
Google Ads trendy v roku 2024: Čomu venovať pozornosť?
Google Ads si za posledné roky prešiel veľkými zmenami. Mnohé z nich pritom prišli práve po rozšírení a veľkom vzostupe umelej inteligencie. A síce nástrojov a funkcií podporujúcich AI, ktoré Google Ads predstavil, bolo viac, nie sú ani zďaleka poslednými. Podľa predpovedí by mali prísť ďalšie a spolu s nimi aj viaceré iné novinky. Ktoré to sú?
Google Ads prinesie ďalšie funkcie poháňané AI
Nástroje AI a strojového učenia sa stali jednou z najdiskutovanejších tém roka 2023. Kým niektorí ich odmietali, iní ich s radosťou skúšali a snažili sa pomocou nich uľahčiť niektoré pracovné procesy.
Aktuálne je pomerne náročné vyhnúť sa AI. Dôvodom je najmä skutočnosť, že ju do svojich nástrojov a procesov zaradili aj známe firmy ako Google. A práve Google Ads vďaka nej v posledných mesiacoch priniesol zaujímavé funkcie, ktoré efektívne urýchlili napríklad nastavovanie reklám.
Čo nás však čaká nasledujúce mesiace? Google sľubuje poloautonómnu tvorbu reklám a prepracovanejšie zacielenie na publikum. Navyše, pomocou prediktívnej analýzy by sa malo presnejšie predvídať správanie spotrebiteľov. To vo výsledku znamená detailnejšie optimalizovanie kampaní a oveľa lepšie výsledky.
AI na popisy a krátke texty pre reklamy
Google už nejaký čas testuje nástroje poháňané AI, ktoré dokážu automaticky generovať popisy, nadpisy či dokonca obrázky pre reklamné kampane. Táto funkcia je ideálna napríklad pre spoločnosti, ktoré potrebujú vytvárať veľa reklám alebo pre tých, ktorí len hľadajú inšpiráciu na zaujímavé a originálne texty.
Porastie obľuba video reklamy
Ľudia si na reklamy tak zvykli, že ich bežné bannery alebo obrázky len ťažko zaujmú a presvedčia k nákupu. Google si to uvedomuje rovnako ako samotní inzerenti, a preto sa začal orientovať na video reklamu, ktorej popularita by mala v roku 2024 výrazne stúpnuť.
Zaujímavosťou je, že podľa viacerých odborníkov pôjde hlavne o video reklamu vo forme Youtube Shorts, ktoré sú konkurenciou Instagram Reels a TikTok videí. Tie sa dajú cez Google Ads veľmi jednoducho spúšťať. Dokonca aj pomocou nástrojov podporovaných AI.
Výhodou Youtube Short je skutočnosť, že sú krátke a výstižné. Nehovoriac o tom, že ľudia sú na ne zvyknutí už z TikToku a Instagramu. Ak teda vytvoríte niečo originálne a zaujímavé, budete mať istotu, že to ľudia len tak neprehliadnu.
Lepší vizuálny zážitok z vyhľadávania
Vyhľadávanie už nejaký čas smeruje k tomu, aby sa stalo vizuálne atraktívnejšie. A síce vy ako inzerent môžete do svojich reklám vo vyhľadávaní zahrnúť obrázky už teraz, očakáva sa, že táto oblasť pokročí v roku 2024 ďalej. Akým smerom a ako sa všetko vyvinie, ešte známe nie je, no výsledok by mal potešiť obe strany (inzerentov aj zákazníkov).
Integrácia rozšírenej reality do Google Ads
Rok 2024 by mohol byť prelomovým pre rozšírenú realitu (AR). Mnohí veria, že Google ju začne konečne implementovať do svojich reklám, čím poskytne zákazníkom oveľa lepší zážitok z nakupovania a inzerentom vyššie zisky.
A ako by to mohlo celé vyzerať? Napríklad tak, že zákazník klikne v mobile na nejaký produkt a ten sa mu okamžite objaví v priestore. Veľmi jednoducho tak zistí, či je pre neho skutočne vhodný a vyhne sa objednaniu niečoho, čo by následne musel vracať.
Dynamická obrazová Google reklama
Zaujímavou funkciou sú aj dynamické obrazové reklamy. Tie by mali fungovať tak, že sa budú meniť na základe správania a preferencií používateľa. Napríklad, ak by si zákazník predtým prezeral niečo modré, produkty, ktoré by zobrazovala Google reklama, by boli v rovnakom alebo podobnom odtieni.
Nemusia to byť však len farby. Pokojne by mohlo ísť aj o zmenu materiálu, vzoru alebo samotného typu produktu.
360-stupňové náhľady produktov
Google Ads by v roku 2024 mohol taktiež zaradiť 360-stupňové náhľady, ktoré umožnia zákazníkom preskúmať každý jeden uhol produktu. Táto funkcia je obzvlášť dôležitá napríklad pre elektroniku alebo nábytok, kde o nákupe rozhodujú detaily.
Kombinácia 360-stupňových náhľadov a rozšírenej reality by mohla priniesť nezameniteľný zážitok z nakupovania a pozitívne zmeny pre celú oblasť PPC.
Interaktívna PPC reklama
Interaktívna PPC reklama vo forme jednoduchých hier, hlavolamov alebo kvízov, by mohla zvýšiť mieru zapojenia používateľov a zároveň zlepšiť výsledky vyhľadávania. Zákazníci by totižto takýmto spôsobom sami odhalili bližšie informácie o tom, čo hľadajú alebo čo potrebujú.
Hlasom aktivované reklamy
Popularitu si v posledných rokoch získalo aj hlasové vyhľadávanie, resp. vyhľadávanie prostredníctvom hlasových asistentov, ako napríklad Siri alebo Alexa. Je preto úplne prirodzené, že mnohí očakávajú, že týmto smerom sa budú vyvíjať aj reklamy.
Hlasom aktivovaná PPC reklama vyzerá zaujímavo. Používatelia by s ňou mali interagovať pomocou hlasových príkazov. Rovnako ako v prípade bežného hlasového vyhľadávania.
Ako sa vyznať vo všetkých novinkách od Google Ads?
Google Ads je komplikovaný nástroj, ktorý neustále prechádza rôznymi zmenami a inováciami. Udržať si prehľad o všetkých novinkách a o tom, ako ich používať, môže byť preto niekedy náročnejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Ak na to nemáte čas alebo potrebujete, aby vám s Google Ads niekto pomohol, obráťte sa na nás. Radi vám poradíme so zacielením, nastavením kampaní a jednoducho všetkým, čo súvisí s úspešným prevádzkovaním PPC.
![]() |
![]() |
© MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|