loader image
sociálne siete

Ste aktívni na sociálnych sieťach? Prezradíme vám, prečo by ste mali!

S viac ako miliardou užívateľov sú sociálne siete miestom, kde na vás zákazníci „čakajú na každom rohu“. Ak ešte stále na nich nemáte svoj firemný profil, začítajte sa do nasledujúcich riadkov. Dozviete sa, čo všetko vám práve sociálne siete môžu priniesť.

Prečo používať sociálne siete

Cieľom profilu na sociálnych sieťach nie je iba zvýšenie počtu potenciálnych zákazníkov. Môžete tu tiež zdieľať a propagovať obsah, ktorý je kompatibilný so záujmami vašich sledovateľov. Najvhodnejšími sociálnymi sieťami na vytvorenie firemného profilu sú Facebook a Instagram. Obe majú svoje špecifiká. Aby vášmu podnikaniu priniesli rast, je dôležité vedieť, ako sa propagovať na každej z nich.

Facebook a vaše miesto na ňom

Na Facebook ľudia chodia, aby zbierali informácie, prečítali zaujímavé články a zistili, aký obsah pridali ich obľúbené stránky či priatelia. Je to miesto, kam sa chodia zabaviť a oddýchnuť si. Na Facebooku je nutnosťou vytvoriť minimálne jedenkrát za deň „post“, ktorý upúta pozornosť každého sledovateľa. Vďaka pravidelnému zdieľaniu budú mať ľudia pocit, že poznajú to, čo robíte. Spôsoby, ako sprostredkovať svoju značku, by nemali byť fádne. Buďte zábavní, informatívni a jedineční. Urobte to a na Facebooku určite uspejete.

Druhá najväčšia sociálna sieť – Instagram

Instagram najčastejšie využívajú mladí ľudia do 34 rokov. O niečo menej ho navštevujú ľudia stredného veku a ešte menej najstaršia veková skupina. Instagram je miesto, kde si ľudia prichádzajú prezrieť pekné fotografie či videá a spoznať ľudí. V neposlednom rade tu majú svoje miesto aj firmy.

Je potrebné si tiež uvedomiť, že firemný profil na Instagrame nemôže fungovať bez stránky na Facebooku. Naopak, oba profily by sa mali navzájom dopĺňať a byť navzájom prepojené.

Prezentácia na Instagrame by mala byť viac vizuálna. Najnovším trendom na sú tzv. Insta stories. Sú to príbehové reklamy, ktoré môžu pomôcť vašej firme dosiahnuť lepšie výsledky. Vyberte si kľúčové momenty značky, ako sú napríklad uvedenia na trh a premiéry produktov a zdieľajte autentický obsah (ukážky tovaru/služieb), čím posilníte povedomie o vašej značke. Pridajte k tomu pekný vizuál a vhodné tagy, aby si vás zákazníci mohli jednoducho nájsť. Avšak ak chcete zistiť, čo na vaše publikum zapôsobí najviac, budete musieť experimentovať – zvýšiť množstvo obsahu a uverejňovať príspevky častejšie.  

Keď sú sociálne siete pred Googlom

Mnoho ľudí si pred tým, ako si firmu vyhľadajú na Googli, prezrie jej prezentáciu na Instagrame alebo Facebooku. Až potom ich zaujímajú ostatné informácie. Ešte pred tým, ako sa vydajú na váš web a uskutočnia nákup, chcú lepšie pochopiť vašu značku. Preto sú sociálne médiá rozhodujúcou súčasťou marketingovej stratégie.