Blog


dôveryhodnosť značky Monkeymedia

7 spôsobov, ako podporiť dôveryhodnosť novej značky na trhu

Dôvera je dôležitá nielen v každodennom bežnom živote, ale aj v marketingu. Ak prichádzate na trh so svojou novou značkou, je priam kľúčové, aby ste si vybudovali dôveru. Tá je kľúčová v nákupnom procese a pokiaľ ju vo vašich zákazníkoch nedokážete efektívne vzbudiť, nemôžete sa čudovať, že nenakupujú.  

Ak je vaša značka nová a nikto ju nepozná, môže to pre vás znamenať ťažšie rozbehnutie v predaji a získaní nových potencionálnych zákazníkov. Nie je to však nemožné. Každý predsa musel niekde začať a aj tie najúspešnejšie značky si museli nejakým spôsobom vybudovať dôveru. Ako na to? Prinášame vám 7 overených spôsobov, ktoré fungujú.

1. Prezentujte sa na sociálnych sieťach

V dnešnej digitálnej dobe je priam nevyhnutné, aby sa značky prezentovali na sociálnych sieťach. Podľa štatistík až 61 % značiek potvrdilo, že vďaka sociálnym sieťam sa im zvýšili predaje o 40 – 50 %. Pripravte si preto kvalitný social media marketing a prezentujte svoje služby, predovšetkým, na Facebooku, Instagrame a LinkedIne.

Publikujte obsah pravidelne a vytvárajte hodnotné príspevky, ktoré budú prezentovať vašu značku. Spočiatku je výhodné zaplatiť si aj za reklamu, aby ste sa dostali do povedomia čo najväčšieho počtu ľudí.

Praktický tip: Ak chcete zaujať, vytvárajte videá. Podľa štúdie Forbes vedie začlenenie videa do obsahu k 300 % zvýšeniu miery konverzie. 64 % spotrebiteľov pritom nakupuje hneď po zhliadnutí videa.

2. Vytvorte súťaž

Chcete si na začiatku získať čo najvyššiu dôveru, no v rozbehnutí sociálnych sietí sa vám vôbec nedarí? Po vypublikovaní niekoľkých príspevkov spustite súťaž. Nemusí to byť zrovna súťaž o luxusnú dovolenku, stačí len nejaká maličkosť, prípadne niečo z vašej ponuky. Do podmienok dajte like na príspevok, komentár a zdieľanie. Výhercu tiež poproste, aby sa s výhrou odfotil, napísal o nej nejakú krátku recenziu a môžete to pridať ako príspevok na svoje sociálne siete.

dôveryhodnosť značky Monkeymedia

3. Pracujte s recenziami a hodnoteniami

Či už budete mať na svojom začiatku piatich zákazníkov alebo päťdesiatich, je dôležité žiadať od nich recenzie a hodnotenia. Samozrejme, nie núteným spôsobom, ale skúste ich osloviť po objednávke s emailom, či by vám mohli zanechať hodnotenie. Napríklad, prostredníctvom počtu hviezdičiek a krátkeho komentára. Možno sa budete čudovať, ale ľuďom to skutočne nerobí žiadny problém, obzvlášť, ak sú s nákupom spokojní.

Štatistiky hovoria o tom, že až 99,99 % zákazníkov číta pri nakupovaní recenzie a častokrát sa rozhodujú len na základe nich. Z toho 61 % ľudí odporučí značku, ktorej dôverujú svojim známym a 41 % spotrebiteľov sa zapojí do vernostného programu so značkou, ktorej dôverujú.

Praktický tip: Recenzie a hodnotenia svojich zákazníkov neváhajte zdieľať aj na vašich sociálnych sieťach. Keď budú ľudia vidieť, že vám môžu dôverovať, zvýši sa šanca kúpy produktu alebo služby.

4. Spolupracujte s influencermi

Je pochopiteľné, že na začiatku budovania značky budete musieť zainvestovať viac. Investícia sa vám však vráti aj niekoľkonásobne. Ak zahrniete do svojej spolupráce aj influencerov, predaje sa vám môžu zvýšiť až o 61 %. Neváhajte cez influencerov vytvoriť aj súťaž, aby ste oslovili čo najväčšie množstvo ľudí.

Spolupráce si vyberajte opatrne a radšej oslovte menší počet influencerov, ale s kvalitnou prácou, ako veľa. Tiež sa môžete zamerať na menších influencerov, ktorí síce majú dostatok followerov, no možno zatiaľ nemajú spolupráce s veľkým množstvom značiek, vďaka čomu vyniknete.

Naša rada: Dôveryhodnosť značky môžete podporiť aj spoluprácou so známymi blogermi či výstupom v televíznych či rádio reláciách. 

5. Dajte si záležať na vašom webe

Chceli ste si od niekoho kúpiť nejaký produkt alebo službu, no zistili ste, že majú veľmi zastaralý web a odradilo vás to? Áno, v súčasnej dobe sa zákazníci zameriavajú aj na takúto oblasť. Preto si na tvorbe webstránok dajte záležať, určite sa to oplatí. Zákazníkov dokážu upútať moderné weby, ktoré sú minimalistické a prehľadné. Je dôležité, aby zákazník našiel na webe to, čo potrebuje hneď a aby bolo všetko jednoducho vysvetlené.

dôveryhodnosť značky Monkeymedia

Až 75 % online spotrebiteľov má tendenciu posudzovať dôveryhodnosť značky na základe dizajnu webovej stránky. Návštevníkom, okrem iného, trvá len 0,5 sekundy, kým si vytvoria názor na webovú stránku. Štatistiky teda hovoria o tom, že čistý a moderný web rozhodne napomáha pri budovaní dôvery a zvyšuje pravdepodobnosť toho, že ľudia si od vás nakúpia.

6. Odlíšte sa od konkurencie

Je dôležité byť v kategórii produktov alebo služieb jedinečný. Preto vyzdvihujte vlastnosti svojej značky a dávajte ľuďom do povedomia to, prečo ste iní a prečo by si mali vybrať práve vás. Pre značku je mimoriadne dôležité, aby bola dobre rozpoznateľná, ale aj odlišná a originálna.

7. Buďte pri budovaní značky konzistentní

Prečo je konzistentnosť pre značku dôležitá? Ide o vyšší level marketingu, čo znamená, že vy nemusíte presviedčať svojich zákazníkov o tom, aby si kúpili vaše produkty. Ak bude vaša značka konzistentná, bez premýšľania budú nakupovať. Pre budovanie konzistentnosti sú dôležité elementy, ako napríklad logo, písmo, farebnosť, tone of voice, balenie produktov, ich chuť alebo aróma.

Konzistentnosť ide v tomto prípade ruka v ruke s dôveryhodnosťou. Pri nekonzistentnej značke totiž ľudia nevedia, čo majú od nej očakávať a tým stráca značka nielen dôveru u zákazníkov, ale aj hodnotu.

Potrebujete svoju zvýšiť dôveryhodnosť vašej značky, no nedarí sa vám? Kontaktujte nás! V Monkeymedia vám pripravíme marketingovú stratégiu, ktorá dá vášmu podnikaniu správne smerovanie a pomôže vám vzbudiť dôveru vo vašich potenciálnych zákazníkoch.

 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022
0:00
0:00