google analytics

Viete, prečo sa oplatí využívať Google Analytics?

Nie je žiadnym tajomstvom, že mať efektívny web, je v dnešnej dobe nesmierne dôležité. Jedným z nástrojov, ktorý vám poskytne obraz o tom, kto sú vaši zákazníci a ako sa správajú na vašom webe, je Google Analytics. Čo všetko vám pomôže zistiť a ako s jeho pomocou dokážete zvýšiť povedomie o svojej značke?

Google Analytics

Google Analytics je neodmysliteľným pomocníkom pre každého, kto chce zistiť o svojich zákazníkoch nasledujúce informácie:

  • aký čas strávia na vašom webe,
  • aký obsah ich najviac zaujíma,
  • ako sa k vám dostali,
  • či pri návšteve stránky používali počítač alebo mobilný telefón.

Nesmiernou výhodou je, že spoločnosť Google ponúka tento nástroj zdarma. Ak ho začnete používať, budete vedieť, aké nástroje bude najlepšie využiť na zvýšenie návštevnosti vašej stránky. Odhalí vám tiež, ktoré z nich najviac prispievajú k rastu predaja a podobne.

Dimenzie a metriky

Google Analytics je rozdelený na dimenzie a metriky. To znamená, že ak chcete zistiť, koľko času strávil zákazník na vašom webe, dimenzia a metrika sú konkrétne údaje, ktoré sa zobrazia. Dimenzie informujú o atribútoch ako mesto, odkiaľ zákazník pochádza či stránka, ktorú meriate. Metriky sú kvantitatívne merania uvedených atribútov. Všetky tieto údaje sa následne delia do sekcií:

  1. kto sú návštevníci webu (publikum),
  2. ako sa dostali na váš web (akvizícia),
  3. čo na stránke hľadali (správanie),
  4. akú činnosť na webe vykonali (konverzia).

Publikum

Sekcia publikum zisťuje, kto sú návštevníci vášho webu. Dozviete sa, či ho navštevuje viac žien alebo mužov, ktorá veková skupina sa najviac zaujíma o váš obsah a z ktorého mesta alebo krajiny návštevníci pochádzajú. V tejto časti je možné aj porovnanie návštevnosti z rôznych období oproti súčasnosti. Navyše tieto informácie môžete sledovať aj v reálnom čase, čiže koľko ľudí sa momentálne na stránke nachádza.

Akvizícia

Sekcia akvizícia vám napovie, ako sa ľudia na váš web dostali. Tento atribút vám môže prezradiť, ako sa môžete čo najlepšie zviditeľniť. Napríklad, ak chcete zvýšiť návštevnosť zo sociálnych sietí, je vhodné pravidelne uverejňovať príspevky a so zákazníkmi prostredníctvom sociálnych sietí komunikovať. K zvýšenej návštevnosti vám dopomôže aj SEO optimalizácia stránky alebo platená reklama Google Ads.

Správanie

V sekcii správanie zistíte, čo návštevníci na vašom webe robia. Dozviete sa, ktorý obsah alebo produkt ich najviac zaujal. Na záložke rýchlosť webu v tejto sekcii môžete zmerať i rýchlosť načítania stránky a jednotlivých podstránok v konkrétnych prehliadačoch. Nezabúdajte, že čím dlhšie sa web načítava, tým vyššiu máte pravdepodobnosť, že zákazník z vášho webu odíde. Ak je to dlhšie ako 3 sekundy, mnoho ľudí z webu odchádza.

Konverzia

Sekcia konverzia poskytuje informácie o tom, akú činnosť návštevníci na stránke vykonávali. Mohli sa napríklad prihlásiť pre odber newslettera. Konverzia je prehľadne rozdelená do štyroch ďalších častí na samostatných záložkách:

  • Ciele — ukazuje počet splnených cieľov na webe, pričom je potrebné nastaviť ich manuálne.
  • Elektronický obchod — je určená pre e-shopy. V tejto časti zistíte, ktoré produkty sa predávajú viac a ktoré menej.
  • Viackanálové zúženie — zistíte, ako sa návštevník na váš web dostal. Či to bolo prostredníctvom sociálnych sietí alebo platenej reklamy. Budete tak vedieť, ako zdroje návštevnosti vášho webu prispievajú k predajom.
  • Priradenie — pomáha pri nastavovaní cieľov. Ak si manuálne zadáte cieľ napríklad návštevnosti, priradí vám výsledok (konkrétne číslo návštevnosti).
sk_SKSlovak