú cieľovú skupinu a nepotrebujú prezentovať svoje produkty alebo služby iným ľuďom.

influencer marketing

Nezameriavajte sa len na počet sledovateľov

Toto číslo už dávno nie je kľúčovým faktorom pre výber influencerov. Dôvodom je skutočnosť, že mnohé profily si v poslednej dobe kupovali falošných sledovateľov, ktorí ich publikum umelo navyšovali.

Ak chcete vedieť, aké výsledky vám môže priniesť spolupráca s influencerom, prezrite si jeho príspevky. Zistite, koľko majú lajkov a komentárov. Okrem toho pozrite tiež na počet prezretí na reels videách.

V prípade, že by ste s influencerom chceli zahájiť spoluprácu, vypýtajte si od neho štatistiky za posledné týždne alebo mesiace.

Vyberte správnu platformu

Väčšina influencerov dnes funguje na viacerých platformách súčasne. Viete sa tak s nimi dohodnúť, kde budú produkty alebo služby propagovať. K najčastejším možnostiam patria:

  • Instagram – jedna z najpopulárnejších sociálnych sietí. Influenceri môžu vaše produkty propagovať formou fotografií alebo kratších videí.
  • Facebook – posledné roky sa jeho popularita znižuje a nahrádza ho Instagram. Stále však predstavuje výborné miesto na prezentovanie produktov.
  • Youtube – dominuje u niektorých influencerov, ktorí sa vďaka nemu pred rokmi preslávili. Dovoľuje uverejňovať dlhšie videá, ktoré sú ideálne napríklad na detailnú recenziu produktu.
  • TikTok – jedna z novších sociálnych sietí, ktorá je obľúbená hlavne u mladších generácií. Známa je výstižnými krátkymi videami, prostredníctvom ktorých vám môže influencer spraviť originálnu reklamu.

Zistite, s kým už influencer spolupracoval

Prejdite profil influencera a zistite, s kým spolupracoval. Nemá na profile príliš veľa reklamných príspevkov? Ak áno, jeho publikum môže byť reklamami otrávené, prípadne môže byť voči nim imúnne. Fotka alebo video s vaším produktom by preto nemuseli zaznamenať žiaden úspech.

Prezrite si príspevky, ktoré influencer vypublikoval

Pri prezeraní profilu influencera sledujte aj kvalitu jeho výstupov. Dáva si záležať na tom, čo publikuje? Je jeho obsah originálny? Alebo spoluprácam nevenuje žiadnu pozornosť a príspevky sú obyčajné až nudné?

Ľudia sú dnes zahltení reklamou. Vadí im a snažia sa ju čo najrýchlejšie preskočiť. Influencer by mal preto váš produkt odprezentovať prirodzene a zaujímavo. Len tak svoje publikum osloví a pomôže vám podporiť predaj.

influencer marketing

Akým spôsobom s influencerom spolupracovať?

S influencerom sa dá spolupracovať viacerými spôsobmi. K tým najpopulárnejším sa radia:

  • sponzorované príspevky,
  • affiliate marketing,
  • unboxing,
  • súťaže.

Okrem toho je k dispozícii aj ambasádorstvo. Influencer sa v takýchto prípadoch stáva tvárou značky a spolupráca nie je jednorazová, ale dlhodobá.

Influencer marketing dobre premyslite

Výberom správneho influencera vaša práca nekončí. Práve naopak. Celý proces tým začína. V ďalšom kroku si musíte dohodnúť podmienky spolupráce, ktoré budú vyhovovať obom stranám. Okrem toho budete mať na starosti aj komunikáciu s influencermi a kontrolu reportov, ktoré vám zašlú.

Ak chcete, aby bol influencer marketing úspešný, musíte si naň vyhradiť dostatok času a energie. Ak s ním potrebujete pomôcť, obráťte sa na nás. Navrhneme optimálnu stratégiu influencer marketingu, ktorá vám prinesie výsledky.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999© MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00