Blog


malý ludia opravujú veľku žiarovku nápadov

Kreativita sa dá naučiť: 3 tipy, ako na kreatívnu kampaň

Reklama a kreativita sú úzko späté už od nepamäti. Asi viacerí z nás si po dopozeraní nejakej reklamy už aspoň raz v živote pomysleli – wau, to super reklama. Vo všeobecnosti však veľká časť ľudí považuje reklamy za otravné. Prečo potom veľké spoločnosti investujú nemalé prostriedky do reklamy? Z jednoduchého dôvodu. Kreativita predáva. 

Tento fakt potvrdzuje hneď niekoľko prieskumov, medzi ktoré sa radí aj ten od Paula Dysona, zakladateľa spoločnosti Data2Decison. V ňom sa kreativita umiestnila hneď na druhej priečke faktorov, ktoré najviac ovplyvňujú ziskovosť reklamy. Známy marketér Mark Ritson má o tom pekné video, určite to stojí za zhliadnutie.    

Spravte krok späť 

Pokiaľ sa teda rozhodnete pustiť vo vašej spoločnosti do tvorenia kreatívnej kampane, s cieľom naštartovania predaja vášho produktu či služby, zastavte sa na chvíľu. Na to, aby ste uspeli, je potrebné mať pevné základy. 

Tu patrí takzvané 4P (product, place, price, propagation). A teda okrem samotnej propagácie, kde radíme aj reklamu, by ste mali mať konkurencieschopné produkty a služby, vhodne stanovené ceny a v neposlednom rade aj distribučné kanály, ktorými doručíte produkt či službu zákazníkovi. Máte? Super, poďme tvoriť kreatívnu kampaň.

Najskôr stratégia, potom brainstorming

Ešte pred tým, ako sa stretnete v zasadačke a začnete vymýšľať uletené nápady, mali by ste si ujasniť zadanie. Vhodné bude, keď si napíšete stručné odpovede na nasledujúcich sedem otázok.

  1. Čo chceme prezentovať? Firmu, konkrétny produkt, službu alebo celé produktové portfólio?
  2. Kto je naša konkurencia a ako komunikuje? Mali by sme sa odlíšiť.
  3. Aké sú naše ciele? Chceme zvýšiť predaje, povedomie o značke alebo mať čo najväčší dosah?
  4. Kto je cieľovka? Ku komu sa prihovárame?
  5. Aké je kľúčové posolstvo kampane? Najlepšie, keď v jednej vete zhrniete, čo chcete povedať.
  6. Aký je tón komunikácie? Bude kampaň vtipná, dojímavá, veselá, vážna?
  7. Aký budget máme k dispozícii a aké komunikačné kanály použijeme? Máme financie na televíznu kampaň, video na YouTube alebo vytvoríme len statické reklamy na sociálne siete?

Pár tipov na kreatívnu kampaň

Ak máte všetky potrebné odpovede na predchádzajúce otázky, môžeme prejsť ku kreativite. Ako sme už naznačili, kreativita sa dá naučiť a niektoré kreatívne postupy sa v reklame často opakujú. Poďme si teda ukázať hneď niekoľko, ktoré dokážete použiť aj pre potreby vašej kampane. 

1. Čo negatívne sa udeje, ak váš produkt / službu zákazníci nemajú

Táto metóda funguje na jednoduchom princípe. Stačí si stanoviť, aký pozitívny efekt má váš produkt na zákazníkov a situáciu otočiť. To znamená, že ukážeme, čo sa môže diať ak váš produkt zákazníci nemajú. Skvelým príkladom je už legendárna reklama od Snickers, v ktorej je hlavným posolstvom – „keď si hladný, nie si to ty“. V skratke, Snickers vás zasýti a dodá energiu. Keď ho nemáte, nebudete to vy. Môže sa počas rugby zápasu cítiť napríklad aj ako babička. 

2. Zobrazte prehnaný pozitívny dôsledok vášho produktu/ služby

V tomto prípade, ukazujeme, čo pozitívne sa stane, ak váš produkt zákazníci majú. No a tento dôsledok potom maximálne prežeňte. Tento princíp využili aj výrobcovia zubnej pasty Aquafresh, ktorí sa rozhodli odprezentovať pastu pre belšie zuby. No a výsledok? Budete mať tak žiarivý úsmev, že na noc si budete musieť nasadiť na ústa masku na spanie, aby ste kvôli žiarivému úsmevu vôbec zaspali.

Zdroj: Ads of the World

3. Ukážte alternatívu vášho produktu či služby, ktorá je absurdná

Tento kreatívny princíp funguje tak, že váš produkt alebo službu nahradíte niečím absurdným. Niečím, čo v zásade vyrieši problém alebo túžbu zákazníka, no je to natoľko bizarné, že jednoduchšie bude použiť váš produkt či službu. Perfektne to ilustruje reklama na šampón proti lupinám od značky Crisan. Tá hovorí, že máte dve možnosti, ako sa zbaviť lupín. Buď budete nosiť výhradne biele oblečenie alebo použijete ich produkt.  

Zdroj: Lurzer’s Archive

Existuje ešte viacero ďalších postupov, vďaka ktorým sa takpovediac dokážete naučiť tvoriť kreatívne kampane. Ďalšie tipy si ukážeme v nasledujúcom článku. Ak však chcete zveriť tvorbu kreatívnej kampane do rúk profesionálov, neváhajte nás kontaktovať a radi vymyslíme kreatívnu kampaň za vás.





 nextlevel@monkeymedia.sk  

   +421 910 954 999

© MONKEYMEDIA 2022


 nextlevel@monkeymedia.sk      +421 910 954 999 © MONKEYMEDIA 2022