Ako vytvárať výkonný obsah na sociálne siete?
Vytvárate niekoľko príspevkov denne, zahlcujete svoje sociálne siete novým contentom, ale nemá to žiadnu odozvu? Pravdepodobne nerobíte výkonný obsah na Facebook či Instagram a práve to vás oberá o stovky až tisícky potencionálnych zákazníkov. Ako robiť skutočne efektívny content na sociálne siete a čo by ste nemali podceniť, ak chcete prilákať nových zákazníkov prostredníctvom social media marketingu?
Ak chcete propagovať svoje služby cez sociálne siete, musíte počítať s tým, že budete mať obrovskú konkurenciu. Preto je dôležité vyniknúť spomedzi davu a získať si vďaka tomu obľubu u ľudí. Predsa len, pravdepodobne nechcete, aby vaši followeri postupne odchádzali len kvôli tomu, že tvoríte pre nich nezaujímavý obsah. Nedá sa vyhovieť každému, no vy sa o to môžete pokúsiť.
Praktický tip: Zamerajte sa na cieľovú skupinu. Ak ponúkate služby, ktoré sú určené pre starších ľudí, vytvárajte content hlavne na Facebooku alebo iných propagačných kanáloch. Štatistiky hovoria o tom, že Instagram používa až 71 % ľudí, ktorí sú mladší ako 35 rokov.
Vytvorte si jasné ciele
Sociálna sieť je miesto, kde môžete úplne zadarmo prezentovať svoje služby a získať si tým zákazníkov a vyššie povedomie o značke. Skúste si to preto nepokaziť a snažte sa o vytvorenie čo najefektívnejšieho obsahu. Prvým krokom je stanovenie si vášho cieľu.
Chcete získať viac zákazníkov a väčšie povedomie o značke? Neváhajte zaexperimentovať a vytvárať virálny obsah. Ak chcete budovať komunitu ľudí na svojich sociálnych sieťach, mali by ste vytvárať o čosi pokojnejší obsah, ale stále pre ľudí zaujímavý.
Ako na sociálne siete?
Dôležité je, aby ste na sociálne siete publikovali príspevky, ktoré ľudí zaujmú hneď na prvý pohľad. Na čo ostatné by ste ešte nemali zabúdať?
Vylaďte si dizajn príspevkov
Počuli ste už niekedy o tzv. feede? Ide o akýsi návrh príspevkov, ktorý si spravíte ešte predtým, než ich vytvoríte. Feed stvárňuje, ako dizajnovo bude vyzerať váš Instagram alebo Facebook. Púšťať sa bezhlavo do tvorby obsahu rozhodne nie je správne. Váš feed by vyzeral veľmi chaoticky a nových zákazníkov by rozhodne neočaril.
Preto si na vyladenie dizajnu príspevkov vytvorte viac času. Je dôležité, aby ste s ním boli maximálne spokojní. Do každého príspevku dajte prvok, ktorý hneď zaujme zákazníka. Príspevky by nemali byť príliš prekombinované, vítaná je skôr jednoduchosť a čistota.
Na popise záleží
Social media marketing je aj o vytváraní kvalitných popisov k príspevkom. Ide hneď o druhú vec (po vizuáli), ktorú si ľudia všimnú. Dávajte si však pozor na to, aby nebol popis príliš dlhý. V súčasnej dobe je povolených 2 200 znakov a až 30 hashtagov. Na začiatku popisu by ste mali dať niečo, čo zaujme potencionálnych zákazníkov. Napríklad, ak ide o nejakú výhodnú ponuku produktov, neváhajte tam dať výstražné emoji a k tomu veľkým napísané ,,POZOR!“.
Nezabúdajte: V každom popise by malo byť aj niekoľko CTA (call to action) prvkov. Môže ísť napríklad o priamy odkaz na produkt, adresu vašej prevádzky, telefónne číslo alebo email. Samozrejme, pred vložením takýchto prvkov neváhajte zákazníkov naviesť k tomu, aby sa vám ozvali.
Stories len na 24 hodín
Tvorba výkonného obsahu na sociálne siete zahŕňa aj vytvorenie stories. Tie by mali byť častokrát ešte kvalitnejšie ako príspevky, pretože ľudia ich vidia len 24 hodín. Počas tejto doby by ich mali očariť a vyzvať k akcii.
Pridávať na stories neustále len výhody vašich produktov je však po čase otravné. Neváhajte ich preto zapojiť do akcie. Vymyslite zaujímavé kvízy, ankety, možnosti registrácie či zdieľajte na stories aktuálne akcie. Práve to sú veci, ktoré chcú zákazníci vidieť na vašich stories.
See – think – do – care
Počuli ste už niekedy o štyroch nákupných fázach zákazníka? See – think – do – care. Na základe nich by ste mali pripravovať aj obsah na sociálne siete. Áno, možno už máte vybudovanú nejakú komunitu, avšak myslite na to, že stále môžete mať nových zákazníkov, ktoré vaše ponúkané služby alebo produkty nepoznajú.
Preto sa snažte vymýšľať príspevky, ktoré budú vždy patriť do inej nákupnej fázy. Napríklad, jeden príspevok bude o predstavení produktu, ďalší bude odpovedať na problémy ľudí, v ďalšom zase predstavíte, napríklad, akciu 1 + 1, čo vyzve zákazníka k nákupu. V jednom z príspevkov už oslovíte aj existujúceho zákazníka, napríklad zaujímavými faktami o danom produkte.
Buďte zábavní
Ľudia milujú zábavu. Chcú síce vedieť o vašich produktoch a službách čo najviac, no vybalansovať by ste to mali aj poriadnou dávkou zábavy. Skvelým riešením sú, napríklad, meme alebo vtipné videá. Nemusíte takéto typy postov pridávať každý deň, no aspoň párkrát do mesiaca sa to určite oplatí. Budete tak mať vyššiu mieru konverzie u zákazníkov a vybudujete si u nich dôveru. Vďaka vtipnému obsahu viete osloviť množstvo potencionálnych zákazníkov, preto popremýšľajte nad tvorbou takéhoto contentu.
Súťaže vás posunú vpred
Rozbiehate svoje sociálne siete a chcete si na začiatok nazbierať viac potencionálnych zákazníkov? Tvorbou obsahu by ste to nedosiahli tak rýchlo ako vytvorením súťaže. Či už predávate nejaké produkty alebo služby, vytvorte súťaž, do podmienok dajte rozhodne follow, prípadne prezdieľanie príspevku, koment a like. Uvidíte, že sa vaša sociálna sieť sa vďaka súťaži dostane na next level!
Praktický tip: Odporúčame vám nedávať sútaž ako hneď prvý príspevok vo vašom feede. Skúste si najskôr vytvoriť príspevky na celý týždeň a až tak dajte súťaž, prípadne ju dajte až po mesiaci vášho contentu. Ak by ste súťaž vytvorili hneď na začiatku, mohlo by to ľudí odradiť, pretože by si mysleli, že je to ,,fake“.
Menej je niekedy viac
Pravdepodobne ste sa už stretli s profilmi, na ktorých idú von príspevky aj každý deň. Nuž, v tomto prípade platí, že kvalita je dôležitejšia ako kvantita. To, že budete vytvárať 7 príspevkov týždenne neznamená, že vytvárate výkonný obsah. Áno, treba si udržiavať kontakt s publikom, ale príspevkov rozhodne stačí vytvárať menej.
Skúste si vždy na začiatku mesiaca vytvoriť content plán. Do neho si vložíte všetky vaše nápady na príspevky a stories, ktoré by mohli ísť von v danom mesiaci. Samozrejme, počas mesiaca to môžete prispôsobovať aktuálnym akciám či novinkám, no prioritne sa ho držte. Ak pôjdu týždenne von 2 – 3 vysoko kvalitné príspevky, máte šancu na trhu sociálnych sietí vyniknúť.
Videá na sociálne siete: Áno alebo nie?
Príspevky a stories sú na sociálnych sieťach akousi klasikou. Ale čo tak videá? Áno, ide síce o výstup z komfortnej zóny ale verte či nie, oplatí sa to. Štatistiky hovoria o tom, že vytvorenie videí na Instagrame alebo Facebooku v skutočnosti generuje o 1200 % viac konverzií ako textový a obrázkový obsah dohromady.
Okrem iného, diváci si zapamätajú až 95 % informácií, keď si ich pozrú vo videu, v porovnaní s 10 % pri čítaní z popisu príspevku. V niektorých prípadoch vám video zaberie ešte menej času, ako keby ste mali vytvárať grafiku príspevkov a stories.
Náš tip: Neváhajte dať k videám aj titulky – ľudia ich zbožňujú! Niektorí si totiž videá pozerajú počas cesty vo vlaku alebo v meste, pričom nemajú po ruke slúchadlá. V opačnom prípade by si vaše video prescrollovali, no ak budú mať titulky, radi si ho pozrú celé.
Sociálne siete a reálne recenzie
Či už predávate kozmetiku, marketingové služby alebo máte zubnú kliniku, pridávajte na sociálne siete reálne recenzie ľudí. Zákazníkov síce zaujímajú benefity vašich služieb a ich charakteristiky, ale o to viac ich zaujíma aj to, či je sú skutočne pravdivé.
Preto neváhajte a pýtajte si od ľudí recenzie, natočte videá, ako prebieha nejaký zákrok alebo ako sa nanášajú kozmetické prípravky a pridávajte content zo skutočného života ľudí. Neváhajte zdieľať na sociálnych sieťach aj recenzie ľudí, ktorí vám napísali do správy, samozrejme, až po ich odsúhlasení.
Social media manager – kto to je?
Ak máte svoj biznis, sami dobre viete, že je okolo neho veľa roboty a pravdepodobne nestíhate vytvárať aj výkonný obsah na sociálne siete. Na to je social media manager, teda človek, ktorý sa stará o vaše sociálne mediá.
Zaplatíte mu niekoľko stoviek za mesiac, ale vráti sa vám to niekoľkonásobne viac. Štatistiky hovoria o tom, že vám dokáže ušetriť až 30 a viac hodín týždenne. Tento čas môžete venovať iným činnostiam, ktoré sa týkajú práve vášho biznisu.
Náš tip: Predtým, ako si vyberiete social media managera, pýtajte si od neho ukážky jeho prác a referencie. Následne si neváhajte spoločne prekonzultovať vaše predstavy o tom, ako chcete, aby dizajn vašich príspevkov vyzeral.
Z nuly na sto
Sociálne siete viete povýšiť na iný level za pár dní. Je však potrebné, aby ste boli konzistentní vo vytváraní príspevkov a najmä, KREATÍVNI. Tvorba originálneho contentu je veľmi dôležitá. Inšpirovať sa môžete aj od konkurencie, no nesnažte sa ju kopírovať. Sociálne media sú na to veľmi citlivé a skopírované príspevky vám v momente zablokuje.
Chystáte sa tvoriť výkonný obsah na sociálne siete a záleží vám na tom, aby skutočne prinášal výsledky? Social media marketing je našou parketou. Navrhneme originálne texty, vďaka ktorým motivujeme zákazníkov ku konverzii, navrhneme virálne typy postov a v neposlednom rade vymyslíme komplexnú content stratégiu, vďaka ktorej bude váš brand jedinečný. Kontaktujte nás a povýšte svoj biznis na NEXT LEVEL!
nextlevel@monkeymedia.sk | +421 910 954 999 | © MONKEYMEDIA 2022 |
---|---|---|