Zaujmite vašich zákazníkov jedinečným logom: Toto sú najväčšie trendy v roku 2022
Podobne ako iné oblasti marketingu, aj grafika prešla v posledných rokoch veľkými zmenami. Trendy sa neustále menia a logá nie sú výnimkou. Ktoré prvky zohrávajú v tejto oblasti najväčšiu úlohu v roku 2022?
Jedným z najviditeľnejších trendov v dizajne log je upúšťanie od komplikovaných tvarov a kladenie dôrazu na jednoduchosť či minimalizmus. Postupne sa vytrácajú rôzne bláznivé fonty s desiatkami záhybov a kriviek, kombinácie mnohých vzorov a detailov. Hlavnú úlohu zohráva jednoduchosť a priamočiarosť.
Prečo je to tak? Jedným z hlavných dôvodov je jednoduchosť použitia v online svete. Keď sú logá súčasťou profilových fotiek na sociálnych sieťach či obrázkov v kampaniach, častokrát musia byť zmenšené na minimálne rozmery. Veľké množstvo prvkov a detailov sa potom môže zlievať do zvláštnych celkov, čím je pokazený celkový dojem z loga. Tomuto problému sa dá vyhnúť práve prostredníctvom minimalistického dizajnu.
Využívanie prírodných motívov
Ekológia dnes vo svete zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu a ukazuje sa, že zákazníci si pri kúpe produktov alebo služieb často všímajú, do akej miery daná značka berie ohľad na ochranu životného prostredia. Práve preto sa dnes v dizajne log čoraz častejšie využívajú prírodné motívy, ktoré odkazujú na ekologický prístup. Populárne sú napríklad kvetinové alebo drevené vzory.
Ručné kresby
Mnohé spoločnosti sa dnes snažia od konkurencie odlíšiť tým, že si zakladajú na individuálnom prístupe a úcte k tradíciám. Práve preto v dizajne svojich log využívajú jednoduché motívy, ktoré majú nepravidelné tvary, čím imitujú ručnú kresbu.
Zdroj: Instagram
Retro dizajny
Na prezentáciu tradičného prístupu a bohatej histórie firmy sa používajú logá, ktoré vyzerajú ako spred 20, 40 či 60 rokov. Moderným trendom je ich zjednodušovanie – zachová sa základný motív, ale rôzne drobné krivky a detaily sú odstránené.
Zdroj: Instagram
Spojenie geometrických tvarov a písmen
Keďže dnešným trendom v oblasti log je minimalizmus, fonty majú obvykle pravidelné tvary. Veľmi často sa preto prepájajú s rôznymi geometrickými útvarmi. Písmená alebo čísla sú neraz súčasťou väčšieho geometrického celku a vytvárajú tak jednoliaty dizajn, ktorý púta pozornosť.
Pastelové odtiene a farebné gradienty
Čo sa týka farebnosti, tá je vždy individuálna. Záleží od toho, akú emóciu sa daná značka snaží vyvolať v potenciálnom zákazníkovi. V roku 2022 sa však do popredia čoraz viac tlačia jemné pastelové odtiene – ružové, béžové, svetlomodré či zelené.
Zdroj: Instagram
Na druhej strane, značky, ktoré sa chcú prezentovať ako inovatívne a revolučné, často využívajú farebné gradienty – postupné prechody cez viacero farieb spektra. Tie sú v dnešnej dobe stále vnímané ako niečo netradičné, preto dokážu ľahko upútať pozornosť.
Vytváranie dvojzmyselnosti prostredníctvom farieb
Moderným trendom je kombinovanie 2 alebo viacerých farieb v logu tak, aby sa výsledný obrazec dal interpretovať rôznymi spôsobmi. Prostredníctvom správneho usporiadania odtieňov je možné dosiahnuť, že jedno logo bude naraz zobrazovať rôzne tvary či písmená. To, ktoré uvidíte, závisí od uhla pohľadu.
Vytvorenie takéhoto loga zaberie viac času, no vo výsledku máte istotu, že zaujme ľudí a prinúti ich zamyslieť sa nad jeho obsahom.
Prispôsobenie loga a logotypu
Kým v offline prostredí sa logomark často spája s logotypom, v online svete je obvykle logotyp používaný nezávisle od logomarku. Na túto skutočnosť je dôležité myslieť pri tvorbe dizajnu.
Zdroj: Instagram
Logá navrhované v roku 2022 musia mať dizajn prispôsobený tak, aby sa dal logotyp jednoducho oddeliť od logomarku a pritom bolo zachované pôvodné posolstvo. Zároveň je však dôležité, aby logotyp a logomark na seba prirodzene nadväzovali a pri spojení do jedného loga vytvárali harmonický celok.
Potrebujete aj vy nové logo, ktoré dokonale odprezentuje vašu značku a zároveň bude v súlade s najnovšími trendmi? Alebo si chcete nechať vypracovať kompletnú brand identitu spolu s reklamnými kampaňami? Neváhajte nás kontaktovať!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|