Blog


umelá inteligencia v grafickom dizajne

Využitie umelej inteligencie v grafickom dizajne: Má pred sebou veľkú budúcnosť?

Kým ešte donedávna platilo, že kreatívne pozície v marketingu nebude vedieť nikdy nahradiť žiadna umelá inteligencia, dnes to už nemusí byť celkom pravda. Dizajnéri, copywriteri či chrliči nových nápadov síce o prácu tak skoro neprídu, no v blízkej budúcnosti sa budú musieť naučiť pravidlá novej hry, ktorej súčasťou sú práve prepracované algoritmy.

Umelá inteligencia v grafickom dizajne nie je hudbou budúcnosti, ale aktuálnou realitou. Na našom trhu sa síce o nej veľmi často nehovorí, no väčšina dizajnérov už dnes využíva softvérové nástroje, ktoré v sebe majú zakomponované prvky umelej inteligencie. Aká je ich úloha a ako sa budú pravdepodobne vyvíjať v nasledujúcich rokoch?

Výhody umelej inteligencie v grafickom dizajne

Mnohí si umelú inteligenciu predstavujú ako počítač, ktorý sám kompletne vygeneruje nový dizajn na základe zadaných parametrov a ten sa dá hneď implementovať. V dnešnej dobe však algoritmy stále nie sú na tak dokonalej úrovni, aby dokázali kompletne nahradiť dizajnérov. Sú tak len akýmsi pomocným nástrojom, ktorý grafikom uľahčuje prácu. A to hneď niekoľkými spôsobmi.

Rýchlejšia analýza úspešných dizajnov

Pri vytváraní nových dizajnov je dobré zanalyzovať už existujúce, ktoré mali úspech u konkrétnej cieľovej skupiny. Avšak, manuálne porovnávanie a triedenie stoviek či tisícok kreatív je veľmi časovo náročné. A práve tu sa k slovu dostáva umelá inteligencia.

ai v grafickom dizajne

Prepracované algoritmy z vašich osobných alebo verejných databáz vyberú úspešné dizajny, ktoré spĺňajú určité stanovené kritériá. Pokročilejšie systémy s umelou inteligenciou dokonca automaticky rozoznajú, čo majú úspešné kreatívy spoločné a na základe toho vygenerujú nový dizajn, ktorým sa viete inšpirovať. Pri práci tak ušetríte desiatky minút, veľakrát aj hodín.

Personalizácia kreatívy  

Umelá inteligencia dokáže dynamicky prispôsobiť dizajn webstránky konkrétnemu používateľovi. Napríklad, dizajnér vytvorí 5 rôznych bannerov, ktoré zobrazujú odlišné produkty. Algoritmy na základe lokality používateľa, veku, pohlavia a ďalších analytických údajov vyberú, ktorá grafika sa mu zobrazí. Ženskej návštevníčke webu sa ukáže banner s ružovými plavkami, mužskému návštevníkovi zas výhodná ponuka na pánske tričká.

Vďaka dynamickej personalizácii dizajnu je možné významne zvýšiť mieru konverzií. Veľký význam má najmä v prípade webov a e-shopov, ktoré cielia na viacero odlišných publík. Problémom však môžu byť čoraz prísnejšie zákony regulujúce zbieranie osobných údajov. Tie v posledných rokoch citeľne brzdia ďalší rozvoj technológií na personalizáciu používateľského zážitku.

ai v grafickom dizajne

Vedeli ste, že: Vyvinuté boli už aj technológie umelej inteligencie, ktoré prostredníctvom rozoznávania tváre vedia vyhodnotiť náladu používateľa? Na základe nej je možné ešte lepšie personalizovať dizajn.

Pomoc pri návrhu štruktúry webstránky

Nástroje na analyzovanie používateľského správania na webstránkach sú dnes už štandardným pomocníkom UX dizajnérov. Umelá inteligencia však dokáže ešte viac zjednodušiť plánovanie štruktúry webu a usporiadania jednotlivých prvkov. Sama totiž zanalyzuje správanie zákazníkov a na základe obrovského množstva vyhodnotených dát dizajnérovi odporučí, ako čo najlepšie rozložiť jednotlivé elementy.

Milióny vygenerovaných dizajnov jedným klikom

Umelá inteligencia dokáže z pripravenej databázy tvarov a farieb sama vygenerovať obrovské množstvo unikátnych dizajnov v priebehu niekoľkých minút. Ak by sa na takúto prácu podujal dizajnér, trvalo by mu to desiatky hodín.

Generovanie dizajnov prostredníctvom umelej inteligencie využila napríklad Nutella, a to už pred 5 rokmi. Nechala si počítačom vytvoriť 7 miliónov jedinečných dizajnov etikiet, ktoré sa skladali z rôznych tvarov a farieb. Každé jedno balenie tak bolo unikátne. Limitovaná edícia bola určená pre taliansky trh a mala obrovský úspech – vypredala sa za 1 mesiac.

Aká bude úloha grafických dizajnérov v budúcnosti?

Aby sme to teda zhrnuli, umelá inteligencia v grafickom dizajne prináša viacero cenných výhod:

  • eliminuje zdĺhavú manuálnu prácu
  • šetrí čas a náklady
  • pomáha dizajnérom vytvárať úspešné kreatívy na základe zozbieraných dát
  • rozširuje možnosti personalizácie obsahu
  • generuje nové nápady.

budúcnosti môžeme očakávať, že schopnosti umelej inteligencie budú čoraz lepšie. Aj algoritmy sa totiž dokážu učiť. Kým dnes musí ich prácu do veľkej miery regulovať človek, o niekoľko rokov už budú možno generovať tak vyladené dizajny, že grafici budú vykonávať len minimálne zmeny.

Úlohou dizajnérov v budúcnosti tak bude hlavne kontrolovať prácu umelej inteligencie a dávať jej čo najpresnejšie vstupné dáta.

Dajte umelej inteligencii šancu aj vy!

Ak pôsobíte v oblasti dizajnu a kreatívy, už dnes si môžete vyskúšať rôzne nástroje, ktoré využívajú umelú inteligenciu. Stačí si do vyhľadávania Google zadať kľúčovú frázu „AI graphic design“ a zobrazí sa vám hneď niekoľko zaujímavých softvérov. Skúste im dať šancu a možno aj vy zistíte, že vám dokážu významne uľahčiť prácu, rozšíriť obzory a pomôcť vytvárať ešte pútavejšie dizajny.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00