Content marketing môže byť tlačiareň na peniaze! A vy ho stále ignorujete?

Blog? To je to, do čoho nasypem stovky eur, prečíta si to 14 ľudí a mám z toho rovných 0 predajov? Ďakujem, neprosím! Blog? To je tá skvelá mašina, ktorá mi mesačne generuje 10 000 eur v objednávkach? Schválne, do ktorej skupiny patríte vy?

Veľa otázok naraz, no poďme pekne poporiadku. V našej branži sa často stretávame s ľuďmi, ktorí absolútne kašlú na blog. Nezaujíma ich obsah. Popisy produktov majú tvorené 3 vetami, akoby vypľutými z nejakého lacného translatora. Veď, dôležitý je predsa samotný produkt, nie nejaká omáčka okolo, všakže…

Takýto človek sa následne rozhodne svoje produkty promovať performance kampaňami. Áno, presne tými surovými kampaňami v štýle: „Zľava 10 %, nakúpte u mňa!“ Vrazí do nich 50, 100, 500, 1000 €, no výsledky sa akosi nedostavujú. Prečo je tomu tak?

3 % verzus 37 % – čo je viac?

Teraz dávajte veľký, ale naozaj veľký pozor. Odborníci totižto prišli na to, že potenciálnych zákazníkov vo vašom segmente môžete rozčleniť na 4 menšie skupinky. Tie vyzerajú nejako takto. Predstavte si, že vaša reklama sa zobrazí 100 ľuďom.

  • 3 ľudia sú pripravení hneď nakúpiť. Sedia pri počítači, v ruke držia kreditku a sú nedočkaví, kedy svoje ťažko zarobené peniaze pošlú nejakému predajcovi.
  • 18 ľudí je rozhodnutých pre kúpu produktu, ktorý predávate. Avšak, títo ľudia si ešte hľadajú informácie, čoho sa pri výbere držať, aké parametre sledovať a ako nájsť najlepšie riešenie pre ich potreby.
  • 19 ľudí vie o vašom produkte, ale v aktuálnej dobe ešte aktívne neriešia kúpu. Budú ho však kupovať v dohľadnej budúcnosti.
  • Zvyšných 60 ľudí váš produkt v podstate nepotrebuje a nerieši jeho účel. Stále však nie je vylúčené, že raz ho nebudú chcieť.

Tak a teraz poďme k veci.

Viete, na koho cielite?

Už asi tušíte, čo sa snažíme povedať. Ak ste typ podnikateľa, ktorého sme spomínali v úvode, svojimi reklamami cielite na 3 % trhu. Na ľudí, ktorí sú pripravení nakúpiť. Takých možno naozaj oslovíte tým, že im ponúknete surovú reklamu na 10 % zľavu. Avšak, z tých 3 % ľudí rozhodne neoslovíte každého.

V realite tak zaplatíte ťažké prachy za to, aby sa vaša reklama zobrazila 100 ľuďom. Z toho oslovíte len 3. Z tých 3 u vás reálne nakúpi možno len 1. Dámy a páni, takto nejako vyzerá splachovanie peňazí do toalety v priamom prenose.

Nebolo by krajšie cieliť na tých 37 % ľudí?

Predstavte si, že by ste necielili na nedočkavých kupcov, ale na druhú a tretiu skupinku ľudí. Z vašich peňazí investovaných do reklamy by ste namiesto 3 ľudí oslovili až 37. To už je hneď lepšie, čo poviete?

A čo by ste povedali na to, ak by sa vám podarilo osloviť aj niekoho z tých zvyšných 60 ľudí? Blížili by ste sa k 50 % úspešnosti. Už to začína trochu zaváňať peniazmi, všakže?

Otázna znie – AKO?!

Ako, doparoma, viete zasiahnuť tých 37 % ľudí? Nebudeme vás naťahovať, odpoveď je jednoduchá. Je ňou práve ten často ignorovaný obsah. Ono to v skutočnosti funguje veľmi jednoducho.

Povedzme, že predávate strešné krytiny. Na svoj blog napíšete článok o tom, na čo si dávať pozor pri výbere strešných krytín, ako sa nenechať oklamať pri kúpe. Tramtadá, 18 % ľudí na váš článok ihneď klikne, lebo to je presne to, čo hľadajú.

No poďme ďalej. Vezmime si, že napíšete článok na tému „Ako vás vaša staršia strešná krytina oberá o peniaze kvôli energetickým stratám“. Baaang, dokonale oslovíte tú 19 % skupinu ľudí, ktorí ešte nemajú v pláne kupovať strechu, ale vedia, že čoskoro ju potrebovať budú. Zároveň však targetujete aj 60 % skupinu ľudí, ktorí sa nad strechami vôbec nezamýšľajú. Ukážete im však, že ich aktuálna strecha ich v skutočnosti oberá o peniaze a hneď začnú uvažovať o novej.

Mágia? Nie, len efektívny content marketing v priamom prenose!

Tlačiareň na peniaze v praxi

Čo teraz? Základom je vytvoriť kvalitný, ale NAOZAJ KVALITNÝ obsah. Pod tým skutočne nemyslíme 1,5 NS článok od lacného copywritera za 10 €. Treba ísť do hĺbky, vytvoriť vysokú informačnú hodnotu. Chce to brutálny titulok, atraktívne podtitulky a text koncipovaný tak, že čitateľ od neho nebude vedieť odtrhnúť zrak. Čerešničkou na torte musí byť správne zakomponovaný call to action prvok, ktorý presunie vašich čitateľov do vytúženej 3 % skupiny. Teda, premení ich na nakupujúcich zákazníkov.

Posledným dôležitým krokom v tomto zábavnom puzzle je propagácia. Investujte do Google či social media reklám a dostaňte váš super-kvalitný obsah medzi vašich potenciálnych zákazníkov. Testujte, skúšajte, experimentujte s rôznymi titulkami. Až jedného dňa prídete na kombo, ktoré bude fungovať. A zistíte, že z každého euríčka, ktoré investujete do reklamy, sa vám vrátia napríklad 3.

A ďalší postup už asi poznáte. Čím viac peňazí do vašej vyladenej tlačiarne nalejete, tým viac vám ich vypľuje. Tak čo, idete content marketing zanedbávať aj naďalej, alebo mu konečne začnete venovať viac pozornosti? Ak s ním budete potrebovať pomôcť, napíšte nám nejaký pekný mailík a môžeme sa o tom porozprávať. Next-level už na vás čaká!