Instastories kampane – už aj našim klientom pomáhajú dosahovať nadpriemerné výsledky!

Instagram je v dnešnej dobe z hľadiska marketingu považovaný za druhú najdôležitejšiu sociálnu sieť. Denne ho aktívne navštevuje viac ako 500 miliónov používateľov, medzi ktorými nepochybne nájdete aj vašich potenciálnych zákazníkov. Spôsobov, ako ich osloviť, je mnoho. Jedným z najefektívnejších sú však práve instastories kampane, ktoré prinášajú množstvo cenných benefitov.

Nie je to tak dávno, čo boli možnosti propagácie na Instagrame ohraničené výhradne na klasické príspevky. Aj prostredníctvom nich sa mnohým firmám darilo dosahovať nadštandardné výsledky. Štatistiky dokonca ukazujú, že reklama na Instagrame mesačne zasiahne vyše milióna používateľov. Pokiaľ sa vám podarí spropagovať zaujímavý post, dokážete minimalizovať náklady na reklamu a získať mieru konverzií, ktorá výrazne prekročí hodnoty dosahované v rámci iných marketingových kanálov.

Reklamné kampane na sociálnych sieťach však prešli značnou premenou po tom, čo Instagram predstavil novú funkciu – propagáciu priamo v stories. Tú sme začali aktívne využívať aj v kampaniach pre našich klientov. Pre Pentu sme vytvorili takéto unikátne kreatívne kampane, ktorými sme oslovili cieľovú skupinu a podarilo sa nám dosiahnuť veľmi dobré výsledky.

Instagram stories a ich popularita

Dáta ukazujú, že instastories sú dôležitým pilierom komunikácie na tejto sociálnej sieti. 50 % všetkých firiem využíva stories, ktoré si denne pozerá až 1/3 požívateľov. Samotný Instagram pritom podniká kroky, ktoré publikovanie stories čoraz viac zvýhodňujú. Stačí si porovnať priemernú interakciu na klasickom poste a príbehu. Neraz sa stáva, že instastory má dvojnásobný či trojnásobný dosah. Spôsobené je to aj tým, že používatelia Instagramu sú intuitívne naučení ihneď po otvorení appky klikať na stories, ktoré doslova vyzývajú na interakciu.

Keď už hovoríme o interakciách so zákazníkmi, tie sa v prípade instastories pohybujú na úrovni 20 %, čo je skutočne pozoruhodná hodnota. Ľudia sú jednoducho naučení na to, že v stories odpovedajú na otázky, otvárajú linky tradičným „swipe up“ gestom či klikajú na ankety. Ak naviac využijete instastories kampane, interakcie spojené s konverziami môžu byť ešte ďaleko väčšie!

Instastories kampane a ich možnosti

Kým klasické instastories majú „životnosť“ 24 hodín a následne automaticky zmiznú, v prípade instastories kampaní si môžete čas trvania nastaviť podľa svojich potrieb. Pri tvorbe kampane si viete vybrať cieľ, ktorý sa snažíte dosiahnuť – povedomie o značke, dosah, počet videní videa, konverzie, inštalácia aplikácie, získavanie leadov (vyplnenie kontaktného formulára, napísanie správy, telefonát…) alebo kliky na web. Na základe zvoleného cieľa kampane je následne dôležité vytvoriť pútavé stories, ktoré budú motivovať používateľov k vykonaniu želanej konverzie.

Bonus – možnosť propagovať linky. Pokiaľ na Instagrame nemáte 10 000 followerov, nemôžete do svojich stories vkladať externé linky. Avšak, v rámci instastories kampane viete odkazy propagovať aj v prípade, že požadovaný počet followerov nemáte.

V instastory kampani môžete propagovať buď fotografiu, carousel alebo video. Aby ste dosiahli optimálne výsledky, samotný Instagram odporúča nastaviť dĺžku foto-kampane do 10 sekúnd a video-kampane do 15 sekúnd. Vďaka tomu sa vám s najväčšou pravdepodobnosťou podarí udržať pozornosť divákov. Je dôležité, aby fotografia, video alebo na mieru vytvorená grafika mala pomer strán 9:16, vďaka čomu sa bude zobrazovať na celú obrazovku. V prípade, že v reklame je človek, ktorý rozpráva, odporúča sa pridať titulky. Totižto, nie všetci používatelia sledujú instastories so zapnutým zvukom.

Instastories kampane ponúkajú nekonečné možnosti, ako sa kreatívne prejaviť. Práve preto ich tak radi využívame. Toto sú 2 ukážky originálnych kampaní pre nášho klienta, ktoré sa tešili veľmi dobrým odozvám od zákazníkov.

Štatistiky, ktoré stoja za pozornosť

Ako výhodné sú instastories kampane? Skúsenosti veľkých svetových firiem ukazujú, že instastories kampaň môže mať pri rovnakom rozpočte až trikrát väčší dosah ako klasický propagovaný post. Významné benefity instastories kampaní ukázalo ich pilotné testovanie, ktoré využila spoločnosť Airbnb. Tej sa prostredníctvom nich poradilo pri propagácii novej funkcionality dosiahnuť nárast miery konverzie o vyše 10 % v porovnaní s kampaňou v podobe klasického postu. Čo viac dodať?

Správa sociálnych sietí so zámerom na výsledky

Aby ste z instastories kampaní vyťažili maximum, mali by ste ich správu zveriť do rúk odborníkom. Jedine dobre premyslená kreatíva spojená s precíznym nastavením parametrov kampane dokáže zabezpečiť nadpriemerné výsledky. My v Monkeymedia neustále sledujeme nové trendy a prispôsobujeme sa im. Profesionálna správa sociálnych sietí je vždy o progrese a inováciách. Instastories kampane považujeme za podstatnú súčasť marketingu, ktorá dokáže prispieť k dosiahnutiu stanovených cieľov. Ak chcete prostredníctvom nich aj vy povýšiť svoje podnikanie na nový level, neváhajte a ozvite sa nám!

sk_SKSlovak