Víťazná content marketing stratégia: 5 kľúčových trendov pre váš marketing na rok 2023
Umelá inteligencia už akceleruje marketingový obsah, ale aké sú ďalšie trendy, ktoré priťahujú pozornosť zákazníkov, rozširujú organický dosah a posilňujú lojalitu k značke? Týchto päť typov obsahu by nemala opomenúť žiadna content marketing stratégia, ktorá chce byť v roku 2023 úspešná.
Dobre nastavená a realizovaná content marketing stratégia stojí v súčasnosti za úspechom mnohých firiem a značiek. Content marketing napomáha
- budovaniu povedomia o značke,
- posilneniu dôvery,
- zvýšeniu autority podniku
- a vytváraniu dlhodobých vzťahov so zákazníkmi.
Poskytovaním
- hodnotného,
- zaujímavého,
- a informatívneho obsahu,
sa spoločnosti môžu stať lídrami vo svojom odvetví. A zároveň aj vyhľadávaným zdrojom cenných informácií, čo z nich dokáže spraviť známe autority. Správna content marketing stratégia navyše podporuje inbound marketing firmy, ktorý priťahuje potenciálnych zákazníkov prostredníctvom organického vyhľadávania a zdieľania obsahu na sociálnych médiách, namiesto konvenčných, a častokrát aj invazívnych, reklamných postupov.
Content marketing umožňuje podnikom
- prezentovať svoje odborné vedomosti,
- ponúkať riešenia problémov cieľového publika,
- efektívne komunikovať unikátnu predajnú ponuku (USP) svojej značky.
Prečo potenciálny zákazníci prejavujú väčší záujem o obsah
Content marketing stratégia predstavuje uprednostňovaný spôsob angažovania potenciálnych zákazníkov. Predstavte si, že content marketing je ako šarmantný a charizmatický rečník na spoločenskej udalosti; zabáva, vzdeláva a bez námahy priťahuje ľudí. Nie je príliš dotieravý ani netlačí na predaj hneď z prvej.
Poskytovaním hodnotného, relevantného, užitočného a vtipného obsahu môžu značky vytvárať trvalé väzby so svojím publikom, čo nakoniec vedie k dôvere, lojalite a vyššej pravdepodobnosti konverzie, či predaja.
Správna content marketing stratégia má nasledovné výhody:
1. Personalizovaná skúsenosť
Content marketing umožňuje podnikom a značkám prispôsobiť svoj obsah špecifickým potrebám a preferenciám svojej cieľovej skupiny. Vytváraním personalizovaného a cieleného obsahu môžu značky oslovovať svoje publikum na hlbšej úrovni a poskytovať im relevantné a užitočné informácie.
2. Emocionálne prepojenie
Content marketing má silný potenciál vyvolávať emócie a vytvárať spojenia s potenciálnymi klientmi. Rozprávaním pútavých príbehov a zdieľaním skúseností môžu firmy vytvoriť silnejšie puto so svojím publikom, čo má za následok zvýšenie ich angažovanosti a lojality.
3. Neinvazívny prístup
Na rozdiel od konvenčných reklamných metód využíva content marketing stratégia nerušivý a neinvazívny prístup tým, že dodáva pridanú hodnotu bez vnúteného predaja. Potenciálni klienti tento prístup oceňujú, pretože im umožňuje interagovať s obsahom podľa toho, ako im to vyhovuje, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že si vytvoria pozitívne vnímanie značky.
4. Obojsmerná komunikácia
Dialóg medzi značkami a potenciálnymi klientmi je jedným z hlavných prínosov content marketingu. Prostredníctvom komentárov, spätnej väzby a interakcií cez sociálne médiá môžu značky alebo firmy viesť zmysluplné a prínosné konverzácie a budovať vzťahy so svojím publikom, čo zvyšuje pravdepodobnosť konverzie.
5. Vzdelávací a zábavný obsah
Content marketing umožňuje podnikom vytvárať vzdelávací a zábavný obsah, ktorý presahuje rámec reklamných a predajných posolstiev. Ponúkaním obsahu, ktorý nie je len informatívny, ale aj príjemný na konzumáciu, môžu podniky a značky udržať pozornosť klientov dlhšie.
6. Demonštrácia odbornosti
Content marketing umožňuje značkám a firmám predviesť svoje odborné vedomosti a schopnosti a preukázať tak svoje znalosti v ich odvetví
Zdieľaním poznatkov, poskytovaním praktických riešení a ponúkaním cenných rád si firmy môžu vybudovať reputáciu ako dôveryhodné autority a prilákať potenciálnych klientov, ktorí vyhľadávajú odborné a overené znalosti.
7. Viditeľnosť vo vyhľadávaní
Zvýšená viditeľnosť vo vyhľadávačoch je jedným z hlavných prínosov content marketingu, čo znamená, že potenciálni klienti majú ľahší prístup k firme alebo jej službám online. Vytváraním vysokokvalitného a optimalizovaného obsahu je možné dosiahnuť vyššie pozície vo vyhľadávačoch, a tým zvýšiť šancu, že záujemcovia, ktorí aktívne hľadajú relevantné informácie, narazia práve na vašu spoločnosť.
8. Budovanie dlhodobých vzťahov
Content marketing sa zameriava skôr na budovanie dlhodobých vzťahov s potenciálnymi klientmi než na krátkodobé transakcie. Konzistentným poskytovaním hodnotného obsahu v priebehu času môžu firmy „vychovávať“ potenciálnych zákazníkov, získať ich dôveru a zvýšiť pravdepodobnosť ich transformácie na vracajúcich sa zákazníkov.
Výkonná content marketing stratégia by mala v roku 2023 obsahovať tieto prvky
1. AI: Content marketing na steroidoch
Viac ako 80 % marketingových profesionálov už využíva nejakú formu AI vo svojich online marketingových aktivitách (zdroj: Statista)
Hype okolo umelej inteligencie je neprehliadnuteľný. ChatGPT učarovala takmer všetkým marketingovým rolám a stala sa nástrojom na zvýšenie produktivity. AI je obzvlášť nápomocná pri udržiavaní frekvencie publikovania obsahu.
A viac obsahu znamená viac kľúčových slov, viac stránok na crawlovanie pre vyhľadávače, viac výsledkov vyhľadávania a napokon aj viac užívateľov vstupujúcich do vášho digitálneho ekosystému.
Umelá inteligencia (AI) a strojom generovaný obsah (MGC) sú anaboliká pre každú content marketing stratégiu v roku 2023. Od optimalizácie webových stránok, cez PPC kampane až po SEO optimalizáciu, AI pomáha ladiť, upravovať a pridávať relevantný obsah. Zatiaľ čo je AI v roku 2023 trend, od ďalšieho roku už bude normou.
AI sa predovšetkým využíva na škálovanie obsahu pre viacero kanálov, čím výrazne posilňuje omnikanálovú content marketing stratégiu. Samozrejme, človekom vytvorený obsah – personalizovaný a emočne pútavý – zostáva aj naďalej prioritou. A to aj pre vyhľadávače.
2. Najvyšší čas naskočiť na podcasty
74 % užívateľov počúva podcasty, aby sa dozvedeli alebo naučili niečo nové (zdroj: PRdaily)
Podcasty sa stali vernými spoločníkmi všetkých zaneprázdnených. A v roku 2023 je každý zaneprázdnený. Popularita podcastov rastie každým rokom naprieč všetkými demografickými skupinami.
S rastúcou popularitou podcastov sa značky nenechávajú zahanbiť a využívajú túto príležitosť servírovanú na striebornom podnose. Predpokladá sa, že len tento rok investujú firmy úctyhodné 2 miliardy dolárov do podcastových reklám len v Spojených štátoch, pričom sa očakáva, že do roku 2024 toto číslo vzrastie na ohromujúce 4 miliardy dolárov.
Ak vaša značka ešte nenaskočila na valiacu sa audio vlnu, 2023 je ideálnym momentom:
- spustite vlastný podcast,
- nechajte sa pozvať do už etablovaného podcastu,
- alebo jednoducho sponzorujte podcasty, ktoré počúvajú vaši potenciálni klienti.
Už tvoríte podcastový obsah? Tak nezabúdajte experimentovať s rôznymi formátmi, rozhovory nie sú jediným žánrom. Upravujte dĺžku, pozívajte inšpiratívnych hostí a nezabúdajte optimalizovať svoju stratégiu.
3. Nadvláda krátky videí na sociálnych sieťach
88 % užívateľov chcelo v roku 2022 vidieť viac videí od značiek (zdroj: Wyzowl)
Krátke videá v posledných rokoch ovládli svet sociálnych médií, a to hlavne vďaka fenoménu TikToku. Táto platforma si podmanila miliardu aktívnych používateľov mesačne, ktorí na nej trávia v priemere 1,5 hodiny denne.
Dopyt po mikroklipoch a ich obľúbenosť mení algoritmy a aj ostatné platformy sa musia prispôsobiť rastúcemu dopytu: Reels na Instagrame alebo Shorts na YouTube. A tým sa otvárajú ďalšie možnosti virálnosti pre značky.
Vnímavé firmy môžu využiť trend rastúceho apetítu a konzumácie krátkych vide, k rozšíreniu povedomia o svojich aktivitách a nadviazaniu spolupráce s influencermi, ktorí im pomôžu dostať sa ešte bližšie k potenciálnym zákazníkom.
Každá content marketing stratégia by v roku 2023 mala zahŕňať aj štedrú porciu krátkych videí pre sociálne mediá. Kombináca Reels s bežnými príspevkami na Instagrame a recyklovanie obsahu z YoutTube pre ostatné platformy ako TikTok sa stalo už bežnou praxou.
4. UGC ako rýchloexpres k zákazníkom
84 % spotrebiteľov uviedlo, že dôverujú odporúčaniam ostatných viac ako reklame (zdroj: Nielsen)
V dynamicky sa meniacom svete marketingových stratégií existuje jedna nemenná konštanta: odporúčania ostatných. Takzvané referaly alebo testimonialy sa pretransformovali do spontánnejšej podoby odporúčania značky alebo služby: obsahu vytvoreného používateľmi (user-generated content, UGC). A značky budú aj naďalej využívať potenciál UGC na posilnenie angažovanosti a vybudovanie dôvery (a obratu) u svojho publika.
UGC tak zostáva aj naďalej jednou z mocných marketingových taktík a content marketing stratégia menších firiem by s obsahom tvoreným užívateľmi mala počítať. A dôvodom pre nenahraditeľnosť UGC je niekoľko:
1. Autenticita: UGC vytvára pocit autenticity, keďže ho vytvárajú reálni užívatelia a spotrebitelia, čo obzvlášť rezonuje s potenciálnymi zákazníkmi a vytvára to väčšiu dôveru v značku.
2. Stotožniteľnosť: UGC odzrkadľuje skúsenosti, názory a perspektívy spotrebiteľov, vďaka čomu sa môžu aj ostatní spotrebitelia stotožniť s prínosom produktu alebo služby.
3. Sociálny dôkaz: Keď spotrebitelia vidia, že ostatní zdieľajú pozitívne skúsenosti alebo recenzie prostredníctvom UGC, tento obsah funguje aj ako sociálny dôkaz, ktorý má priamy vplyv na ich rozhodovanie.
4. Rozmanitosť: UGC umožňuje rozmanitú škálu hlasov a perspektív, čím oslovuje širšie publikum a podporuje inkluzívnosť. Táto rozmanitosť môže prilákať a zapojiť širšiu demografickú skupinu spotrebiteľov aj mimo primárnej cieľovej skupiny.
5. Kreativita a zábava: UGC často obsahujú unikátnu kreativitu a jedinečné nápady spotrebiteľov, vďaka čomu je obsah zábavný a pútavý pre ostatných užívateľov. Content marketing stratégia tak nadobúda svieži a dynamický prvok.
6. Budovanie komunity: UGC podporuje účasť používateľov a zvyšuje pocit spolunáležitosti medzi spotrebiteľmi. Vytvára platformu pre spotrebiteľov, aby sa mohli navzájom zapájať, zdieľať a vymieňať si skúsenosti a mať tak osobnejšie prepojenie na značku.
7. Viralita a dosah: UGC má potenciál stať sa virálom a osloviť širšie publikum. Keď používatelia zdieľajú UGC so svojimi bublinami a sieťami, rozširuje to dosah obsahu a zlepšuje viditeľnosť značky.
8. Emocionálne napojenie: UGC má schopnosť vyvolať emócie, či už prostredníctvom úprimných príbehov, inšpiratívnych svedectiev alebo zdieľaných zážitkov. Obsah s emocionálnou rezonanciou prehlbuje angažovanosť a lojalitu spotrebiteľov aj vďaka autenticite.
9. FOMO faktor: UGC má potenciál vytvoriť emóciu, že užívatelia prichádzajú o niečo úžasné. Aj vďaka tomu UGC zvyšuje túžbu spotrebiteľov byť súčasťou toho, čo značka ponúka.
5. Interaktívny obsah mení pravidlá angažovanosti
88 % marketérov tvrdí, že interaktívny obsah pomáha značkám odlíšiť sa (zdroj: Mediafly)
Vo svete so skracujúcou sa pozornosťou užívateľov a neustále pribúdajúcim obsahu nie je jednoduché osloviť spotrebiteľov a udržať ich záujem. Preto výkonná content marketing stratégia súčasných značiek obsahuje už aj prvky interaktívneho obsahu.
Interaktívny obsah umožňuje priamu účasť spotrebiteľov namiesto pasívneho pozorovania. S kvízmi, testami, kalkulačkami, anketami, prieskumami a dokonca aj virtuálnou realitou môžu spotrebitelia nadobudnúť odlišný zážitok ako od konvenčného (pasívneho) obsahom a naraziť na relevantné informácie o ich záujmoch alebo problémoch. Tento typ obsahu mení konzumáciu informácií na aktívny proces, v ktorom si spotrebitelia viac užijú participáciu a zároveň táto aktivita zvyšuje aj spontánne udržanie posolstva, či značky v pamäti.
Navyše, interaktívny obsah vám môže poslúžiť aj ako prieskum u potenciálnych zákazníkov. Môžete odhaliť zaujímavé alebo prehliadané poznatky o ich správaní na vašej stránke, čo vám pomôže s optimalizáciou webu na základe skutočných dát a reálnych potrieb potenciálnych zákazníkov.
Ako vyzerá vaša content marketing stratégia na 2023? Potrebujete podať pomocnú ruku a vyladiť alebo nastaviť obsah, aby vám prinášal lepšie výsledky? Naši špecialisti sú vám k dispozícii! Stačí nás kontaktovať.
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|